International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Romanian » Idioms / Maxims / Sayings

fashionably late

Romanian translation: întârziere elegantă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fashionably late
Romanian translation:întârziere elegantă
Entered by: Cristian Brinza

10:21 Nov 20, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: fashionably late
Cine mă ajută cu o aproximare "cât mai exactă" a acestei expresii?
http://www.usc.edu/student-affairs/dt/V139/N12/01-design.12v...

Mulţumesc din suflet.
Cristian Brinza
Romania
întârziere elegantă
Explanation:
la o primă "cugetare" cum spui tu...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 11:44:57 GMT)
--------------------------------------------------

întârziere "bine temperată" dacă e substratul cultural e mai gros sau "bine calculată" dacă există motiv de premeditare...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 12:05:08 GMT)
--------------------------------------------------

...ei, eu cu e-urile... scuzaţi!
Selected response from:

Mihaela BUFNILA
Romania
Grading comment
Mulţumesc foarte mult.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9întârziere elegantă
Mihaela BUFNILA
4 +2intarziere conform etichetei
Oana Bunea
4 +2întârziere în limita bunului simţ ...
clauswe
3 +3întârziere mondenă
Valentin Cirdei
4 +1intarziere sic/comme il faut
adami
4 +1întârziere acceptabilă
Andrei Albu
4intarzierea de rigoare
Nina Iordache


Discussion entries: 3





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
intarziere conform etichetei


Explanation:
... sa intarzie conform etichetei / dupa cerintele etichetei


Oana Bunea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
1 hr
  -> Multumesc!

agree  Carla Balaita
2 hrs
  -> Multumesc!

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
intarziere sic/comme il faut


Explanation:
Am gasit si "intarziere la moda", dar intarzierea nu prea pare a face parte din clasa de substantive carora sa li se aplice determinativul 'la moda' - e ciudat, chiar daca s-ar putea alege, poate, de dragul recognoscibilitatii.

Mai bine comme il faut: http://www.answers.com/topic/comme-il-faut

adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
59 mins
  -> Multumesc!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
întârziere mondenă


Explanation:
Cred că e mai degrabă o întârziere „mondenă”, dat fiind că e vorba de petreceri. Ar fi frumos şi dacă am găsi o variaţie pe „sfertul academic”.

Valentin Cirdei
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
3 mins
  -> Mulţumesc :)

agree  Nina Iordache: Exact, sfertul academic!
5 hrs
  -> Mulţumesc :)

agree  Oana Bunea
1 day1 hr
  -> Mulţumesc :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
întârziere în limita bunului simţ ...


Explanation:
...

clauswe
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
9 mins

agree  wordbridge
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
întârziere acceptabilă


Explanation:
Altă variantă... Depinde de registrul general al textului, dacă trebuie să respecţi sau nu limite de spaţiu etc. Dacă ai loc, alte posibilităţi ar fi şi "întârziere în limita bunelor maniere" sau "conform uzanţelor"...

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache
5 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
întârziere elegantă


Explanation:
la o primă "cugetare" cum spui tu...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 11:44:57 GMT)
--------------------------------------------------

întârziere "bine temperată" dacă e substratul cultural e mai gros sau "bine calculată" dacă există motiv de premeditare...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 12:05:08 GMT)
--------------------------------------------------

...ei, eu cu e-urile... scuzaţi!

Mihaela BUFNILA
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc foarte mult.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denise Idel: sau acceptabilă / în limita decenţei http://www.answerbag.com/q_view/14854
48 mins
  -> Mulţumesc, Denise.

agree  Roxana Traista
1 hr
  -> Mulţumesc, Roxana.

agree  Andrei Albu: "Bine calculată" îmi place cel mai mult. Se potriveşte în orice context :)
1 hr
  -> Mulţumesc, Andrei. Perfect adevărat.

agree  Valentin Cirdei: Perfect: „calculează-ţi întârzierea”, ceva de genul „time your arrival” în contextul lui Cristi.
1 hr
  -> Mulţumesc, Valentin. Sau "vezi cum întârzii", nu "cât", că-i previzibil, ci "cum".

agree  Iosif JUHASZ
2 hrs
  -> Mulţumesc, Iosif.

agree  k33pwalkin: bine gasit "calculul", induce ideea de "regizare" a aparitiei, pentru efect
2 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Ilinca Florea
4 hrs
  -> Mulţumesc, Ilinca.

agree  Ştefania Iordan
7 hrs
  -> Mulţumesc, Ştefania.

agree  Tradeuro Language Services
2 days7 hrs
  -> Mulţumesc.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
intarzierea de rigoare


Explanation:
http://incaunblog.wordpress.com/2008/01/18/excesul-de-empati...

O alta posibilitate cu multe exemple pe net si cu mai multe sensuri...

Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8