KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

haeredes proximi

Romanian translation: mostenitor direct/ intaiul mostenitor legal de drept


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:haeredes proximi
Romanian translation:mostenitor direct/ intaiul mostenitor legal de drept
Entered by: Luminita Fundatureanu

18:10 Feb 2, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: haeredes proximi
haeredes proximi - the children or descendants of the deceased

Is it the same thing as mostenitor aparent?
R C
mostenitor direct/ intaiul mostenitor legal de drept
Explanation:
Mostenitor aparent - vezi definitia mai jos

Persoana care are posesiunea unei mosteniri si care este considerat drept proprietar al unor bunuri succesorale, fara a fi indreptatit la aceasta.

Adevaratul mostenitor are impotriva acestuia petitiunea de ereditate, menita sa stabileasca pe cale judecatoreasca calitatea de succesor a reclamantului si a exclude pe mostenitorul aparent.

Actiunea de ereditate se poate exercita numai in conditiile legii (spre exemplu, paratul poseda bunurile succesorale) si este de competenta judecatoriei pe raza careia a fost deschisa succesiunea.

Mostenitorul aparent, care a pierdut procesul, este obligat sa restituie reclamantului toate bunurile succesorale mobile si imobile, daca le-a instrainat, numai pretul obtinut (daca a fost de bun-credinta).

Acestuia, daca a fost de buna sau rea credinta, i se restituie cheltuielile facute pentru conservarea, intretinerea sau ameliorarea bunurilor ce le-a avut in posesie.

Restituirea fructelor de catre mostenitorul aparent se va face numai in cazul in care a fost de rea-credinta.

http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=2291
Selected response from:

Luminita Fundatureanu
Grading comment
Multumesc
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5mostenitor direct/ intaiul mostenitor legal de drept
Luminita Fundatureanu
4clasa I mostenitori ( clasa descendentilor )Anca Nitu
2 +1descendentii defunctului
Mihaela Ghiuzeli
Summary of reference entries provided
Clasele de moştenitori
Cristina Butas

  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
descendentii defunctului


Explanation:
http://www.infolegal.ro/clasele-de-mostenitori/2007/06/18/
Nu stiu daca se adauga "directi".

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2009-02-02 18:21:28 GMT)
--------------------------------------------------

"Mostenitori" ? desi textul asta legal ii defineste ca "descendenti"

Mihaela Ghiuzeli
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ioana Huiban
14 hrs
  -> Multumesc Ioana !

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
mostenitor direct/ intaiul mostenitor legal de drept


Explanation:
Mostenitor aparent - vezi definitia mai jos

Persoana care are posesiunea unei mosteniri si care este considerat drept proprietar al unor bunuri succesorale, fara a fi indreptatit la aceasta.

Adevaratul mostenitor are impotriva acestuia petitiunea de ereditate, menita sa stabileasca pe cale judecatoreasca calitatea de succesor a reclamantului si a exclude pe mostenitorul aparent.

Actiunea de ereditate se poate exercita numai in conditiile legii (spre exemplu, paratul poseda bunurile succesorale) si este de competenta judecatoriei pe raza careia a fost deschisa succesiunea.

Mostenitorul aparent, care a pierdut procesul, este obligat sa restituie reclamantului toate bunurile succesorale mobile si imobile, daca le-a instrainat, numai pretul obtinut (daca a fost de bun-credinta).

Acestuia, daca a fost de buna sau rea credinta, i se restituie cheltuielile facute pentru conservarea, intretinerea sau ameliorarea bunurilor ce le-a avut in posesie.

Restituirea fructelor de catre mostenitorul aparent se va face numai in cazul in care a fost de rea-credinta.

http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=2291

Luminita Fundatureanu
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 27
Grading comment
Multumesc

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
clasa I mostenitori ( clasa descendentilor )


Explanation:
Clase de mostenitori




Pentru a nu chema la mostenire deodata toate rudele defunctului, legea le imparte in patru clase de mostenitori, fiecare clasa avand prioritate fata de clasele urmatoare, pe care le inlatura de la mostenire.

Aceste clase sunt:

1. Clasa I (Clasa descendentilor) este alcatuita din copii defunctului si descendentii lor (la infinit), indiferent de sex, fie ca provin din casatorie (din aceeasi casatorie sau din casatorii diferite), fie din afara casatoriei (dar cu filiatia legal stabilita), sau prin adoptie ori infiere.

Descendentii inlatura de la mostenire pe oricare dintre mostenitorii din clasele urmatoare, care nu pot veni in concurs cu ei.

Descendentii sunt mostenitori rezervatari si sezinari; ei sunt obligati la raportul donatiilor primite in timpul vietii de la defunct si al legatelor testatemntare; ei pot veni la mostenire fie in nume propriu, fie prin reprezentare (vezi Reprezentare succesorala).
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=3902

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247




Reference comments


12 mins peer agreement (net): +1
Reference: Clasele de moştenitori

Reference information:
„Pentru a nu chema la mostenire deodata toate rudele defunctului, legea le imparte in patru clase de mostenitori, fiecare clasa avand prioritate fata de clasele urmatoare, pe care le inlatura de la mostenire.”


    Reference: http://www.euroavocatura.ro/dictionar/2995/Clase_de_mostenit...
    Reference: http://www.dreptonline.ro/resurse/clase.php
Cristina Butas
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Mihaela Ghiuzeli: Cam pe aceeasi idee e si sursa mea.
7 mins