KudoZ home » English to Romanian » Law: Contract(s)

novate

Romanian translation: novat, transferat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:novate
Romanian translation:novat, transferat
Entered by: cornelia mincu

07:38 Feb 29, 2012
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Construcţii/inginerie civilă
English term or phrase: novate
"The Designers may be novated to the Main Contractor at the discretion of the Employer."

Nu sunt sigură de sensul lui "novate" în acest context. Proiectanţii pot fi transferaţi (?) antreprenorului general...adică antreprenorul general răspunde de ei...sau obligaţiile acestora se transferă antreprenorului general?
Mulţumesc pentru sugestii!
cornelia mincu
Romania
novat
Explanation:
Contractul intre proiectant si beneficiar este novat catre antreprenor, adica antreprenorul preia in noul contract (contract novat) toate drepturile si obligatiile proiectantului.
Selected response from:

toma_cristina
Grading comment
Mulţumesc ambelor colege pentru răspunsurile corecte!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2novattoma_cristina
3 +2transfer
Claudia Coja


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
transfer


Explanation:
To novate=a transfera
Asa este.
The definition of novation
The word ’novation’ is derived from the legal code of ancient Rome. In Latin, it simply means ’replace’ or ’substitute’. In modern English, it retains its meaning: novation is a mechanism where one party transfers all its obligations and benefits under a contract to a third party. The third party effectively replaces the original party as a party to that contract.
http://www.netlawman.co.uk/info/novation-assignment.php

The term novated lease is also used in the UK to refer to a car lease which has been novated (transferred) between two parties.
http://en.wikipedia.org/wiki/Novated_lease

--------------------------------------------------
Note added at 33 minute (2012-02-29 08:11:28 GMT)
--------------------------------------------------

Cred insa ca se refera nu atat la designeri cat la contractul dintre acestia si angajator...

--------------------------------------------------
Note added at 35 minute (2012-02-29 08:13:22 GMT)
--------------------------------------------------

Ce este contractul de novaţie?
Novaţia, reglementată de art. 1128 – 1137 din Codul civil, este o convenţie prin care părţile unui raport juridic obligaţional sting o obligaţie existentă, înlocuind-o cu o nouă obligaţie.
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=contabi...

--------------------------------------------------
Note added at 36 minute (2012-02-29 08:14:55 GMT)
--------------------------------------------------

NOVAȚIE - Act juridic constând în stingerea unei obligații vechi (între două persoane sau organizații) și înlocuirea ei cu alta nouă. (NODEX)

Claudia Coja
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 162

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Darius Daniel Grigoras
4 mins

agree  liviu roth: corect
8 hrs

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
novat


Explanation:
Contractul intre proiectant si beneficiar este novat catre antreprenor, adica antreprenorul preia in noul contract (contract novat) toate drepturile si obligatiile proiectantului.


    Reference: http://dexonline.ro/definitie/nova%C8%9Bie
    Reference: http://www.rubinian.com/contracte_modele_contract.php?id=PCO...
toma_cristina
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 47
Grading comment
Mulţumesc ambelor colege pentru răspunsurile corecte!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Darius Daniel Grigoras
2 mins
  -> Mulţumesc frumos!

agree  liviu roth: ambele răspunsuri sunt corecte
7 hrs
  -> Mulţumesc Liviu!