KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

enforceable against them

Romanian translation: având efect obligatoriu faţă de ele


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:enforceable against them
Romanian translation:având efect obligatoriu faţă de ele
Entered by: translator2012

18:00 Nov 10, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / agreement
English term or phrase: enforceable against them
The execution, delivery and performance by the Parties of this Agreement and any documents to be executed by the Parties have been duly and validly authorized, executed and delivered by the Parties and constitute a valid and binding obligation of the Parties, *enforceable against them* in accordance with their respective terms, and the persons signing such documents and this Agreement are validly representing the Parties for this purpose.

Mulţumesc.
translator2012
având efect obligatoriu faţă de ele
Explanation:
.Principiul obligativitatii contractului(pacta sunt servanda).Este prevazut in art.969 C.civ.:”contractele legal facute au putere de lege intre partile contractante”.
- importanta:contractul devine obligatoriu atat pentru parti cat si pentru instanta de judecata chemata sa aplice contractul;
- temeiul : siguranta circuitului civil si autonomia de vointa a partilor; in cazuri exceptionale, efectul obligatoriu al contractului suporta modificari in mod independent de principiul autonomiei de vointa a partilor( de ex.:prologarea legala a contractelor de locatiune, influenta evenimentelor de forta majora );
- consecintele fortei obligatorii a contractului :
- partile sunt tinute sa- si execute obligatiile asumate una fata de cealalta;
- simetria existenta intre modul de incheiere si cel de stingere a contractului: mutuus consensus, mutuus dissensus;
- obligatiile contractuale trebuie executate cu buna- credinta.
http://facultate.regielive.ro/cursuri/drept_civil/efectele_c...

Opozabilitatea este un efect al contractului faţă de terţi:

Obligativitatea si opozabilitatea contractului: fata de celelalte persoane contactul nu este obligatoriu , insa el le este opozabil ca un fapt juridic stricto- sensu;consecintele imediate se regasesc pe teren probational.
http://facultate.regielive.ro/cursuri/drept_civil/efectele_c...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-10 20:54:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ca să fie titlu executoriu ar trebui ca legea să-i recunoască această calitate:

Titlu executoriu - Procedura de Judecata
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Au caracter de titlu executoriu, potrivit legii: hotararile judecatoresti; hotararile judecatoresti straine, dupa indeplinirea formalitatilor prevazute de lege; hotararile pronuntate de organelle obstesti de jurisdictie; hotararile Camerei de Comert si Industrie a Romaniei; titlurile executorii eliberate de notariatele de stat; deciziile de imputare si angajamentele de plata. In cadrul raspunderii materiale; inscrisurile autentificate; contractile de vanzare-cumparare cu plata in rate; cambia, biletul la ordin si cecul; actele emise in materie fiscala privind stabilirea impozitelor, taxelor, amenzi fiscale si alte venituri bugetare; documentele de decontare bancara care se achita fara acceptare; incheierile de aplicare a sanctiunilor contraventionale. Cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel, pentru a putea fi puse in executare, hotararile si celelalte acte ce constituie titlu executoriu trebuie sa fie investite cu formula executorie.
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3244/Titlu_executoriu


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-10 21:49:38 GMT)
--------------------------------------------------

Sintagma „enforceable against” nu înseamnă „executoriu”, ci „obligatoriu”, dacă este vorba despre părţile contractului, sau „opozabil”, dacă este vorba despre terţi.

LAW [EIB] Full entry
EN enforceable against third parties
FR opposable aux tiers
http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQuery.do?method=searc...

4. The provisions and conditions of this Agreement shall run with theland for those properties referenced in paragraph 1 of this document and be *enforceable against successors* in interest and assigns of the signing parties.
http://64.233.183.104/search?q=cache:FUK1LjZH7s8J:www.sandie...

