KudoZ home » English to Romanian » Government / Politics

backbench member

Romanian translation: deputat britanic simplu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:backbench member
Romanian translation:deputat britanic simplu
Entered by: Mihaela Roman

05:53 May 17, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Government / Politics
English term or phrase: backbench member
Este vorba despre membrii Camerei Comunelor din Parlamentul Britanic: A member of the House of Commons of Great Britain who is not a party leader
Exista vreo traducere consacrata in romana pentru acest termen?
Multumesc anticipat
Mihaela Roman
Romania
membru al CC fără funcţie de conducere în partid
Explanation:
Sunt destul de sigur că la noi nu există un termen consacrat.

În funcţie de context şi conotaţie, se poate folosi şi "membru simplu" sau altceva.
Selected response from:

Dan Marasescu
Romania
Grading comment
Multumesc tuturor. Mi s-a parut mai satisfacator un raspuns hibrid
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2care nu deţin o funcţie în guvern/sau partidul sau
Mihaela Brooks
4 +1membru simplu
elenus
3 +2deputat britanic de plan secundarNINA (Irina) SMOLEANU
4membru al CC fără funcţie de conducere în partid
Dan Marasescu


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
membru al CC fără funcţie de conducere în partid


Explanation:
Sunt destul de sigur că la noi nu există un termen consacrat.

În funcţie de context şi conotaţie, se poate folosi şi "membru simplu" sau altceva.

Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc tuturor. Mi s-a parut mai satisfacator un raspuns hibrid

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
deputat britanic de plan secundar


Explanation:
Italiano (Italian)
il posto di un deputato britannico di secondo piano

Espańol (Spanish)
n. - filas traseras en el parlamento ocupadas por diputados de menor prestigio

Termen consacrat nu stiu daca exista. Succes.

NINA (Irina) SMOLEANU
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu: a member of the House of Commons of Great Britain who is not a party leader
45 mins
  -> multumesc, Andrei

agree  Maria Diaconu
2 hrs
  -> multumesc, Maria

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
care nu deţin o funcţie în guvern/sau partidul sau


Explanation:
Parlamentul britanic este format din două Camere - o Cameră inferioară, Camera Comunelor (House of Commons) şi o Cameră superioară, Camera Lorzilor (House of Lords). În Camera Comunelor, deputaţii care aparţin celor două partide (partidul de guvernământ şi opoziţia) sunt aşezaţi faţă în faţă. În tabăra partidului aflat la guvernare există deputaţi care deţin funcţii în guvern şi aşa numiţii "care nu deţin o funcţie în guvern.

Backbencher
A Backbencher is a Member who holds no official position in government or in his or her party. Backbenchers sit on the back benches in the Chamber.




    Reference: http://www.channel4.com/news/microsites/E/election2005/jargo...
Mihaela Brooks
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Tulbure
16 mins
  -> Multumesc Maria

agree  Elizabeth Rudin: http://www.childpolicy.org.uk/guides/index.cfm?ccs=1031&cs=2...
32 mins
  -> Multumesc Elizabeth

neutral  Andrei Albu: no position in his/her party (not government) Vreau să spun că e membru al Camerei Comunelor, adică deputat, nu membru în guvern. Cum aşa? Ai spus membru în "guvern". Se creează o confunzie între "guvern" şi camera inferioară a parlame
41 mins
  -> ce vrei sa spui?/// asta am spus si eu...nu am mentionat 'deputat' caci se intelege

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
membru simplu


Explanation:
La noi, am avut un exemplu graitor zilele acestea :)

"Iliescu il ataca iar pe Nastase
... zi vicepresedinti si au criticat oamenii asa ceva; adica el nu poate fi ministru
si membru simplu de partid, sa invete munca de partid alaturi de altii! ..."
stiri.acasa.ro/12410.html - 48k - În Cache - Pagini similare




Luni, 16 Mai 2005 Publicitate Advertising Redactie Ajutor ...
... "Chiar ca membru simplu de partid, eu voi fi, voi ramane un lider". "Eu sunt
un factor de innoire. Eu nu am facut parte din fosta conducere", ...
www.adevarulonline.ro/arhiva/2005/Ianuarie/998/112682/ - 46k - 15 Mai 2005



EurMonitor Guvernare: Blocaj al legilor privind reforma in ...
... Pot ramine un membru de partid util, dar nu un membru simplu". Mircea Geoana
a parut surprins de remarcele lui Athanasiu si si-a exprimat speranta ca el ...
www.euractiv.ro/.../pID_1808/ EurMonitor-Guvernare-Blocaj-al-legilor-privind-reforma-in-justitie.html - 46k - În Cache - Pagini similare

GAZETA de SUD - 23 Aprilie 2005 * Politic
... Nu numai Iliescu a ramas membru simplu. Si alte nume importante, ca Dan Ioan
Popescu, Dan Matei Agathon, Viorel Hrebenciuc, Codrin Stefanescu, ...
www.gds.ro/Politic/2005-04-23 - 37k - În Cache - Pagini similare


elenus
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dan Marasescu: dar exemplele tale se referă numai la partid, nu la Parlament
10 mins
  -> Sigur ca da, insa nu vad de ce nu s-ar aplica si la Parlament? " Backbencher is a Member who holds no official position in government or in his or her party"!!!

agree  Bogdan Honciuc: sau simplu membru :)
22 hrs
  -> Multumesc, Bogdan :)