KudoZ home » English to Romanian » Investment / Securities

discount rate

Romanian translation: rata de scont


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:discount rate
Romanian translation:rata de scont
Entered by: alexandru asmarandei

13:04 Dec 8, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
English term or phrase: discount rate
Bună ziua tuturor.

Textul este „Economic variables that are considered to predict future economic activity (i.e. Unemployment, Consumer Price Index, Producer Price Index, Retail Sales, Personal Income, Prime Rate, Discount Rate, and Federal Funds Rate“

Nu ştiu dacă „rată de scont“ ar fi potrivit pentru acest context.

Mulţumesc.
alexandru asmarandei
Romania
taxa de scont / rata scontului / rata de actualizare a unui flux de numerar
Explanation:
potrivit dictionarului meu...

pentru contextul dat as recomanda "taxa de scont" sau "rata scontului"

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2010-12-08 13:18:07 GMT)
--------------------------------------------------

da, sau rata de scont, si mai concis/corect
Selected response from:

Ilona Roberts
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4taxa de scont / rata scontului / rata de actualizare a unui flux de numerar
Ilona Roberts
4 +1rată de actualizareMihaela Balta
4rata de scont/actualizareRODICA CIOBANU
3taxa scontuluiAndreea10


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rată de actualizare


Explanation:
În acest context cred că este vorba de rată de actualizare.


    Reference: http://evaluator-anevar.ro/2009/12/01/formula-calcul-rata-ac...
Mihaela Balta
Works in field
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
6 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
taxa scontului


Explanation:
Bancile, in existenta lor tipica de banci comerciale, sunt intermediari in comertul de capital.Pentru a acorda credite la dobanda de piata, ele trebuie sa-si procure resurse, in principal de la bancile de emisiune. Dobanda perceputa de banca de emisiune se numeste taxa scontului (taxa rescontului).

Andreea10
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc.


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
taxa de scont / rata scontului / rata de actualizare a unui flux de numerar


Explanation:
potrivit dictionarului meu...

pentru contextul dat as recomanda "taxa de scont" sau "rata scontului"

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2010-12-08 13:18:07 GMT)
--------------------------------------------------

da, sau rata de scont, si mai concis/corect

Ilona Roberts
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Roman: rata de scont
6 mins

agree  Midland Productions: Rata de scont.
7 mins

agree  Iosif JUHASZ: rata de scont
8 hrs

agree  Tradeuro Language Services
10 days

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rata de scont/actualizare


Explanation:
de exemplu, discount bond=obligatiune actualizata/redusa; iar discount=bonificatie, rabat,reducere, actualizare, scont;

RODICA CIOBANU
Romania
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc.