KudoZ home » English to Romanian » Law: Taxation & Customs

tax preparer

Romanian translation: specialist în declaraţii pe venituri


09:00 Apr 3, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
English term or phrase: tax preparer
o descriere a acestei profesii - http://online.onetcenter.org/link/summary/13-2082.00
Elena Iercoşan
Romania
Romanian translation:specialist în declaraţii pe venituri
Explanation:
Francezii tot cam aşa îi spun: " spécialiste en déclarations de revenus"

La noi nu cred că există o astfel de profesie, distinctă de cea a contabililor. PFA-urile de obicei îşi fac declaraţiile singure, iar la firme se ocupă contabilii.


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-04-03 16:37:13 GMT)
--------------------------------------------------

De fapt, se spune mai degrabă "declaraţie DE venit".
Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
Mulţumesc mult tuturor pentru ajutor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +9specialist în declaraţii pe veniturixxxMihai Badea
4cel ce completeaza formularele de impoziteirina smalley
3consultant taxe si impoziteEde Lungu
2contabil de taxe
valhalla55


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
contabil de taxe


Explanation:
poate

valhalla55
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
consultant taxe si impozite


Explanation:
RESPONSABILITATI / BENEFICII:

Asigura consultanta pe probleme de taxe si impozite;
Verifica decont TVA, conform Codului Fiscal si legislatiei in vigoare;
Verifica alte taxe conform legislatiei in vigoare;
Analizeaza schimbarile de legistatie, pregateste si transmite note informative;
Realizeaza rapoarte periodice si situatii, conform procedurilor interne.




    Reference: http://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/confidential-consul...
Ede Lungu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cel ce completeaza formularele de impozite


Explanation:
din site-ul sugerat rezulta ca nu este nici consultant, nici specialist, nici contabil....nu stiu ce cuvant l-ar descrie corect, de aceea am descris ce face aceasta persoana, in loc de a-i da o denumire

irina smalley
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +9
specialist în declaraţii pe venituri


Explanation:
Francezii tot cam aşa îi spun: " spécialiste en déclarations de revenus"

La noi nu cred că există o astfel de profesie, distinctă de cea a contabililor. PFA-urile de obicei îşi fac declaraţiile singure, iar la firme se ocupă contabilii.


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-04-03 16:37:13 GMT)
--------------------------------------------------

De fapt, se spune mai degrabă "declaraţie DE venit".

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Mulţumesc mult tuturor pentru ajutor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli: Oricine poate sa ia un curs in taxe si sa obtina un certificat de "tax preparer"fara sa fie contabil "tax accountant"care in general face taxele pentru companii mari.
4 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Anca Nitu
7 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Ede Lungu: dintre toate, termenul acesta "face sens" :)
7 hrs

agree  Cristiana Coblis
12 hrs

agree  translator2012
16 hrs

agree  Georgiana Vasilescu
21 hrs

agree  Tradeuro Language Services
22 hrs

agree  Cristina Butas
23 hrs

agree  RODICA CIOBANU
1 day2 hrs