KudoZ home » English to Romanian » Linguistics

look you

Romanian translation: asculta/ ascultati aicea domnule/dom'le!


20:51 Feb 19, 2012
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
English term or phrase: look you
“Look you, sir” said I, “if I venture upon your deliverance, are you willing to make two conditions with me?” (Defoe, 2000: 220)

Buna ziua.
Trebuie sa fac o analiza a felului in care s ar traduce verbul de perceptie (look) in limba romana. Fraza este extrasa din romanul Robinson Crusoe al lui Defoe. In romanul in rom, look you nu s a tradus iar in franceza a fost tradus cu "Ecoutez".
As dori care sa stiu care ar fi traducerea corecta daca alegem sa nu omitem aceasta forma si daca se mai intalneste in engleza contemporana.
Va multumesc!
mihallure
Romania
Romanian translation:asculta/ ascultati aicea domnule/dom'le!
Explanation:
In functie de tonalitate si gravitatea acordata gradului de politete puteti alege din variantele de mai sus.
Utilizarea acestei sintagme, din cate stiu, eu nu prea mai este de actualitate. Posibil insa sa mai fie intalnita in scrieri literare.
Spor!
Selected response from:

luncanlp
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1uite, dom'le,
Sandra& Kenneth
4 +1asculta/ ascultati aicea domnule/dom'le!
luncanlp


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
asculta/ ascultati aicea domnule/dom'le!


Explanation:
In functie de tonalitate si gravitatea acordata gradului de politete puteti alege din variantele de mai sus.
Utilizarea acestei sintagme, din cate stiu, eu nu prea mai este de actualitate. Posibil insa sa mai fie intalnita in scrieri literare.
Spor!


    Reference: http://www.macmillandictionary.com/dictionary/british/look
luncanlp
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carmen Lapadat
9 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
uite, dom'le,


Explanation:
/

Sandra& Kenneth
Israel
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diana Coada
1 hr
  -> Multumesc!