KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

Court of The First Instance

Romanian translation: Tribunalul de Prima Instanta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Court of The First Instance
Romanian translation:Tribunalul de Prima Instanta
Entered by: Laura Genescu (Briciu)

09:19 Feb 12, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: Court of The First Instance
Este un termen UE?
Elena Matei
Tribunalul de Prima Instanta
Explanation:
Eu asa stiu ca se zice. Nu stiu daca este vorba de un termen specific UE...insa...mai degraba e vorba de sistemul judiciar romanesc.


--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2007-02-12 09:28:14 GMT)
--------------------------------------------------

scuze, revin si precizez: este una dintre institutiile europene.

Instituliile UE

Institutiile Uniunii Europene au fost create pentru a realiza "o uniune cat mai stransa intre popoarele europene". Pe masura ce competentele Uniunii s-au extins, institutiile s-au dezvoltat si au devenit mai numeroase. Agentiile, Fundatiile si Centrele au fost infiintate pe baza deciziilor adoptate de Comisia Europeana sau de Consiliul Uniunii Europene, dar functioneaza ca organisme cu autonomie deplina.

Parlamentul European
2. Consiliul European
3. Consiliul Uniunii Europene
4. Comisia Europeana
5. Delegatia Comisiei Europene in Romania
6. Agentia Europeana pentru Siguranta Aeriana (AESA)
7. Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
8. Tribunalul de Prima Instanta
9. Comitetul Economic si Social
10. Curtea Europeana de Conturi
11. Comitetul Regiunilor
12. Mediatorul European
13. Banca Centrala Europeana
14. Banca Europeana de Investitii
15. Fondul European de Investitii
16. Agentia Europeana pentru Evaluarea Medicamentelor (EMEA)
17. Agentia Europeana a Mediului (EEA)
18. Fundatia Europeana pentru Formare Profesionala (ETF)
19. Agentia Europeana pentru Reconstructie (EAR)
20. Oficiul European pentru Selectia Personalului (EPSO)
21. Oficiul pentru Publicatii Oficiale ale Comunitatilor Europene (EUR-OP)
22. Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca (OSHA)
23. Autoritatea Europeana pentru Securitate Alimentara (EFSA)
24. Centrul European de Monitorizare a Drogurilor si a Dependentei de Droguri (EMCDDA)
25. Centrul European de Monitorizare a Rasismului si Xenofobiei (EUMC)
26. Centrul European pentru Dezvoltarea Formarii Profesionale (CEDEFOP)
27. Fundatia Europeana pentru Imbunatatirea Conditiilor de Viata si Munca (E. FOUND)
28. Oficiul Comunitar pentru Varietati Vegetale (CPVO)
29. Oficiul pentru Armonizare in Piata Interna (OHIM)
30. Europol
31. Centrul de Traduceri pentru Institutiile Uniunii Europene
32. EuropeAid Oficiul de Cooperare
33. Oficiul European de Lupta Contra Fraudei (OLAF)
34. Institutul European pentru Studii de Securitate (ISS)
35. Centrul European pentru Observatii din Satelit (EUSC)




Selected response from:

Laura Genescu (Briciu)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +11Tribunalul de Prima Instanta
Laura Genescu (Briciu)
5Judecatoria (de sector) sau Curtea Europeana de Justitie de Prima Instanta
*TRANSCRIPT


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +11
court of the first instance
Tribunalul de Prima Instanta


Explanation:
Eu asa stiu ca se zice. Nu stiu daca este vorba de un termen specific UE...insa...mai degraba e vorba de sistemul judiciar romanesc.


--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2007-02-12 09:28:14 GMT)
--------------------------------------------------

scuze, revin si precizez: este una dintre institutiile europene.

Instituliile UE

Institutiile Uniunii Europene au fost create pentru a realiza "o uniune cat mai stransa intre popoarele europene". Pe masura ce competentele Uniunii s-au extins, institutiile s-au dezvoltat si au devenit mai numeroase. Agentiile, Fundatiile si Centrele au fost infiintate pe baza deciziilor adoptate de Comisia Europeana sau de Consiliul Uniunii Europene, dar functioneaza ca organisme cu autonomie deplina.

