KudoZ home » English to Romanian » History

Nürnberg party rally

Romanian translation: (locul )mitingurilor de partid de la Nürnberg/complexul edilitar din Nürnberg al mitingurilor partidului nazist


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Nürnberg party rally
Romanian translation:(locul )mitingurilor de partid de la Nürnberg/complexul edilitar din Nürnberg al mitingurilor partidului nazist
Entered by: Anca Buzatu

16:14 Apr 2, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - History
English term or phrase: Nürnberg party rally
Pentru cine stie germana: Reichsparteitagsgelände.

Cum ati traduce termenul in limba romana?

Nazi party rally grounds (in German Reichsparteitagsgelände) is the name of a site in the southeast of Nuremberg (UGN: [show location on an interactive map] 49.43° N 11.12° E), where the Nazi party rallies were held from 1933 until 1938. It includes the Congress Hall, the Zeppelin Field, the Märzfeld (March Field), the Deutsche Stadion (German stadium), the former Stadion der Hitlerjugend ("stadium of the Hitler Youth", today Frankenstadion) and the Große Straße ("great road"). The party grounds were planned by Hitler's first architect Albert Speer (except of the Congress hall, which was planned by Ludwig and Franz Ruff).

http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_party_rally_grounds

Multumesc!
Anca Buzatu
Austria
(locul )mitingurilor de partid de la Nurnberg
Explanation:
Anca draga,
varianta Germana se refera la un amplasament,de fapt este un stadion unde s-au tinut mitingurile de la Nurberg ale partidului nazist, cu ocazia zilelor partidului imperial, deci zile de sarbatoare, de comemorare tinute de partid. Varianta engleza ce apare ca intrebare se refera numai la miting nu si la locul unde s-au tinut aceste mitinguri, adica Reichsparteitaggelande

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-02 17:47:38 GMT)
--------------------------------------------------

deci
poate fi zis si terenul de defilare cu ocazia mitingurilor ,dar este de fapt un stadion deci
stadionul de la Nurnberg (nu sportiv) al adunarilor de partid nazist

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-02 18:23:47 GMT)
--------------------------------------------------

sau complexul edilitar din Nurnberg al mitingurilor partidului nazist---poate acesta e cea mai buna varianta
Selected response from:

Vandor
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5(locul )mitingurilor de partid de la NurnbergVandor
4 +2Reichsparteitagsgelände (fosta zona de mitinguri a partidului national-socialist, actualmente cupriAnca Nitu
3 +1adunare; mitingCrisoi
3fieful partidului nazistIrina-Maria Foray
3defilare
Cristian Brinza


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
nürnberg party rally
adunare; miting


Explanation:
"adunarea (generala) a partidului la Nurnberg" sau "marea adunare"

Crisoi
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli
1 hr

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nürnberg party rally
defilare


Explanation:
Nu cred să existe traducere consacrată. Erau zonele în care naziştii îşi organizau marile defilări: mii de soldaţi, tehnică de luptă, tot tacâmul.

Cristian Brinza
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nürnberg party rally
fieful partidului nazist


Explanation:
HTH

Irina-Maria Foray
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
nürnberg party rally
(locul )mitingurilor de partid de la Nurnberg


Explanation:
Anca draga,
varianta Germana se refera la un amplasament,de fapt este un stadion unde s-au tinut mitingurile de la Nurberg ale partidului nazist, cu ocazia zilelor partidului imperial, deci zile de sarbatoare, de comemorare tinute de partid. Varianta engleza ce apare ca intrebare se refera numai la miting nu si la locul unde s-au tinut aceste mitinguri, adica Reichsparteitaggelande

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-02 17:47:38 GMT)
--------------------------------------------------

deci
poate fi zis si terenul de defilare cu ocazia mitingurilor ,dar este de fapt un stadion deci
stadionul de la Nurnberg (nu sportiv) al adunarilor de partid nazist

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-02 18:23:47 GMT)
--------------------------------------------------

sau complexul edilitar din Nurnberg al mitingurilor partidului nazist---poate acesta e cea mai buna varianta

Vandor
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ovidiu Martin Jurj
1 hr
  -> multumesc,Ovidiu

agree  Alina Weidell
4 hrs
  -> multumesc ,Alina

agree  Simon Charass
9 hrs
  -> Thank you ,Simon

agree  Tradeuro Language Services
13 hrs
  -> Multumesc/Thank you

agree  Bogdan Burghelea
20 hrs
  -> multumesc,Bogdan

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
nürnberg party rally
Reichsparteitagsgelände (fosta zona de mitinguri a partidului national-socialist, actualmente cupri


Explanation:
zand alte obiective - cu sau fara enumerare - la alegere )

parerea mea e sa-i lasi numele in germana cu o explicatie in paranteza
traduceri de genul : Märzfeld (March Field) mi se par fortate
daca nu sunt insotite de originalul in limba germana

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Weidell
2 hrs
  -> multumesc

agree  RODICA CIOBANU
18 hrs