KudoZ home » English to Romanian » Idioms / Maxims / Sayings

"If you pay peanuts you get monkeys"

Romanian translation: cât dai, atâta face


09:58 Mar 8, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: "If you pay peanuts you get monkeys"
Sensul este clar, dar nu-mi vine in minte nici o expresie echivalenta sau o adaptare mai fidela originalului... Poate ma ajutati cu putina imaginatie.

Va multumesc.
Rodica Levitchi
Romanian translation:cât dai, atâta face
Explanation:
Sau "Cât plăteşti, atât primeşti".
Selected response from:

Irene S.
Grading comment
Toate sugestiile voastre mi-au fost de folos. Pana la urma, nu am fortat expresia si am pe ideea "la asa pret - asa marfa", caci se potrivea mai bine contextului.

Va multumesc tuturor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4cât dai, atâta face
Irene S.
4 +1cine e scump la tarate e ieftin la faina/malaiCristian Nicolaescu
4atata platesti, de-atata primesti
Dan Marasescu
4 -1După plată şi răsplatăxxxvaradinum tr


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
If you pay peanuts you get monkeys
După plată şi răsplată


Explanation:
Succes!

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2004-03-08 10:03:28 GMT)
--------------------------------------------------

sau \"După cum îţi aşterni, aşa şi dormi\"

xxxvaradinum tr

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tudor Soiman: inseamna altceva
1 hr
  -> care este diferenţa dintre "cât plăteşti, atât primeşti" şi "după plată şi răsplată"?

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
cât dai, atâta face


Explanation:
Sau "Cât plăteşti, atât primeşti".


Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Toate sugestiile voastre mi-au fost de folos. Pana la urma, nu am fortat expresia si am pe ideea "la asa pret - asa marfa", caci se potrivea mai bine contextului.

Va multumesc tuturor!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tudor Soiman
27 mins
  -> merci :)

agree  Cristina Moldovan do Amaral
9 hrs
  -> thanks

agree  Tehno
12 hrs
  -> multumesc

agree  Elvira Daraban
1 day1 hr
  -> multumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cine e scump la tarate e ieftin la faina/malai


Explanation:
sau simplu;

scump la tarate si ieftin la faina/malai

o alta varianta
La omul sarac nici boii nu trag


Cristian Nicolaescu
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
9 hrs
  -> multumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
atata platesti, de-atata primesti


Explanation:
-

Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12