KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

legality vs. legitimacy

Romanian translation: legalitate vs. legitimitate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:legality vs. legitimacy
Romanian translation:legalitate vs. legitimitate
Entered by: Laura Genescu (Briciu)

12:31 Mar 15, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: legality vs. legitimacy
hat's not clear at the beginning is how judges will apply that power, what rules of interpretation will they apply to judge the legitimacy and the legality of the acts of other branches of government.
Otilia Dragutanu
legalitate (daca ceva este legal sau ilegal) si legitimitate (daca cineva este indreptatit sa emita
Explanation:
legalitate =daca ceva este legal sau ilegal


vs.

legitimitate (ceva justificat, indreptatit, insusirea a ceea ce este legitim)

Eu una asa vad diferenta intre termeni!
Selected response from:

Laura Genescu (Briciu)
Grading comment
Mersi mult. Raspunsul mi-a fost de mare ajutor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3legalitate (daca ceva este legal sau ilegal) si legitimitate (daca cineva este indreptatit sa emita
Laura Genescu (Briciu)
5 +1legalitate vs. legitimitate
Raluca Mot


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
legalitate (daca ceva este legal sau ilegal) si legitimitate (daca cineva este indreptatit sa emita


Explanation:
legalitate =daca ceva este legal sau ilegal


vs.

legitimitate (ceva justificat, indreptatit, insusirea a ceea ce este legitim)

Eu una asa vad diferenta intre termeni!

Laura Genescu (Briciu)
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Mersi mult. Raspunsul mi-a fost de mare ajutor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Stanescu
41 mins
  -> Multumesc frumos, Irina!

agree  Lucica Abil
2 hrs
  -> Multumesc frumos, Lucia!

agree  Bogdan Burghelea
3 hrs
  -> Mersi frumos, Bogdan!

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
legalitate vs. legitimitate


Explanation:
LEGALITÁTE, legalităţi, s.f. Caracterul a ceea ce este legal, conform cu legea; principiu potrivit căruia toate organizaţiile de stat sau obşteşti şi cetăţenii sunt obligaţi să respecte, în activitatea lor, legea.

LEGITIMITÁTE s.f. Caracterul a ceea ce este legitim. [Cf. fr. légitimité, lat.med. legitimitas].

LEGÍTIM, -Ă, legitimi, -e, adj. 1. Care este întemeiat pe lege, care se justifică prin lege. ♢ Legitimă apărare = situaţie în care cineva comite un act de violenţă pedepsit de lege, dar justificat ca un act de apărare împotriva unei agresiuni imediate şi injuste. ♦ (Despre căsătorie) Făcut cu îndeplinirea formelor legale; (despre soţi) căsătorit legal; (despre copii) născut din părinţi căsătoriţi sau recunoscut de tată. 2. Care este justificat, îndreptăţit; just, echitabil. [Acc. şi: legitím] – Din fr. légitime, lat. legitimus.

Sursa DEXonline

Raluca Mot
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ana Mihaela Cocoşilă
3 hrs