KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

note of hand

Romanian translation: bilet la ordin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:note of hand
Romanian translation:bilet la ordin
Entered by: Georgiana Vasilescu

19:15 Feb 1, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: note of hand
note of hand - a promise to pay a specified amount on demand or at a certain time
R C
bilet la ordin
Explanation:
http://www.thefreedictionary.com/promissory note

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2009-02-01 19:21:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bartleby.com/61/32/N0173200.html


--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2009-02-01 19:33:10 GMT)
--------------------------------------------------

Cambie = Bill of Exchange

Bill Of Exchange...
Bills of exchange are similar to checks and promissory notes. They can be drawn by individuals or banks and are generally transferable by endorsements. The difference between a ***promissory note*** and a ***bill of exchange*** is that this product is transferable and can bind one party to pay a third party that was not involved in its creation. If these bills are issued by a bank, they can be referred to as bank drafts. If they are issued by individuals, they can be referred to as trade drafts.

***Cambia***

Sinonim - Trata.

Un efect comercial, un inscris prin care creditorul, numit tragator, da ordin unei alte persoane, numita tras, sa plateasca o suma determinata la vedere sau la o anumita data, unei terte persoane, numite beneficiar.

O instructiune scrisa adresata unui cumparator (importator), prin care acesta este solicitat sa plateasca unui vanzator (exportator) o suma de bani inainte de o data anterior stabilita.

Asadar, spre deosebire de biletul la ordin, care este creat la initiativa debitorului, cambia este creata la initiativa creditorului.

Cambia este un titlu la ordin transmisibil prin gir (andosare) sau prin cesiune de creanta ordinara (daca tragatorul a inscris in cambie mentiunea "nu la ordin". Este negociabila pe piata.

Cambia indeplineste, din punct de vedere contabil, trei functii:
- de instrument de incasare;
- de instrument de credit;
- de instrument de plata.



***Bilet la ordin***

Efect comercial, inscris prin care o persoana numita emitent sau subscriitor (debitorul) isi asuma obligatia personala si neconditionata sa plateasca pentru biletul de ordin unei alte persoane numite beneficiar (creditor) o anumita suma de bani, la o data fixa numita scadenta si intr-un loc bine determinat.

Mentiunile esentiale pe care trebuie sa le cuprinda un bilet la ordin sunt:
- denumirea de bilet la ordin;
- data emisiunii;
- scadenta;
- mentionarea obligatie personale si neconditionate de a plati suma de bani;
- numele beneficiarului;
- semnatura subscriitorului sau a emitentului;
- locul de plata.

Spre deosebire de cambie, in biletul de ordin nu figureaza numele trasului, deoarece tragatorul si trasul se identifica cu persoana emitentului. Tot spre deosebire de cambie, care este creata la initiativa creditorului, biletul la ordin este creat la initiativa debitorului.

Biletul la ordin este o promisiune de a plati si nu un mandat de plata. Poate fi transmis prin gir si poate fi garantat prin aval.

Obligatiile rezultand dintr-un bilet la ordin se supun acelorasi reguli generale ca si cele rezultand dintr-o cambie, insa acceptarea biletului la ordin nu se admite, deoarece emitentul are aceleasi obligatii ca si cel care accepta o cambie.

In calitate de instrument de plata a datoriilor comerciale biletul la ordin este utilizat mai ales de marile intreprinderi. Deoarece biletul la ordin este uneori transmis cu intarziere in vederea mobilizarii creditelor, beneficiarii lor prefera sa se deconteze cu clientii prin intermediul cambiilor.
Selected response from:

Georgiana Vasilescu
Romania
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8bilet la ordinGeorgiana Vasilescu
4 -1cambieIrina Ion


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
cambie


Explanation:
http://www.dictionarenglezroman.ro/?cuvant=promissory
http://dexonline.ro/search.php?cuv=cambie

Irina Ion
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  RODICA CIOBANU: cambi=bill of exchange
2 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
bilet la ordin


