KudoZ home » English to Romanian » IT (Information Technology)

middleware

Romanian translation: middleware


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:middleware
Romanian translation:middleware
Entered by: Bogdan Burghelea

14:16 Jul 6, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: middleware
OK, software, hardware....
Dar middleware?
Context:The server sided components (passport application middleware and all databases) will be installed.
Raluca Mot
Romania
middleware
Explanation:
La fal ca mulţi termeni din TI&C, nu se traduce, ci se preia tale-quale.

Pentru o definiţie:

Middleware - este un termen destul de vag ce se refera in general la toate nivelurile software intemediare care sprijina comunicatia dintre un client si un server.

Un middleware furnizeaza un set standard de interfete pentru o colectie de resurse distribuite disparate, eterogene si proprietare. Astfel dezvoltatorii isi vor interfata aplicatiile cu partea de middleware in loc de interfetele de nivel coborat ale resurselor proprietare. Un exemplu de middleware este software-ul care interfateaza un program navigator de sistemul WWW.

O tehnologie foarte raspandita este middleware-ul orientat pe mesaje - MOM (in engleza "message oriented middleware"). MOM gestioneaza tranzactiile dintre un client si un server prin intermediul unor cozi care stocheaza mesajele transmise intre clienti si serveri. Un exemplu de MOM este WebSphere MQ dezvoltat de IBM (fost MQ Series). WebSphere MQ gestioneaza transferul de mesaje intre clienti si serveri si stie sa prelucreze patru tipuri de mesaje: datagrame - mesaje unidirectionale, mesaje de cerere, mesaje de raspuns si mesaje de raportare. WebSphere MQ este un lider in domeniul platformelor middleware pentru integrarea aplicatiilor de e-business.

Iar în engleză:

Middleware is computer software that connects software components or applications. It is used most often to support complex, distributed applications. It includes web servers, application servers, content management systems, and similar tools that support application development and delivery. Middleware is especially integral to modern information technology based on XML, SOAP, Web services, and service-oriented architecture.

The term middleware is sometimes considered a buzzword.
Selected response from:

Bogdan Burghelea
Romania
Grading comment
Multumesc! Am presupus ca asta ar fi varianta dar doream sa ma asigur.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8middleware
Bogdan Burghelea
5modul(e) de integrareCezar GRINEA


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
middleware


Explanation:
La fal ca mulţi termeni din TI&C, nu se traduce, ci se preia tale-quale.

Pentru o definiţie:

Middleware - este un termen destul de vag ce se refera in general la toate nivelurile software intemediare care sprijina comunicatia dintre un client si un server.

Un middleware furnizeaza un set standard de interfete pentru o colectie de resurse distribuite disparate, eterogene si proprietare. Astfel dezvoltatorii isi vor interfata aplicatiile cu partea de middleware in loc de interfetele de nivel coborat ale resurselor proprietare. Un exemplu de middleware este software-ul care interfateaza un program navigator de sistemul WWW.

O tehnologie foarte raspandita este middleware-ul orientat pe mesaje - MOM (in engleza "message oriented middleware"). MOM gestioneaza tranzactiile dintre un client si un server prin intermediul unor cozi care stocheaza mesajele transmise intre clienti si serveri. Un exemplu de MOM este WebSphere MQ dezvoltat de IBM (fost MQ Series). WebSphere MQ gestioneaza transferul de mesaje intre clienti si serveri si stie sa prelucreze patru tipuri de mesaje: datagrame - mesaje unidirectionale, mesaje de cerere, mesaje de raspuns si mesaje de raportare. WebSphere MQ este un lider in domeniul platformelor middleware pentru integrarea aplicatiilor de e-business.

Iar în engleză:

Middleware is computer software that connects software components or applications. It is used most often to support complex, distributed applications. It includes web servers, application servers, content management systems, and similar tools that support application development and delivery. Middleware is especially integral to modern information technology based on XML, SOAP, Web services, and service-oriented architecture.

The term middleware is sometimes considered a buzzword.


    Reference: http://www.roportal.ro/articole/91.htm
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Middleware
Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc! Am presupus ca asta ar fi varianta dar doream sa ma asigur.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cameliaim: mai complet nu se poate
0 min
  -> Mulţumesc!

agree  Valentin Alupoaie: Hehe, tale-quale... :)
2 mins
  -> Sapienti sat!

agree  xxxMihai Badea
2 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Dan Barbulescu: EXCELENTA EXPLICATIA
32 mins
  -> Mulţumesc! Mă simt măgulit!

agree  Iosif JUHASZ
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  lucca: !
2 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Mihaela Ghiuzeli: wow ! Impressive.
3 hrs
  -> Thank you very much, indeed!

agree  RODICA CIOBANU: excelenta explicatia
21 hrs
  -> Mulţumesc!

2760 days   confidence: Answerer confidence 5/5
modul(e) de integrare


Explanation:
Sunt de acord cu explicațiile de până acum, dar la fel ca și alți termeni din IT, se traduce!

Cezar GRINEA
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4