KudoZ home » English to Romanian » Genetics

amino acid stretch

Romanian translation: segment de aminoacizi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:amino acid stretch
Romanian translation:segment de aminoacizi
Entered by: Dasa Suciu

17:41 Oct 19, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Science - Genetics
English term or phrase: amino acid stretch
Deletion mutant analysis indicated that a nine-amino acid stretch at the carboxy-terminal end of the DEN M ectodomain is required for mediating apoptosis.

Nu mă pot lămuri care este termenul de specialitate pentru stretch. Nu l-am găsit nicăieri.
Dasa Suciu
fragment/porţiune de 9 aminoacizi
Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-10-19 17:51:47 GMT)
--------------------------------------------------

4 a: an extent in length or area <an open stretch of road> b: a continuous period of time <can write for eight hours at a stretch> (definiţie de aici: http://www.merriam-webster.com/dictionary )
Sigurn nr. de aminoacizi poate fi altul.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2007-10-20 08:03:57 GMT)
--------------------------------------------------

Eventual, lanţ; parcă e chiar mai bine; noaptea este un bun sfătuitor :-)
Selected response from:

lucca
Romania
Grading comment
Am ales segment în cele din urmă prin asociere cu termenii din informatică: secvenţă şi segment de date, mai ales că e vorba de o codificare cu scopul de găsi secvenţele de aminoacizi în banca genetică.

Mulţumesc pentru explicaţiile ajutătoare !
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3fragment/porţiune de 9 aminoacizilucca
5flux continuu de 9 aminoacizi
Irina Adams


Discussion entries: 5





  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
flux continuu de 9 aminoacizi


Explanation:
Complexul de proteine a fost gândit în aşa fel încât celulele musculare să beneficieze de un flux continuu de aminoacizi.

http://www.fitzone.ro/cuprins/shop/index.php?main_page=produ...


Xenadrine NRG furnizeaza un flux continuu de aminoacizi si extracte de plante care iti sprijita capacitatea naturala a corpului de a arde grasime, intr-o singura doza pe care o iei dimineata. Luata inainte de micul dejun sau de sedinta de antrenament de dimineata, NRG te ajuta sa fii plin de energie intreaga zi!


http://www.vitamineshop.ro/produs.php?id=15&pro=&cat=&keywor...





    Reference: http://www.fitzone.ro/cuprins/shop/index.php?main_page=produ...
Irina Adams
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Antonia Toth: Aici este vorba de cei 9 aminoacizi care sunt "legaţi între ei" formând un lanţ peptidic.
4 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
fragment/porţiune de 9 aminoacizi


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-10-19 17:51:47 GMT)
--------------------------------------------------

4 a: an extent in length or area <an open stretch of road> b: a continuous period of time <can write for eight hours at a stretch> (definiţie de aici: http://www.merriam-webster.com/dictionary )
Sigurn nr. de aminoacizi poate fi altul.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2007-10-20 08:03:57 GMT)
--------------------------------------------------

Eventual, lanţ; parcă e chiar mai bine; noaptea este un bun sfătuitor :-)

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 6
Grading comment
Am ales segment în cele din urmă prin asociere cu termenii din informatică: secvenţă şi segment de date, mai ales că e vorba de o codificare cu scopul de găsi secvenţele de aminoacizi în banca genetică.

Mulţumesc pentru explicaţiile ajutătoare !
Notes to answerer
Asker: Atunci chain ce este ? Să fie sinonime ? Nu ştiu ce să zic. La un moment dat am crezut că stretch e sinonim cu sequence, dar nu este: The P1Ap aminoacid sequence contains one stretch of hydrophobic residues, the size of a transmembrane helical domain, but no cleavable signal peptide at the N-terminus. Deci stretch este parte din sequence şi este o succesiune într-o anumită ordine, un segment din secvenţă. Seamănă cu un cod. e.g. the amino acid stretch SEAHTCVPENN Am găsit şi imagini, dar tot nu ştiu cum aş putea să-i spun. Segment ? http://images.google.com/images?svnum=10&um=1&hl=en&lr=&rlz=1B3GGGL_enRO244RO245&q=amino+acid+stretch+&btnG=Search+Images


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antonia Toth
12 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  clauswe
16 hrs
  -> Mulţumesc!

neutral  micawber_7: de ce nu "secventa"?
20 hrs
  -> La nevoie, se poate şi secvenţă. Nu există un termen strict. Deci, fragment, porţiune, lanţ, mi se par OK. No real need for a Neutral :- În cel mai rău caz, merge şi bucată sau halcă ;-)

agree  MMFORREST
3 days13 hrs
  -> Mulţumesc!