Explanation:
http://www.thefreedictionary.com/promissory note

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2009-02-01 19:21:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bartleby.com/61/32/N0173200.html


--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2009-02-01 19:33:10 GMT)
--------------------------------------------------

Cambie = Bill of Exchange

Bill Of Exchange...
Bills of exchange are similar to checks and promissory notes. They can be drawn by individuals or banks and are generally transferable by endorsements. The difference between a ***promissory note*** and a ***bill of exchange*** is that this product is transferable and can bind one party to pay a third party that was not involved in its creation. If these bills are issued by a bank, they can be referred to as bank drafts. If they are issued by individuals, they can be referred to as trade drafts.

***Cambia***

Sinonim - Trata.

Un efect comercial, un inscris prin care creditorul, numit tragator, da ordin unei alte persoane, numita tras, sa plateasca o suma determinata la vedere sau la o anumita data, unei terte persoane, numite beneficiar.

O instructiune scrisa adresata unui cumparator (importator), prin care acesta este solicitat sa plateasca unui vanzator (exportator) o suma de bani inainte de o data anterior stabilita.

Asadar, spre deosebire de biletul la ordin, care este creat la initiativa debitorului, cambia este creata la initiativa creditorului.

Cambia este un titlu la ordin transmisibil prin gir (andosare) sau prin cesiune de creanta ordinara (daca tragatorul a inscris in cambie mentiunea "nu la ordin". Este negociabila pe piata.

Cambia indeplineste, din punct de vedere contabil, trei functii:
- de instrument de incasare;
- de instrument de credit;
- de instrument de plata.



***Bilet la ordin***

Efect comercial, inscris prin care o persoana numita emitent sau subscriitor (debitorul) isi asuma obligatia personala si neconditionata sa plateasca pentru biletul de ordin unei alte persoane numite beneficiar (creditor) o anumita suma de bani, la o data fixa numita scadenta si intr-un loc bine determinat.

Mentiunile esentiale pe care trebuie sa le cuprinda un bilet la ordin sunt:
- denumirea de bilet la ordin;
- data emisiunii;
- scadenta;
- mentionarea obligatie personale si neconditionate de a plati suma de bani;
- numele beneficiarului;
- semnatura subscriitorului sau a emitentului;
- locul de plata.

Spre deosebire de cambie, in biletul de ordin nu figureaza numele trasului, deoarece tragatorul si trasul se identifica cu persoana emitentului. Tot spre deosebire de cambie, care este creata la initiativa creditorului, biletul la ordin este creat la initiativa debitorului.

Biletul la ordin este o promisiune de a plati si nu un mandat de plata. Poate fi transmis prin gir si poate fi garantat prin aval.

Obligatiile rezultand dintr-un bilet la ordin se supun acelorasi reguli generale ca si cele rezultand dintr-o cambie, insa acceptarea biletului la ordin nu se admite, deoarece emitentul are aceleasi obligatii ca si cel care accepta o cambie.

In calitate de instrument de plata a datoriilor comerciale biletul la ordin este utilizat mai ales de marile intreprinderi. Deoarece biletul la ordin este uneori transmis cu intarziere in vederea mobilizarii creditelor, beneficiarii lor prefera sa se deconteze cu clientii prin intermediul cambiilor.

Georgiana Vasilescu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxMihai Badea
1 min
  -> Multumesc, Mihai.

agree  Ovidiu Martin Jurj
13 mins
  -> Multumesc, Ovdiu.

agree  Cristina Butas
13 mins
  -> Multumesc, Cristina.

agree  Claudia Popa (Klaus)
28 mins
  -> Multumesc, Claudia.

agree  Iosif JUHASZ
1 hr
  -> Multumesc, Iosif.

agree  Emanuel Bod
2 hrs
  -> Multumesc, Ema.

agree  RODICA CIOBANU
2 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  Tradeuro Language Services
12 hrs
  -> Multumesc frumos!