KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

life forms and living processes

Romanian translation: forme de viaţă şi procese biologice


20:13 Dec 9, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: life forms and living processes
We welcome aspects such as sharing the benefits of genetic resources, rejecting patents on life forms and living processes, protecting traditional knowledge...
mara_cojocaru
Romania
Romanian translation:forme de viaţă şi procese biologice
Explanation:
Este vorba de faptul ca genele umane (sau probabil animale) si procesele biologice sunt nebrevetabile.
Selected response from:

tradetrek
Grading comment
multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8forme de viaţă şi procese biologicetradetrek
3 +1forme de viaţă şi procese viiDasa Suciu


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
forme de viaţă şi procese biologice


Explanation:
Este vorba de faptul ca genele umane (sau probabil animale) si procesele biologice sunt nebrevetabile.

tradetrek
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc!
Notes to answerer
Asker: multumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  liviu roth: mă întreb dacă și cercetări privind stem cells se încadrează aici ?
30 mins
  -> daca cineva vrea sa le breveteze... da!

agree  George Colibaba
38 mins

agree  Julia Prazsmary
8 hrs

agree  Veronica Lupascu
9 hrs

neutral  Dasa Suciu: De acord, dar dacă în acelaşi text întâlnim şi *biological processes*?
13 hrs
  -> Dacă şi cu parcă se plimbau în barcă.

agree  Iosif JUHASZ
16 hrs

agree  Cosmin Băduleţeanu
16 hrs

agree  Klára Kalamár
22 hrs

agree  Tradeuro Language Services
8 days

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
forme de viaţă şi procese vii


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2010-12-10 11:12:52 GMT)
--------------------------------------------------

Părerea mea este că trebuie să respectăm stilul textului. Living este antonim cu non-living (viu/neviu), aşa cum biotic este antonim cu abiotic, iar biologic este antonim cu nebilogic.

Dasa Suciu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: multumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cosmin Băduleţeanu
16 hrs
  -> Multumesc!