KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

male/female applicant

Romanian translation: solicitant/solicitantă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:male/female applicant
Romanian translation:solicitant/solicitantă
Entered by: bobe

22:26 Nov 7, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Law (general) / American marriage license application
English term or phrase: male/female applicant
Cele doua rubrici de pe un American "Marriage License Application" , unde se cere "male applicant's info" and "female applicant's info".

Sugestii ceva mai inspirate decat "solicitant/solicitanta" ? "Info. despre solicitantul de gen masculin"? "Info. despre barbatul solicitant"? etc.
Nu prea pot sa le zic"sot/sotie" (asta e documentul unde se solicita autorizarea, INAINTE de casatorie)
bobe
United States
solicitant/solicitantă
Explanation:
Informaţii privind solicitantul/solicitanta.
Sau, mai formal: Informaţii privind solicitantul de sex masculin/feminin.

Informaţii privind solicitantul
http://64.233.183.104/search?q=cache:yItn4KXlScYJ:www.fondur...

De aceea ofertantul acorda prioritate unui *solicitant de sex masculin* sau, in cazul cind angajeaza totusi o femeie, aceasta este platita mai putin.

Prin egalitate de sanse intre femei si barbati se intelege luarea in considerare a capacitatilor, nevoilor si aspiratiilor diferite ale persoanelor de sex masculin, respectiv feminin si tratamentul egal al acestora.
http://www.munca.ro/articole/?idarticol=49
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
Mersi pt. confirmare, Lucia.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8solicitant/solicitantă
Lucica Abil
4 +5solicitant/solicitanta
Ramona Delcea


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
solicitant/solicitantă


Explanation:
Informaţii privind solicitantul/solicitanta.
Sau, mai formal: Informaţii privind solicitantul de sex masculin/feminin.

Informaţii privind solicitantul
http://64.233.183.104/search?q=cache:yItn4KXlScYJ:www.fondur...

De aceea ofertantul acorda prioritate unui *solicitant de sex masculin* sau, in cazul cind angajeaza totusi o femeie, aceasta este platita mai putin.

Prin egalitate de sanse intre femei si barbati se intelege luarea in considerare a capacitatilor, nevoilor si aspiratiilor diferite ale persoanelor de sex masculin, respectiv feminin si tratamentul egal al acestora.
http://www.munca.ro/articole/?idarticol=49


Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 416
5 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Mersi pt. confirmare, Lucia.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache
26 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Ramona Delcea: se pare ca amandoua ne-am gandit la acelasi lucru in acelasi timp :). Inseamna ca e o idee buna...
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  liviu roth: ai reusit sa deschizi link-ul?
2 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Cristian Brinza
6 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Iosif JUHASZ
8 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  RODICA CIOBANU
16 hrs

agree  Tradeuro Language Services
22 hrs

agree  Corina Dinu
1 day16 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
solicitant/solicitanta


Explanation:
Cred ca solutia pe care ai propus-o tu insati este cea mai potrivita. Daca romana face diferenta de gen prin substantivele respective, atunci de ce sa ne complicam viata sa cautam altele? Consider ca este "politically correct" daca faci diferenta in modul acesta, pentru ca, intr-adevar, barbat/femeie, sau de sex feminin si masculin mi se par formule putin redundante.
Candidat/candidata mai poate fi op varianta, dar nu stiu daca chiar se potriveste.

Ramona Delcea
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Mersi frumos, Ramona pt. confirmare si referinte.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache
26 mins

agree  liviu roth
2 hrs

agree  Maria Diaconu
9 hrs

agree  RODICA CIOBANU
16 hrs

agree  Corina Dinu
1 day16 hrs