KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

as amended

Romanian translation: conform amendamentelor/in forma amendata


10:41 Nov 14, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: as amended
Bună,
Ce înseamnă "as amended" când se referă la o lege?
Context: Actul oficial x as amended. Mulţumesc.
alip76
Romania
Romanian translation:conform amendamentelor/in forma amendata
Explanation:
Fie conform amendamentelor (sau vezi amendamentele), cand contextul se refera la un amendament anume al legii, fie 'law as amended'- 'legea in forma amendata'

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-11-14 10:45:32 GMT)
--------------------------------------------------

A doua mai degraba, am vazut abia acum contextul.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2008-11-15 20:59:41 GMT)
--------------------------------------------------

Iata ca legile pot fi amendate:
"Legea ANI in forma amendata de Guvern prin ordonanta de urgenta da dreptul ANI sa verifice averi, incompatibilitati si potentiale conflicte de interese...
http://www.realitatearomaneasca.ro/content.php?c=articole&id...

Si exista numeroase exemple pe net:
http://www.google.ro/search?hl=ro&q="in forma amendata"&btnG...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2008-11-15 21:02:26 GMT)
--------------------------------------------------

Si daca problema ar fi definitia lui 'a amenda':
http://dexonline.ro/search.php?cuv=amenda
Selected response from:

adami
Romania
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9cu modificările si completările (aduse prin prezenta lege).
Nina Iordache
4 +4cu modificarile si completarile ulterioare
Carmen Balan
4 +3conform amendamentelor/in forma amendata
adami
Summary of reference entries provided
legile pot fi amendateAnca Nitu

  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
cu modificările si completările (aduse prin prezenta lege).


Explanation:
as amended and completed by law=cu modificările si completările aduse prin prezenta lege.


Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 116
Notes to answerer
Asker: Superb! Multumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Bolohan: conform modificarilor, http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
9 mins
  -> Multumesc frumos!

agree  Anca Oprita
34 mins
  -> Multumesc frumos!

agree  MMFORREST
1 hr
  -> Multumesc frumos!

agree  intense
1 hr
  -> Multumesc frumos!

agree  RODICA CIOBANU
2 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  liviu roth
4 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  Iosif JUHASZ
4 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  Tradeuro Language Services
4 hrs
  -> Multumesc frumos!

neutral  Lucica Abil: Care „prezenta lege”?|„As amended” se referă la o lege, adică la aceea modificată. Răspunsul dvs. face referire la o lege care nu apare în context.
8 hrs
  -> Citez din context: "Cand se refera la o lege"

agree  Anca Nitu: cuprinzand amendamentele/modificarile ulterioare
9 hrs
  -> Da, multumesc frumos!

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
cu modificarile si completarile ulterioare


Explanation:
daca nu se specifica as ammended by the present law etc., se pare ca e vorba de o lege cu toate modificarile si completarile care au fost aduse dupa adoptarea sa

Carmen Balan
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
1 hr

agree  Maria Diaconu: Formula consacrată - totuşi, păcat de un răspuns bun să fie scris fără diacritice.
2 hrs

agree  Lucica Abil: De acord cu Maria! Altfel, este singura formulare corectă.
7 hrs

agree  liviu roth
1 day8 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
conform amendamentelor/in forma amendata


Explanation:
Fie conform amendamentelor (sau vezi amendamentele), cand contextul se refera la un amendament anume al legii, fie 'law as amended'- 'legea in forma amendata'

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-11-14 10:45:32 GMT)
--------------------------------------------------

A doua mai degraba, am vazut abia acum contextul.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2008-11-15 20:59:41 GMT)
--------------------------------------------------

Iata ca legile pot fi amendate:
"Legea ANI in forma amendata de Guvern prin ordonanta de urgenta da dreptul ANI sa verifice averi, incompatibilitati si potentiale conflicte de interese...
http://www.realitatearomaneasca.ro/content.php?c=articole&id...

Si exista numeroase exemple pe net:
http://www.google.ro/search?hl=ro&q="in forma amendata"&btnG...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2008-11-15 21:02:26 GMT)
--------------------------------------------------

Si daca problema ar fi definitia lui 'a amenda':
http://dexonline.ro/search.php?cuv=amenda

adami
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 33
Notes to answerer
Asker: Multumesc pentru ajutor.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigina
2 mins
  -> multumesc!

agree  Ştefania Iordan
37 mins
  -> multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
2 hrs
  -> multumesc!

disagree  Lucica Abil: legile pot fi modificate şi/sau completate, nu amendate!
8 hrs
  -> multumesc, dar v. nota.

agree  Anca Nitu: cuprinzand amendamentele/ modificarile ulterioare
9 hrs
  -> multumesc!




Reference comments


9 hrs
Reference: legile pot fi amendate

Reference information:
cel putin asa sustine Parlamentul Roman

http://www.cdep.ro/comisii/drepturile_omului/pdf/2000/sz0323...

a se vedea pagina 2

2
completarea cheltuielilor necesare asigurării medicaţiei persoanelor infestate
cu HIV/SIDA, precum şi pentru construirea, repararea, amenajarea şi
modernizarea unor instituţii de interes public.
Supus la vot, proiectul de lege a primit aviz favorabil cu
unanimitate de voturi.
Iniţiativa legislativă privind declaraţiile de avere şi controlul
veridicităţii acestora, înscrisă la punctul 2 al ordinii de zi, a fost considerată
binevenită - ca idee, în condiţiile creşterii infracţionalităţii economice şi a
corupţiei în rândul funcţionarilor statului, dar mai mulţi vorbitori au subliniat
că propunerea legislativă încalcă unele prevederi constituţionale, mai ales, în
contextul în care ar fi fost mai simplă ********amendarea unei legi ************existente în
domeniu – Legea nr. 115/1996 privind declararea şi controlul averilor
demnitarilor, magistraţilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu
funcţii de conducere.



--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-11-14 19:46:25 GMT)
--------------------------------------------------

Amendament




1. Modificare adusa unui proiect de act normativ sau de tratat.

2. Corectare a anumitor erori sau omisiuni.

3. Propunere de modificare ce urmeaza sa fie adusa in textul unui proiect de lege, de rezolutie, de hotarare, rezultat al discutarii in cadrul organismului chemat sa o adopte.

4. Text introdus intr-o conventie internationala, prin acordul partilor sau printr-un procedeu prevazut anume, pentru a preciza, a compensa sau a modifica unele prevederi ale acesteia.
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=80

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  Lucica Abil: Scuzaţi, dar nu cred că aţi ales referinţa cea mai de încredere. Pe de altă parte, citiţi cu atenţie definiţia din Rubian, amendament nu înseamnă modificarea legii!|Versiunea oficială este alta! Vezi http://www.mmediu.ro/resurse_umane/legislatie.htm
36 mins
  -> eu una merg cu versiunea oficiala aici :):):):):)