Prin efectul obligatoriu al contractului se înţelege că acesta se aplică părţilor la fel cum se aplică legea, cu aceeaşi putere, forţă.
Prin urmare, obligaţiile asumate prin contract au forţă de lege între părţi. Probabil, în acest context, „având forţă de lege între părţi” ar fi mai potrivit (pentru evitarea unei formulări de genul „obligaţia are forţă obligatorie”).
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
Mulţumesc frumos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2imputabilă acestora
Anca Oprita
4având efect obligatoriu faţă de ele
Lucica Abil
3 +1titlu / caracter executoriu (împotriva acestora)
Ana Andronache
Summary of reference entries provided
opozabil vs executoriuAnca Nitu

Discussion entries: 3





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
imputabilă acestora


Explanation:
Imputabil = Termen utilizat in limbajul juridic pentru a sugera ca producerea unui anumit eveniment sau savarsirea unui anumit fapt material cu consecinte juridice, poate fi atribuit culpei unei persoane.

....nerespectarea obligaţiilor fiind imputabilă Părţilor....


    Reference: http://www.manager.ro/dictionar/imputabil/2965.html
Anca Oprita
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache
2 mins
  -> Mulţumesc!

agree  ioana gabriela sandu
1 hr
  -> Mulţumesc!

56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
titlu / caracter executoriu (împotriva acestora)


Explanation:
dexonline:

EXECUTÓRIU, -IE adj. Care trebuie executat. ♢ Formulă executorie = formalitate necesară pentru executarea unei hotărâri judecătoreşti; titlu executoriu = act învestit cu formulă executorie.

eur-lex:

2.Authorisation: AGB warrants its full power and authorisation to sign the contractual documentation and implement the transaction. AGB further warrants that the contracts are ***binding and enforceable against it***.

2.Autorizație: AGB garantează că are puteri și autorizații depline să semneze documentele contractuale și să efectueze tranzacția. Mai mult, AGB garantează ***obligativitatea contractelor și titlul executoriu al acestora***.
---------------------------------------------------------------------------------------
(41) In order to allow the feeder UCITS to act in the best interests of its unit-holders and notably place it in a position to obtain from the master UCITS all information and documents necessary to perform its obligations, the feeder UCITS and the master UCITS should enter into a ****binding and enforceable agreement.***

(41) Pentru a permite OPCVM-ului de tip „feeder” să acționeze în interesul deținătorilor de unități și, în special, să fie în măsură să obțină de la OPCVM-ul de tip „master” toate informațiile și documentele necesare îndeplinirii obligațiilor sale, OPCVM-ul de tip „feeder” și OPCVM-ul de tip „master” ar trebui să încheie un acord cu caracter ***obligatoriu și executoriu.***
--------------------------------------------------------------------------------------



Ana Andronache
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu
1 hr
  -> mulţumesc :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
având efect obligatoriu faţă de ele


Explanation:
.Principiul obligativitatii contractului(pacta sunt servanda).Este prevazut in art.969 C.civ.:”contractele legal facute au putere de lege intre partile contractante”.
- importanta:contractul devine obligatoriu atat pentru parti cat si pentru instanta de judecata chemata sa aplice contractul;
- temeiul : siguranta circuitului civil si autonomia de vointa a partilor; in cazuri exceptionale, efectul obligatoriu al contractului suporta modificari in mod independent de principiul autonomiei de vointa a partilor( de ex.:prologarea legala a contractelor de locatiune, influenta evenimentelor de forta majora );
- consecintele fortei obligatorii a contractului :
- partile sunt tinute sa- si execute obligatiile asumate una fata de cealalta;
- simetria existenta intre modul de incheiere si cel de stingere a contractului: mutuus consensus, mutuus dissensus;
- obligatiile contractuale trebuie executate cu buna- credinta.
http://facultate.regielive.ro/cursuri/drept_civil/efectele_c...

