KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

appeal for reversal

Romanian translation: cerere de revocare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:appeal for reversal
Romanian translation:cerere de revocare
Entered by: Lavinia Pirlog

16:53 Aug 15, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / law
English term or phrase: appeal for reversal
Appeals for reversal of resolutions in respect of certification of origin and actions by which final countervailing duties are implemented shall be filed with the Ministry of Finance and Public Credit. All other such appeals shall be filed with the Ministry.

Cu multumiri,
Tweety
Lavinia Pirlog
Romania
cerere de revocare
Explanation:
cerere de revocare a hotărârilor privind

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-08-15 17:12:13 GMT)
--------------------------------------------------




ROMINVENT - LEGEA NR. 203 / 2002 pentru modificarea si completarea ...Neindeplinirea uneia sau mai multor conditii de forma privind o cerere nu poate constitui motiv de ***revocare a hotararii*** de acordare a brevetului sau de ...
www.rominvent.ro/html/lege_brevete_203.html - 72k - În Cache - Pagini similare



--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2006-08-15 17:19:12 GMT)
--------------------------------------------------

dacă hotărârea atacată este o hotărâre judecătorească, atunci:

”apel (cerere de) împotriva hotărârii privind...”

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-08-15 20:07:54 GMT)
--------------------------------------------------

Câteva precizări:

1. În sistemul nostru juridic, pronunţarea nulităţii şi anularea actelor juridice sunt de competenţa exclusivă a instanţelor judecătoreşti.
2. Contestaţia se introduce la organul ierarhic superior celui care a emis actul contestat sau la judecătorie, dar poate fi depusă la organul emitent (în cazul celor de competenţa judecătoriei, trebuie).
3. Cererea de revocare este de competenţa organului emitent (revocarea fiind tocmai renunţarea la propriul act).

Din context, eu nu-mi dau seama cine este emitentul actului atacat şi nici cine are competenţa de a soluţiona cererea.

Prin urmare, în funcţie de cele precizate mai sus, se va alege una dintre traducerile sugerate.
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5cerere de anulare
Iosif JUHASZ
4cerere de revocare
Lucica Abil
3contestatiile impotrivaiulian dobreanu


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
cerere de anulare


Explanation:
.

Iosif JUHASZ
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 52

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
contestatiile impotriva


Explanation:
Catre un minister se adreseaza de obicei contestatii impotriva rezolutiilor... In fond contestatiile sunt cereri de anulare a rezolutiei, revocare a rezolutiei, dar parca nu suna familiar...
Apel se adreseaza in special in justitie impotriva hotararilor- deciziilor.
Eu as evita APEL sau CERERE in acest context...

Example sentence(s):
  • contestatiile impotriva rezolutiilor privind...
iulian dobreanu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cerere de revocare


Explanation:
cerere de revocare a hotărârilor privind

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-08-15 17:12:13 GMT)
--------------------------------------------------




ROMINVENT - LEGEA NR. 203 / 2002 pentru modificarea si completarea ...Neindeplinirea uneia sau mai multor conditii de forma privind o cerere nu poate constitui motiv de ***revocare a hotararii*** de acordare a brevetului sau de ...
www.rominvent.ro/html/lege_brevete_203.html - 72k - În Cache - Pagini similare



--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2006-08-15 17:19:12 GMT)
--------------------------------------------------

dacă hotărârea atacată este o hotărâre judecătorească, atunci:

”apel (cerere de) împotriva hotărârii privind...”

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-08-15 20:07:54 GMT)
--------------------------------------------------

Câteva precizări:

1. În sistemul nostru juridic, pronunţarea nulităţii şi anularea actelor juridice sunt de competenţa exclusivă a instanţelor judecătoreşti.
2. Contestaţia se introduce la organul ierarhic superior celui care a emis actul contestat sau la judecătorie, dar poate fi depusă la organul emitent (în cazul celor de competenţa judecătoriei, trebuie).
3. Cererea de revocare este de competenţa organului emitent (revocarea fiind tocmai renunţarea la propriul act).

Din context, eu nu-mi dau seama cine este emitentul actului atacat şi nici cine are competenţa de a soluţiona cererea.

Prin urmare, în funcţie de cele precizate mai sus, se va alege una dintre traducerile sugerate.

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 416
5 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?