KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

underwriting commissions

Romanian translation: comision de subscriere


13:39 Feb 16, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / law
English term or phrase: underwriting commissions
in the context: ..."for the purposes of registering the Company including therein professional fees for services rendered, advertising costs, taxes, underwriting commissions, brokerage, rpinting and stationery..."
eneralu
Romania
Romanian translation:comision de subscriere
Explanation:
http://www.telegrafonline.ro/1155070800/articol/6941/comisio...
http://www.uottawa.ca/associations/ctdj/lexont/def_u.htm
Selected response from:

Sasori
Romania
Grading comment
Multumesc frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5comision de subscriereSasori
4 +1comision de plasament si (garantare a actiunilor)Anca Nitu
Summary of reference entries provided
underwriting commission
Lucica Abil

  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
comision de subscriere


Explanation:
http://www.telegrafonline.ro/1155070800/articol/6941/comisio...
http://www.uottawa.ca/associations/ctdj/lexont/def_u.htm


Sasori
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Multumesc frumos!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ciprian - Vasile Popescu
8 mins
  -> Mulțumesc!

agree  Addriana
10 mins
  -> Mulțumesc!

agree  RODICA CIOBANU
39 mins
  -> Mulțumesc!

agree  Ada Jones
2 hrs
  -> Mulțumesc!

agree  Iosif JUHASZ
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
comision de plasament si (garantare a actiunilor)


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_romanian/finance_genera...

http://dictionare.4rev.net/?SearchBox=underwr&Dictionary_bas...

underwriting = garantare a actiunilor

SUBSCRÍE, subscriu, vb. III. 1. Tranz. A-şi pune semnătura sub un text scris sau pe un act, ca autor al lui sau ca unul care îşi însuşeşte cele scrise; a subsemna. 2. Intranz. şi tranz. A se angaja, printr-o semnătură, la o contribuţie bănească pentru o operă de interes particular sau public. 3. Intranz. Fig. A aproba verbal părerea cuiva. – Sub1- + scrie (după fr. souscrire, lat. subscribere).
http://dexonline.ro/search.php?cuv=subscrie

a subscrie nu inseamna a garanta ci a contribui sau a semna ( cel putin dupa dictionar)

aici insa este (tot conform cu dictionarul) altceva:) - a se citi si contextul oferit


Domaine(s) : - finance
banque


français


commission de placement n. f.
Équivalent(s) English underwriting fee



Définition :
Commission payée par un émetteur à un syndicat d'établissements de crédit ou d'institutions financières en rémunération de la diffusion et du placement de ses titres.

Underwriting fee
The portion of the gross underwriting spread that compensates the securities firms that underwrite a public offering for their services.

Underwrite
To guarantee, as to guarantee the issuer of securities a specified price by entering into a purchase and sale agreement. To bring securities to market.
http://financial-dictionary.thefreedictionary.com/Underwrite





Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil: comision de garantare (a plasării titlurilor)
4 hrs
  -> foarte posibil depinde de contextul larg, multumesc




Reference comments


8 hrs peer agreement (net): +1
Reference: underwriting commission

Reference information:
Institutiile bancare si financiare participante la euroemisiune sunt grupate în patru categorii : seful de filă, co-sefii de filă, sindicatul de garantare si grupul de plasament.

După locul ocupat în sindicatul de emisiune institutiile participante primesc comisioane de trei tipuri: comision de directie (management fee), ***comision de garantie (underwriting fee)*** si comision de plasament (selling concession).
http://74.125.77.132/search?q=cache:-Y4Pmbna0SIJ:www.contabi...

Underwriting Commission
noun
The fee investment bankers charge for underwriting a security issue.

underwriting
noun
Acting as the underwriter in the issue of new securities for a firm.

underwriter
noun
A firm, usually an investment bank, that buys an issue of securities from a company and resells it to investors. In general, A party that ***guarantees*** the proceeds to the firm from a security sale, thereby in effect taking ownership of the securities.
http://www.english-dictionary.news20.ro/word/Underwriting_Co...

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2009-02-16 22:31:36 GMT)
--------------------------------------------------

Domaine(s) : - finance
bourse
English
underwriting commission
Équivalent(s) français
commission de garantie
Définition :
Commission versée à un preneur ferme qui prend à son compte la vente de titres émis par une société ou une Administration publique.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2009-02-16 22:32:46 GMT)
--------------------------------------------------

Uitasem linkul: http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index800...

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2009-02-16 22:39:39 GMT)
--------------------------------------------------

Există trei de sindicate financiare de emisiune, care au competenţe diferite.
a)Sindicatele de plasament sunt simple intermediare între întreprinderile emitente de titluri de valoare şi masa de doritori de a subscrie, negarantând reuşita emisiunii de acţiuni şi obligaţiuni, ele fiind plătite de întreprinderea emitentă cu un comision de plasament.
b)Sindicatele de angajare fermă subscriu ele însele întregul volum de emisiuni detitluri de valoare la un anumit preţ şi, apoi, le difuzează în public la alt preţ, câştigând diferenţa, ele fiind interesate total în reuşită, dar şi în ocuparea unor pachete de control.
c)Sindicatele de garantare sunt acele sindicate care asigură(garantează) reuşita plasării titlurilor fără a le cumpăra ele însele, dar percepând un ***comision de garantare*** mult mai mare decât cel de plasament, deoarece, dacă nu se pot plasa toate titlurile, cele nevândute sunt păstrate de aceste sindicate.
http://74.125.77.132/search?q=cache:GNGyggsbdzkJ:www.seap.us...

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 416
5 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Anca Nitu: frumoase referinte !
3 hrs