KudoZ home » English to Romanian » Food & Drink

strong tea

Romanian translation: ceai concentrat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strong tea
Romanian translation:ceai concentrat
Entered by: Oana Muntean

07:55 Sep 4, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: strong tea
este vorba de tipuri de ceaiuri, o descriere scurtă, aşa cum apare pe cutie.
de exemplu am ceai ”earl grey original” şi ”earl grey original strong”.
diferenţa este că în compoziţia celui ”strong” este cu 2% mai multă aromă de pergamută

îmi trebuie o denumire care să apară pe cutie, deci să sune comercial

nu am găsit o variantă la brandurile de ceai care se găsesc pe piaţa românească (dar poate că nu am căutat bine)

puteţi să mă ajutaţi cu nişte sugestii?

mulţumesc.
Oana Muntean
Romania
ceai concentrat
Explanation:
Ceai cu o concentratie mai mare.
Selected response from:

Lucian Ursu
Romania
Grading comment
voi merge cu ”ceai concentrat” să evit un aspect mai puţin dezirabil al polisemiei cuvântului ”tare” din română (şi care se pare că este primul care vine în minte oamenilor - sau colegilor mei de muncă cel puţin :) )
mulţumesc mult
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ceai tare
Radu Nicolaescu
4 +1ceai negru
Marinela Sandoval
3 +1ceai concentrat
Lucian Ursu
3Ceai concentrat cu extract de pergamuta
emilia manolache


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ceai concentrat


Explanation:
Ceai cu o concentratie mai mare.

Lucian Ursu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
voi merge cu ”ceai concentrat” să evit un aspect mai puţin dezirabil al polisemiei cuvântului ”tare” din română (şi care se pare că este primul care vine în minte oamenilor - sau colegilor mei de muncă cel puţin :) )
mulţumesc mult

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
54 mins
  -> Multumesc.

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ceai concentrat cu extract de pergamuta


Explanation:
Stiu ca asa se foloseste in recomandarile din cadrul medicinei naturiste, insa nu iti pot trimite si un link care sa sustina traducerea mea. Sper ca macar sa te inspire.....

emilia manolache
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: mulţumesc


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ceai tare


Explanation:
te tine treaz si limpede la minte mai puternic decat cofeina (ma refer la ceaiul verde in general, nu stiu ce efect particular are pergamuta); se poate folosi o gradare a sortimentelor de genul "slab, mediu, tare"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-04 09:20:22 GMT)
--------------------------------------------------

"concentrat" nu se refera cumva la dozarea si modul de preparare a infuziei? sau poate invers, "concentrat" inseamna cantitatea de substanta activa in esenta uscata si "tare" la modul de preparare???. cum circula notiunile in mod curent?

Radu Nicolaescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: mulţumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Iercoşan: Aşa ştiu şi eu. Ar putea face referire şi la ceaiul negru :)
19 mins

agree  lucca: Tare (vs. slab) e "calificativul" uzual în română pt. ceai şi cafea.
2 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ceai negru


Explanation:
Ussually when you want a strong tea you will go with the black tea, like english breakfast tea.
Ceai negru/ concentrat

Marinela Sandoval
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
25 mins