Parlamentul European
2. Consiliul European
3. Consiliul Uniunii Europene
4. Comisia Europeana
5. Delegatia Comisiei Europene in Romania
6. Agentia Europeana pentru Siguranta Aeriana (AESA)
7. Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
8. Tribunalul de Prima Instanta
9. Comitetul Economic si Social
10. Curtea Europeana de Conturi
11. Comitetul Regiunilor
12. Mediatorul European
13. Banca Centrala Europeana
14. Banca Europeana de Investitii
15. Fondul European de Investitii
16. Agentia Europeana pentru Evaluarea Medicamentelor (EMEA)
17. Agentia Europeana a Mediului (EEA)
18. Fundatia Europeana pentru Formare Profesionala (ETF)
19. Agentia Europeana pentru Reconstructie (EAR)
20. Oficiul European pentru Selectia Personalului (EPSO)
21. Oficiul pentru Publicatii Oficiale ale Comunitatilor Europene (EUR-OP)
22. Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca (OSHA)
23. Autoritatea Europeana pentru Securitate Alimentara (EFSA)
24. Centrul European de Monitorizare a Drogurilor si a Dependentei de Droguri (EMCDDA)
25. Centrul European de Monitorizare a Rasismului si Xenofobiei (EUMC)
26. Centrul European pentru Dezvoltarea Formarii Profesionale (CEDEFOP)
27. Fundatia Europeana pentru Imbunatatirea Conditiilor de Viata si Munca (E. FOUND)
28. Oficiul Comunitar pentru Varietati Vegetale (CPVO)
29. Oficiul pentru Armonizare in Piata Interna (OHIM)
30. Europol
31. Centrul de Traduceri pentru Institutiile Uniunii Europene
32. EuropeAid Oficiul de Cooperare
33. Oficiul European de Lupta Contra Fraudei (OLAF)
34. Institutul European pentru Studii de Securitate (ISS)
35. Centrul European pentru Observatii din Satelit (EUSC)






Laura Genescu (Briciu)
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Raluca Mot
7 mins
  -> Mersi frumos, Raluca!

agree  Iosif JUHASZ
13 mins
  -> Mersi frumos, Iosif!

agree  silvia karen: Tribunalul CE de Primă Instanţă
15 mins
  -> Mersi frumos, Silvia!

agree  Nona Stanciu Dell'Acqua
23 mins
  -> Mersi frumos, Nona!

agree  Emina Popovici
35 mins
  -> Mersi frumos, Emina!

agree  Tudor Soiman
49 mins
  -> Mersi frumos, Tudor!

agree  Bogdan Burghelea: Da! Are şi România un judecător acolo - Valerius Ciucă! E un fel de Tribunal de Contencios Admininstrativ. http://curia.europa.eu/en/instit/presentationfr/index_cje.ht...
1 hr
  -> Aha..mersi frumos pt. lamuriri, Bogdan! Salutari:-)

agree  Elvira Daraban
3 hrs
  -> Mersi frumos, Elvira!

agree  Camelia Frunză
4 hrs
  -> Mersi frumos, Camelia!

agree  lucca
7 hrs
  -> Mersi frumos, Lucian!

agree  Irina Stanescu
10 hrs
  -> Mersi frumos, Irina!

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
court of the first instance
Judecatoria (de sector) sau Curtea Europeana de Justitie de Prima Instanta


Explanation:
Nu stiu exact care este contextul tau. In general, este vorba de judecatoria de sector, ca prima instanta competenta sa judece in majoritatea cazurilor.
Da, este si un termen specific. A se vedea in acest sens http://www.curia.europa.eu/en/instit/presentationfr/tpi.htm
Pentru acest al doilea caz, traducerea corecta este Curtea Europeana de Justitie de Prima Instanta. (a se vedea http://www.curia.europa.eu/en/instit/presentationfr/tpi.htm)



--------------------------------------------------
Note added at 13 minute (2007-02-12 09:33:00 GMT)
--------------------------------------------------

Linkul pt terminologia in limba romana:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Curtea_de_Justiţie_a_Comunităţi...

*TRANSCRIPT
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Raluca Mot: nu-mi aduc aminte sa fi auzit in cadrul vreunui curs de Curtea Europeana de Justite de Prima Instanta....sunt doua entitati diferite CEJ si varianta Laurei
3 mins