KudoZ home » English to Romanian » Law/Patents

execution copy

Romanian translation: exemplar original


19:58 Jul 8, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: execution copy
este in antetul unui contract. apare sintagma "Confidential. Execution Copy"
Oana Dorobantu
Romania
Romanian translation:exemplar original
Explanation:
am cautat pr ProZ la en-de si am gasit intr-adevar o discutie pe acest termen.
Execution copy este exemplarul care urmeaza a fi semnat si care va fi considerat ca fiind originalul, de ex. dupa ce s-au intocmit mai multe draft-uri

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2003-07-08 20:06:46 GMT)
--------------------------------------------------

In dictionarul meu juridic la Execution apare printre altele \"act executoriu\", dar nu sunt sigura ca asta se potriveste aici
Selected response from:

Elvira Stoianov
Luxembourg
Grading comment
Am pus pana la urma versiune finala. Caracterul executoriu este dat de o clauza din contract, deci n-are nici o legatura cu headerul. Multumesc pentru ajutor
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2exemplar original
Elvira Stoianov
4exemplar cu putere executorie
asco


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
exemplar original


Explanation:
am cautat pr ProZ la en-de si am gasit intr-adevar o discutie pe acest termen.
Execution copy este exemplarul care urmeaza a fi semnat si care va fi considerat ca fiind originalul, de ex. dupa ce s-au intocmit mai multe draft-uri

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2003-07-08 20:06:46 GMT)
--------------------------------------------------

In dictionarul meu juridic la Execution apare printre altele \"act executoriu\", dar nu sunt sigura ca asta se potriveste aici


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/322899
Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 888
Grading comment
Am pus pana la urma versiune finala. Caracterul executoriu este dat de o clauza din contract, deci n-are nici o legatura cu headerul. Multumesc pentru ajutor

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irene S.
2 mins

neutral  asco: partial OK, dar exemplar original este de obicei "1st copy", iar aici mai e si sensul de "executoriu", vezi mai jos (ptr. ca tocmai de aceea am mai consumat si eu timp), dupa cum bine ai banuit ca s-ar potrivi.
20 mins

agree  Andra82: To execute inseamna "a semna", nicicum a executa (to inforce)...
1836 days

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
exemplar cu putere executorie


Explanation:
- execution (cf. Webster's, si in acest comtext) = (Law.) a judicial writ directing the enforcement of a judgement.

adica e un exemplar valabil d.p.d.v. legal (cu valoare de original), avand valoare/putere executorie (fiind cel semnat, in original, de partile contractante), care se pune in executie direct, asa cum prevede contractul, fara a mai fi necesara de exemplu o sentinta judecatoreasca, direct printr-un executor, similar cu un "Titlu executoriu"

copy = (aici) "exemplar", nu neaparat "copie".


asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 477

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu
30 mins
  -> multumesc

disagree  Andra82: Inca o data, to execute a document, inseamna a-l semna. "Execution copy" inseamna "exemplar definitiv" (cel care merge la semnat)
1836 days