Opozabilitatea este un efect al contractului faţă de terţi:

Obligativitatea si opozabilitatea contractului: fata de celelalte persoane contactul nu este obligatoriu , insa el le este opozabil ca un fapt juridic stricto- sensu;consecintele imediate se regasesc pe teren probational.
http://facultate.regielive.ro/cursuri/drept_civil/efectele_c...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-10 20:54:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ca să fie titlu executoriu ar trebui ca legea să-i recunoască această calitate:

Titlu executoriu - Procedura de Judecata
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Au caracter de titlu executoriu, potrivit legii: hotararile judecatoresti; hotararile judecatoresti straine, dupa indeplinirea formalitatilor prevazute de lege; hotararile pronuntate de organelle obstesti de jurisdictie; hotararile Camerei de Comert si Industrie a Romaniei; titlurile executorii eliberate de notariatele de stat; deciziile de imputare si angajamentele de plata. In cadrul raspunderii materiale; inscrisurile autentificate; contractile de vanzare-cumparare cu plata in rate; cambia, biletul la ordin si cecul; actele emise in materie fiscala privind stabilirea impozitelor, taxelor, amenzi fiscale si alte venituri bugetare; documentele de decontare bancara care se achita fara acceptare; incheierile de aplicare a sanctiunilor contraventionale. Cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel, pentru a putea fi puse in executare, hotararile si celelalte acte ce constituie titlu executoriu trebuie sa fie investite cu formula executorie.
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3244/Titlu_executoriu


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-11-10 21:49:38 GMT)
--------------------------------------------------

Sintagma „enforceable against” nu înseamnă „executoriu”, ci „obligatoriu”, dacă este vorba despre părţile contractului, sau „opozabil”, dacă este vorba despre terţi.

LAW [EIB] Full entry
EN enforceable against third parties
FR opposable aux tiers
http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQuery.do?method=searc...

4. The provisions and conditions of this Agreement shall run with theland for those properties referenced in paragraph 1 of this document and be *enforceable against successors* in interest and assigns of the signing parties.
http://64.233.183.104/search?q=cache:FUK1LjZH7s8J:www.sandie...

Prin efectul obligatoriu al contractului se înţelege că acesta se aplică părţilor la fel cum se aplică legea, cu aceeaşi putere, forţă.
Prin urmare, obligaţiile asumate prin contract au forţă de lege între părţi. Probabil, în acest context, „având forţă de lege între părţi” ar fi mai potrivit (pentru evitarea unei formulări de genul „obligaţia are forţă obligatorie”).

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 416
5 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Mulţumesc frumos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: exprimarea " având efect obligatoriu faţă de ele" este gresita in contextul de mai sus : constituie o obligatie valida si irevocabila a partilor, ** avand forta de lege ** suna cam ciudat , cat despre titlul executoriu o clauza de contract il poate avea
3 hrs
  -> Profesorul meu de drept civil nu ar spune că soluţia mea este greşită sau ciudată, nici că o clauză contractuală ar putea avea un titlu executoriu.




Reference comments


2 hrs
Reference: opozabil vs executoriu

Reference information:
1 / 1


Domaine(s) : - droit
common law


anglais
français

opposable
opposable adj.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
enforceable against third parties
enforceable against third persons
______________________________
français


acte exécutoire n. m.
Équivalent(s) English enforceable deed



Définition :
Acte revêtu de la formule exécutoire.
_______________________________

http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/law_patents/2184...
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/law_patents/2184...
http://www.proz.com/kudoz/romanian_to_english/law:_contracts...

opozabil se foloseste pentru o terta parte exista si participa
executorie este o clauza de contract care poate fi impusa cu ajutorul legislatiei care guverneaza contractul

and constitute a valid and binding obligation of the Parties, *enforceable against them*

...constituie o obligatie valida si irevocabila a partilor, cu caracter executoriu...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-11-10 23:12:53 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

clauza de contract cu titlu executoriu
cf definitiei oferite si afisate de catre Laura Abil , nu este ceva iesit din comun, citez:
Titlu executoriu - Procedura de Judecata
Inscris intocmit de ***organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita***

organele compentente sunt semnatarii contractului pe care au competenta sa-l semneza, pot sa ceara executarea silita in caz de nerespectare a clauzelor conform cu legile din tara respectiva

continui citatul:
Au caracter de titlu executoriu, potrivit legii:...deciziile de imputare si angajamentele de plata
....contractile de vanzare-cumparare cu plata in rate....

enforceable - asa cum o ilustreaza exemplele de mai sus nu inseamna numai "obligatoriu" ci " cu putinta de a fi impus conform cu legile in vigoare" adica "executoriu" ( mai scurt)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247