KudoZ home » English to Romanian » Furniture / Household Appliances

garden shelter

Romanian translation: foişor


16:37 Nov 21, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Furniture / Household Appliances / Garden
English term or phrase: garden shelter
GARDEN FURNITURE AND SHELTERS
am gasit adapost de gradina
Cristina Bolohan
Romania
Romanian translation:foişor
Explanation:
FOIŞÓR, foişoare, s.n. 1. Terasă deschisă (ridicată mult deasupra pământului), cu acoperişul susţinut de stâlpi sau de coloane; cerdac, pridvor. 2. Construcţie izolată în curtea sau în grădina unei case; pavilion, chioşc. ♦ Turn. ♢ (Înv.) Foişor de foc = turn de observa'tie pentru incendii. [Pr.: fo-i-] – Din magh. folyosó.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=foişor

Sensul 2 din DEX - foişor, pavilion, chioşc.
Selected response from:

Maria Diaconu
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +11foişor
Maria Diaconu
3 +5pavilion de gradina
tagore
3 +2pergolă
Denise Idel
Summary of reference entries provided
foto
adami

Discussion entries: 5





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +11
foişor


Explanation:
FOIŞÓR, foişoare, s.n. 1. Terasă deschisă (ridicată mult deasupra pământului), cu acoperişul susţinut de stâlpi sau de coloane; cerdac, pridvor. 2. Construcţie izolată în curtea sau în grădina unei case; pavilion, chioşc. ♦ Turn. ♢ (Înv.) Foişor de foc = turn de observa'tie pentru incendii. [Pr.: fo-i-] – Din magh. folyosó.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=foişor

Sensul 2 din DEX - foişor, pavilion, chioşc.

Maria Diaconu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
3 mins

agree  tagore: Cu scuzele de rigoare (am mers pe aceeasi idee !)
4 mins
  -> Mulţumesc, nu este cazul să ne scuzăm, orice contribuţie este constructivă :)

agree  Denise Idel
7 mins

agree  wordbridge
19 mins

agree  adami
25 mins

agree  Ştefania Iordan
2 hrs

agree  Anca Nitu: si foisor
3 hrs

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs

agree  Tradeuro Language Services
16 hrs

agree  Cristina Monica Loşonţi
19 hrs

agree  Ilinca Florea
19 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
pavilion de gradina


Explanation:
O alta varianta.
Cu bine

tagore
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denise Idel
5 mins
  -> Va multumesc !

agree  Maria Diaconu: şi pavilion, da
8 mins

agree  adami
23 mins
  -> Va multumesc !

agree  Ştefania Iordan
2 hrs
  -> Va multumesc !

agree  Anca Nitu
3 hrs
  -> Va multumesc !

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pergolă


Explanation:
încă o idee

PÉRGOLĂ, pergole, s.f. Construcţie uşoară într-un parc sau într-o grădină, formată dintr-o reţea de grinzi de lemn susţinute de şiruri de coloane, de stâlpi, pe care se întind plante agăţătoare decorative. – Din fr., it. pergola.


Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: şi pergolă :)
2 mins
  -> Mulţumesc, Maria :-)

disagree  adami: Nu e pergola (v. foto)
16 mins
  -> Multumesc!

agree  tagore: Este intr-adevar o intrebare foarte utila (pentru reactiile care le starneste ar trebui sa figureze in manualele de maniere elegante pentru diplomati.)
16 mins
  -> Multumesc!

agree  Anca Nitu: posibil sa fie , diferenta dintre foisor si pergola e ca pergola nu are pereti si foisorul are
3 hrs
  -> Merci, Anca!




Reference comments


30 mins peer agreement (net): +2
Reference: foto

Reference information:
http://images.google.ro/images?hl=ro&q="garden shelter&lr=&u...

adami
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Maria Diaconu: Mda, şi eu am căutat imaginile înainte de a răspunde şi deduc că garden shelter e o noţiune care cuprinde multe forme de foişoare, pavilioane şi pergole :)
18 hrs
agree  xxxM&T: da. e un termen general pentru tot felul de constructii usoare. include toate cele de mai sus. Coliba :))
21 hrs