KudoZ home » English to Romanian » Insurance

subrogation

Romanian translation: subrogaţie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:subrogation
Romanian translation:subrogaţie

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
08:54 Nov 22, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Insurance
Additional field(s): Law: Contract(s), Law (general)
English term or phrase: subrogation
Definition from Insurance Information Institute:
The legal process by which an insurance company, after paying a loss, seeks to recover the amount of the loss from another party who is legally liable for it.

Example sentence(s):
  • Subrogation may also be employed when your insurer settles your collision claim for damage to your vehicle due to another driver’s negligence. insurance.freeadvice.com
  • The collateral source asserting a subrogation claim will not be entitled to greater rights than those possessed by the person who was entitled to receive the initial benefits. findlaw.com
  • A waiver of subrogation clause is placed in the professional services contract to minimize lawsuits and claims among the parties. International Risk Management Institute
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

subrogaţie
Definition:
Subrogaţia este acea formă de transmitere legală sau convenţională a unui drept de
creanţă, cu toate garanţiile şi accesoriile sale, către un terţ care a plătit pe creditorul iniţial, în locul debitorului.
Selected response from:

Bogdan Burghelea
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +3subrogaţie
Bogdan Burghelea
4 +2subrogaţie
Rose Marie Matei


  

Translations offered


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
subrogaţie


Definition from own experience or research:
Subrogaţia este acea formă de transmitere legală sau convenţională a unui drept de
creanţă, cu toate garanţiile şi accesoriile sale, către un terţ care a plătit pe creditorul iniţial, în locul debitorului.

Example sentence(s):
Explanation:
Dreptul la subrogare al asigurătorului plătitor nu se poate încadra în nici unul dintre cele patru cazuri de subrogaţie legală reglementate de art. 1108 C.civ., ceea ce impune cu necesitate concluzia că el este un caz nou, distinct şi inedit de subrogaţie personală
Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  RODICA CIOBANU: subrogare
2 hrs
  -> Mulţumesc!

Yes  Lucica Abil
4 hrs
  -> Mulţumesc!

Yes  liviu roth
20 hrs
  -> Cine ştie, cunoaşte! Mulţumesc!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
subrogaţie


Definition from Dicţionar juridic :
SUBROGATIA - Proces de inlocuire a unei persoane cu o alta persoana.
Subrogarea asigurătorului în drepturile asiguratului se poate face în limitele indemnizaţiei plătite din asigurările de bunuri şi de răspundere civilă în toate drepturile asiguratului sau ale beneficiarului asigurării contra celor răspunzători de producerea pagubei( art.22 din legea nr.136/1995)

Example sentence(s):
  • Subrogatia personala legala isi produce efectele de plin drept in toate cazurile in care legea prevede acest lucru.[..]De asemenea, asiguratorul care a platit asiguratului indemnizatia de asigurare se subroga in drepturile acestuia impotriva persoanei vinovate. - Drept civil: Subrogaţie  
  • In vederea obtinerii despagubirilor pentru paguba suferita, asiguratul trebuie sa-si formuleze pretentia in scris asiguratorului, insotita de documentele doveditoare. In limitele indemnizatiei platite asiguratului, asupra asiguratorului trec toate drepturile asiguratului sau beneficiarului asigurarii, fata de tertele persoane responsabile de producerea pagubei. Acest drept se numeste subrogare. - Credit Europe IMM. Articole  
  • In speta, se aplica dispozitiile Legii nr. 136/1995 si art. 1000 alin. 3 si 5 din Codul civil, deoarece, conform art. 7.15 din conditiile de asigurare, asiguratorul este subrogat in drepturile asiguratului fata de cei raspunzatori pentru producerea si urmarirea pagubei, in limita despagubirilor platite. - Decizie nr. 502 din 15 septembrie 2000  

Explanation:
http://www.sferajuridica.ro/cuprins,DREPTUL_ASIGURARILOR,_RE...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-22 12:06:34 GMT)
--------------------------------------------------

Subrogaţie (jur.) = subrogare [DEX]
http://dictionare.edu.ro/search.php?cuv=subrogare
Rose Marie Matei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  liviu roth
17 hrs
  -> Multumesc

Yes  RODICA CIOBANU: subrogare
21 hrs

neutral  Bogdan Burghelea: Din păcate definiţia pe care aţi dat-o este incompletă: subrogaţia poate fi atît personală (cea din definiţie), cît şi reală (atunci cînd un bun înlocuieşte alt bun - indemnizaţia ia locul bunului în patrimoniul păgubitului, de exemplu).
1 day43 mins
  -> Inseamna ca nici dictionarul citat nu este complet. M-am straduit sa restrang raspunsul la aspectul asigurarilor, asa cum se cere in exemplul furnizat in lb.engleza




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License