KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

forced taking

Romanian translation: preluare forţată


13:43 Feb 20, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: forced taking
In case when the envisaged land is privately owned, the company will have the option to purchase the land by private sale-purchase contracts, from the current owners, or, in case of disagreement on the price, to initiate the procedure of expropriation/***forced taking***.
xxxMihai Badea
Luxembourg
Romanian translation:preluare forţată
Explanation:
...să iniţieze procedura de expropriere/preluare forţată.

taking - clar, preluare, nu desproprietărire

Editie Speciala de Oltenia - un ziar europeanSe încearcă o preluare forţată a unui teren proprietate privată, o expropriere generată de interesele unui grup restrâns ...
www.editie.ro/mod.php?mod=stiri&idstire=22588 - 79k - În Cache - Pagini similare
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Mulţumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3desproprietarire fortataandreea irimia
4 +1luare in posesie ( a bunului expropriat)Anca Nitu
4 +1preluare forţată
Andrei Albu
4expropriere forţată
Corina Cristea
4executare silită
Florin Ular
3 +1deposedare forţată
Oana Negut
3deposedare fără consimţământul proprietarului
Alexandru Molla


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
deposedare fără consimţământul proprietarului


Explanation:
.

Alexandru Molla
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
desproprietarire fortata


Explanation:
Asa as spune:)

andreea irimia
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Ersek
2 mins
  -> Multumesc!

agree  anamaria bulgariu
2 hrs
  -> Multumesc!

agree  wordbridge
4 hrs
  -> Multumesc!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
preluare forţată


Explanation:
...să iniţieze procedura de expropriere/preluare forţată.

taking - clar, preluare, nu desproprietărire

Editie Speciala de Oltenia - un ziar europeanSe încearcă o preluare forţată a unui teren proprietate privată, o expropriere generată de interesele unui grup restrâns ...
www.editie.ro/mod.php?mod=stiri&idstire=22588 - 79k - În Cache - Pagini similare


Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 60
Grading comment
Mulţumesc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dasa Suciu: Da, fără a da vreo despăgubire sau plată.http://www.scj.ro/SC rezumate 2006/SC r 3721 2006.htm
21 hrs
  -> Mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
deposedare forţată


Explanation:
...Este o combinaţie între răspunsurile colegilor (-elor), dar acesta este termenul consacrat.

Exproprierea reprezintă acea operaţiune juridică care are ca efecte principale trecerea forţată a unui bun din proprietatea privată în proprietatea publică, în vederea executării unor lucrări de utilitate publică, precum şi plata unor despăgubiri.



    Reference: http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenograma?ids=3744&idm=4...
    Reference: http://www.gdsvl.ro/Politica%20si%20comunitate/2006-04-17/Le...
Oana Negut
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Manole
32 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
luare in posesie ( a bunului expropriat)


Explanation:
se refera la "forced taking of possession"
http://www2.publicationsduquebec.gouv.qc.ca/dynamicSearch/te...
http://en.wikipedia.org/wiki/Expropriation


expropriere/luare in posesie




Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
15 hrs
  -> thanks

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
expropriere forţată


Explanation:
expropriere forţată numită expropriere în beneficiul ţării

Corina Cristea
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
executare silită


Explanation:
Legislaţia execuţională reglementează două modalităţi diferite de
executare: executarea silită directă şi executarea silită indirectă.
Executarea silită este directă atunci când creditorul tinde să obţină
realizarea în natură a prestaţiei care formează obiectul obligaţiei debitorului, astfel
cum aceasta este înscrisă în titlul executoriu, obligaţie de a face. Această
modalitate de executare mai este cunoscută şi sub denumirea de executare silită
în natură. Dacă obiectul obligaţiei debitorului îl constituie un bun determinat, după
natura bunului, mobil sau imobil, executarea silită directă va fi mobiliară sau
imobiliară.


http://64.233.183.104/search?q=cache:SfgSRq6_FPwJ:www.lucrar...

Florin Ular
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 95