KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

"Particulars of Claim"

Romanian translation: datele (detaliile) reclamatiei (petitiei)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:"Particulars of Claim"
Romanian translation:datele (detaliile) reclamatiei (petitiei)
Entered by: francisionatan

08:52 Nov 27, 2013
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: "Particulars of Claim"
"Amended Particulars of Claim by Order of Minister X. Claim no. 200 Folio 44" , iar in raspuns la aceasta exista "Amended Defence" .
Multumesc mult.
Nepomuceno
Romania
datele (detaliile) reclamatiei (petitiei)
Explanation:
In English Law "the particulars" of a case refers to the actual details of the case, as in date, time, who, where, what etc.
Selected response from:

francisionatan
United Kingdom
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3datele (detaliile) reclamatiei (petitiei)
francisionatan
4cererea/petitia modificata a reclamantului de chemare in judecataGGruia


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"particulars of claim"
cererea/petitia modificata a reclamantului de chemare in judecata


Explanation:
Conform definitiei in limba engleza "particulrs of claim" ar fi echivalenta cu "sustinerile reclamantului" (vezi referinte).

1.Calificarea exacta a cererii formulata de reclamant. Consecinte
www.euroavocatura.ro › Jurisprudenta › Drept Civil‎
12.09.2013 - Calificarea exacta a cererii formulata de reclamant. ..... natura acelor cereri (``petitii) de chemare in judecata, raportat la sustinerile creditoarei, ...

Instanta de fond nu a lamurit insa natura acelor cereri (``petitii) de chemare in judecata, raportat la sustinerile creditoarei, la temeiul de drept si situatia de fapt, hotararea pronuntata continand motive contradictorii care nu sunt de natura sa lamureasca situatia de fapt si de drept si care fac imposibila exercitarea controlului judiciar in prezenta cauza.
Astfel, instanta de fond nu a motivat de ce nu a luat act de renuntarea petentei creditoare la judecarea cererii formulate initial si nu a constatat ca aceasta a formulat o cerere noua in cauza.
Pe de alta parte, instanta de fond a considerat ca cererea formulata la 1.11.2012 reprezinta o ``precizare`` a cererii initiale si a respins-o ca tardiva, apreciind ca a fost depusa dupa prima zi de infatisare, ``omitand`` insa sa mentioneze care ar fi data primei zile de infatisare in cauza pendinte, in opinia instantei, pentru ca instanta de control judiciar sa poata verifica temeinicia sustinerilor instantei de fond .
Totodata, instanta de fond respinge ca tardiva si cererea initiala, fara a da acesteia incadrarea juridica corecta, raportat la motivele de drept si de fapt ale acestei cereri si fara apune in discutie renuntarea creditoarei la aceasta cerere .
Respingand ca tardiv declarat atat cererea initiala, cat si cererea ``precizatoare`` din 1.11.2012, apreciind ca aceasta cerere reprezinta o cerere ``modificatoare``, reclamanta urmarind sa schimbe atat obiectul cererii, cat si temeiul juridic al acesteia, instanta de fond, in mod contradictoriu, respinge si ca neintemeiata cererea de constatare a compensatiei legale si de pronuntare a unei hotarari care sa tina loc de contract de vanzare-cumparare.
Asadar, cererea ``precizatoare - modificatoare`` din 1.11.2012 a fost respinsa de catre instanta de fond atat ca tardiva, cat si ca neintemeiata, situatie care impiedica exercitarea controlului judiciar de catre instanta de recurs, atragand nulitatea hotararii astfel pronuntate.

2. Respingerea acțiunii ca neîntemeiată întrucât susținerile ...
jurisprudentacedo.com/Respingerea-actiunii-ca-neintemeiata-intrucat-sust...‎
Respingerea acțiunii ca neîntemeiată întrucât susținerile reclamantului din cuprinsul acesteia sunt nereale Au arătat în acest sens pârâții că prin contractul.
[DOC]
3. Model de încheiere pentru înaintarea unei sesizări prealabile.
www.scj.ro/.../model incheiere sesizare prealabila ICCJ.do....
Susţinerile reclamantului/reprezentant legal/convenţional………… Susţinerile pârâtului/reprezentant legal/convenţional……………… Susţinerile altor ...

GGruia
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 46
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
"particulars of claim"
datele (detaliile) reclamatiei (petitiei)


Explanation:
In English Law "the particulars" of a case refers to the actual details of the case, as in date, time, who, where, what etc.

Example sentence(s):
  • The particulars of the case are as follows: On the 3rd of December 1999 at around 9.00pm the defendant broke into the residence of ....
francisionatan
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 39
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Razvan R. Boros
32 mins
  -> Multumesc

agree  wordbridge
1 hr
  -> Multumesc

agree  GGruia
22 hrs
  -> Multumesc