KudoZ home » English to Romanian » Government / Politics

kingmaker

Romanian translation: arbitru politic


10:03 Dec 9, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Government / Politics / partide
English term or phrase: kingmaker
în contextul politic
este vorba despre un partid de care depinde cu cine să coalizeze, cu unii sau alții
și de el depinde politica ulterioară a țării
http://en.wikipedia.org/wiki/Kingmaker_scenario
Alex Vulpoiu
Romanian translation:arbitru politic
Explanation:
Am gasit in multe contexte, inclusiv din domeniul politic, si traducerea literala "Făcătorul de regi"... sa asteptam si alte opinii
Selected response from:

aslimnb
Spain
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +6arbitru politicaslimnb
4persoana foarte influenta
William Padina
3arbitrul succesiunii regale; arbitrul electoraltradetrek


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +6
arbitru politic


Explanation:
Am gasit in multe contexte, inclusiv din domeniul politic, si traducerea literala "Făcătorul de regi"... sa asteptam si alte opinii

aslimnb
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cosmin Băduleţeanu
2 hrs
  -> multumesc Cosmin

agree  Klára Kalamár: Da şi pentru "făcătorul de regi" :)
7 hrs
  -> multumesc frumos Klára

agree  Julia Prazsmary: Cred că acesta este termenul cel mai corect, pt. că de fapt nu este vorba de o persoană sau formațiune deosebit de influentă, ci de fapt de un ”looser” care, deși nu poate câștiga, poate decide câștigătorul. În limba maghiară i se spune ”acul cântaruui”
1 day 17 mins
  -> Multumesc Julia :)

agree  Iosif JUHASZ
1 day 3 hrs
  -> Multumesc Iosif!

agree  George Colibaba
3 days 24 mins
  -> multumesc mult!

agree  Tradeuro Language Services
9 days
  -> multumesc frumos

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
arbitrul succesiunii regale; arbitrul electoral


Explanation:
.

tradetrek
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
persoana foarte influenta


Explanation:
Gandirea este ca o astfel de persoana trebuie sa aiba capacitatea sa ii poata determina pe altii sa aleaga un candidat intr-o anumita pozitie publica importanta sau "a person whose actions and opinions strongly influence the course of events".

William Padina
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Sandra& Kenneth, aslimnb, Diana Coada
Non-PRO (1): Cosmin Băduleţeanu