KudoZ home » English to Romanian » Finance (general)

place of effective management

Romanian translation: sediu administrativ


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:place of effective management
Romanian translation:sediu administrativ
Entered by: Passion-Flower

12:35 Sep 21, 2011
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: place of effective management
Countries should establish rules to determine the basis upon which internet casinos are subject to national AML/CFT requirements. This will require the country to determine the basis or set or factors upon which it will decide whether there is a sufficient nexus or connection between the internet casino and the country. Examples of such factors include incorporation or organisation under the laws of the country, or place of effective management within the country. Assessors should examine the basis for the nexus or connection, with respect to R.12, 16 and 24.
Passion-Flower
Moldova
sediu administrativ
Explanation:
Cred că la acesta se referă.

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2011-09-21 13:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

După cunoştinţele mele, este vorba aici despre sediul real (faţă de cel social).
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=3955
Prin sediul real se înţelege locul unde se află centrul principal de conducere şi de gestiune a activităţii statutare, chiar dacă hotărârile organului respectiv sunt adoptate potrivit directivelor transmise de acţionari sau asociaţi din alte state <--- Definiţie conform Legii 105 din 1992.

Vezi document de pe site-ul Consiliului Concurenţei:
http://www.consiliulconcurentei.ro/documente/ro/Formular con...
... denumirea agentului economic, sediul legal (conform certificatului de înregistrare la registrul comerţului), ***sediul administrativ (sediul real)...***,

Varianta de pe eur-lex pare să fie o traducere literală (nu ar fi prima oară), de aceea consider că mai util este să folosim un termen consacrat din legislaţia noastră.
Selected response from:

Annamaria Amik
Grading comment
Multumesc mult
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5sediu administrativ
Annamaria Amik
5 +1locul conducerii efective
Lia Sabau


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
locul conducerii efective


Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=ro&ihmlang=...
Aici gasesti in bilingv.

--------------------------------------------------
Note added at 14 minute (2011-09-21 12:50:40 GMT)
--------------------------------------------------

"3. For the purposes of paragraphs 1 and 2, a company that has its registered office, place of incorporation or ***place of effective management*** in a Member State and is not, under the terms of an agreement concluded by that Member State with a third country, regarded as tax resident in that third country shall be considered resident for tax purposes in that Member State. "
SI IN ROMANA, IN ACELASI DOCUMENT EUROPEAN
"3. În aplicarea alineatelor (1) și (2), o societate care are sediul social, locul de înregistrare sau ***locul conducerii efective*** într-un stat membru și, în conformitate cu clauzele unui acord încheiat de statul membru respectiv cu o țară terță, nu este considerată rezident fiscal în țara terță respectivă, este considerată rezident în scopuri fiscale în acel stat membru."

Lia Sabau
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 5

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carmen Dindirica
20 hrs
  -> Multumesc!

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
sediu administrativ


Explanation:
Cred că la acesta se referă.

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2011-09-21 13:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

După cunoştinţele mele, este vorba aici despre sediul real (faţă de cel social).
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=3955
Prin sediul real se înţelege locul unde se află centrul principal de conducere şi de gestiune a activităţii statutare, chiar dacă hotărârile organului respectiv sunt adoptate potrivit directivelor transmise de acţionari sau asociaţi din alte state <--- Definiţie conform Legii 105 din 1992.

Vezi document de pe site-ul Consiliului Concurenţei:
http://www.consiliulconcurentei.ro/documente/ro/Formular con...
... denumirea agentului economic, sediul legal (conform certificatului de înregistrare la registrul comerţului), ***sediul administrativ (sediul real)...***,

Varianta de pe eur-lex pare să fie o traducere literală (nu ar fi prima oară), de aceea consider că mai util este să folosim un termen consacrat din legislaţia noastră.

Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 189
Grading comment
Multumesc mult

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ciprian Groza
32 mins

agree  toma_cristina
2 hrs

agree  Lucica Abil
3 hrs

agree  Iosif JUHASZ
17 hrs

agree  Bogdan Doicin
17 hrs