KudoZ home » English to Romanian » IT (Information Technology)

telecommuting/teleworking

Romanian translation: telelucru/telemunca/lucru la distanta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:telecommuting/teleworking
Romanian translation:telelucru/telemunca/lucru la distanta
Entered by: Lavinia Pirlog

15:12 Dec 26, 2002
English to Romanian translations [Non-PRO]
IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: telecommuting/teleworking
Telecommuting - Where an employee performs job responsibilities away from the normal work location (usually at home), utilizing information technology tools to support their work. Remote computer connectivity from home to the office is usually a major element of telecommuting. Telecommuting is a successful concept with many advantages for the employer, employees and society.

Cu multumiri,

Tweety

Craciun fericit tuturor!
Lavinia Pirlog
Romania
telelucrul
Explanation:
vezi Google

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-26 15:19:17 (GMT)
--------------------------------------------------

sau: lucru la distanta, telemunca...

Privită din punct de vedere etimologic, telemunca poate avea două rădăcini: telecommuting, care este termenul preferat de Comunitatea Europeană pentru a descrie lucrul la distanţa utilizând TIC şi teleworking, termen preferat de SUA. Aceasta nu înseamnă că cei doi termeni nu se regăsesc utilizaţi atât în Europa cât şi în SUA şi că au accepţiuni identice. Telemunca este considerat ca un concept abstract, în contextul varietăţii de alte opţiuni pentru lucrul de la distanţă. Fiecare dintre opţiunile de lucru la distanţă este clasificată conform impactului asupra transporturilor şi implicaţiilor manageriale. Formele de lucru la distanţă pot fi clasificate în: munca la domiciliu şi în afara domiciliului.

Selected response from:

Cris Hirzoiu
Austria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6telelucrulCris Hirzoiu
4telelucru/ telemunca
Cristina Moldovan do Amaral


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
telelucrul


Explanation:
vezi Google

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-26 15:19:17 (GMT)
--------------------------------------------------

sau: lucru la distanta, telemunca...

Privită din punct de vedere etimologic, telemunca poate avea două rădăcini: telecommuting, care este termenul preferat de Comunitatea Europeană pentru a descrie lucrul la distanţa utilizând TIC şi teleworking, termen preferat de SUA. Aceasta nu înseamnă că cei doi termeni nu se regăsesc utilizaţi atât în Europa cât şi în SUA şi că au accepţiuni identice. Telemunca este considerat ca un concept abstract, în contextul varietăţii de alte opţiuni pentru lucrul de la distanţă. Fiecare dintre opţiunile de lucru la distanţă este clasificată conform impactului asupra transporturilor şi implicaţiilor manageriale. Formele de lucru la distanţă pot fi clasificate în: munca la domiciliu şi în afara domiciliului.



Cris Hirzoiu
Austria

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral: scuze, Cris, abia acum am vazut raspunsul
9 mins
  -> mi s-a intamplat si mie de multe ori :-)

agree  Ciprian Dumea
1 hr
  -> multumesc

agree  Elvira Stoianov
3 hrs
  -> multumesc

agree  Tehno
6 hrs
  -> multumesc

agree  Crissy
18 hrs
  -> multumesc

agree  Éva Vajda
1 day1 hr

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
telelucru/ telemunca


Explanation:
Telemunca este definită adesea ca fiind utitilizarea tehnologiei telecomu-nicaţiilor pentru a înlocui, compet sau parţial, deplasarea spre locul de muncă şi înapoi acasă. Telemunca este, deci, munca la distanţă bazată, în esenţă, pe utilizarea TIC. În sene invers, nu orice formă de muncă la distanţă este telemuncă. Atât ca răspuns la problemele interne ale lumii afacerilor, cât şi ca strategie a managementului cererii de transport, telemunca capătă o acceptare tot mai largă în lume. În SUA, Guvernul Federal şi statele California, Hawaii, Washington, Arizona, Florida, Minnesota şi Connecticut se află în diferite stadii de instituţionalizare, implementare, planificare sau cercetare a programelor de telemuncă. Numeroase alte programe sunt în curs de dezvoltare, implicând guvernele locale şi/sau sectorul privat. Eforturi semnificative pentru implementarea telemuncii se fac, de asemenea, în Marea Britanie, Olanda, Finlanda, Germania, Franţa şi alte state europene, precum şi în Japonia şi Australia [1].



Telelucrul este un produs al darului omniprezentei care ne confera rapiditate, securitate, un cost scazut al transporturilor fizice si transferul informatiilor sub forma de hipermedia. Acest dar similar cu o teleportare din creatiile stiintifico-fantastice, insa având sens invers, amesteca imagini ale unei lumi dominate de abundenta si superfluu cu cele ale unei lumi a saraciei. Aceste lumi se ignorau in trecut, si coexistenta lor nu era remarcata.

Munca la domiciliu folosind computerul si transmitand apoi rezultatele prin diverse mijloace de telecomunicatie

Explicatie gasita in suplimentul dictionarului englez- roman- A. Bantas


    Reference: http://www.ici.ro/ici/revista/ria99_3/art01.html
    Reference: http://www.acad.ro/pro_pri/doc/st_g05.doc
Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian