KudoZ home » English to Romanian » Livestock / Animal Husbandry

graze off

Romanian translation: distrug (prin pascut)/pasc (pana la disparitie/distrugere)


21:14 Mar 15, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: graze off
I’m involved with the landcare movement and it’s a bit of a
concern at times that when the numbers of kangaroos are large that they
do actually graze off some of those important dune stabilising plants.
mara_cojocaru
Romania
Romanian translation:distrug (prin pascut)/pasc (pana la disparitie/distrugere)
Explanation:
cred ca se refera la faptul ca, datorita numarului mare al cangurilor, aceste plante care stabilizeaza solul sunt pascute de acestia. Se pare ca nici fermierii nu se bucura cand mananca iarba oilor:)
http://www.referatele.com/referate/diverse/online11/Animalel...

Selected response from:

Alina Weidell
United States
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4distrug (prin pascut)/pasc (pana la disparitie/distrugere)
Alina Weidell
4 +4păşunat excesiv
Emanuel Bod
4din / aici - sa consumeAnca Nitu


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
distrug (prin pascut)/pasc (pana la disparitie/distrugere)


Explanation:
cred ca se refera la faptul ca, datorita numarului mare al cangurilor, aceste plante care stabilizeaza solul sunt pascute de acestia. Se pare ca nici fermierii nu se bucura cand mananca iarba oilor:)
http://www.referatele.com/referate/diverse/online11/Animalel...



Alina Weidell
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc
Notes to answerer
Asker: multumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adde: :) mi se pare un răspuns mai potrivit în context
6 hrs
  -> multumesc :)

agree  Antonia Toth
11 hrs
  -> multumesc :) :)

agree  RODICA CIOBANU
11 hrs
  -> multumesc

neutral  Georgiana Vasilescu: de acord :) si cred ca nici oile nu se bucura cand le mananca fermierii iarba :)
14 hrs
  -> multumesc:) da, probabil:)

agree  B M
20 hrs
  -> multumesc

neutral  Anca Nitu: ca si fermierii care mananca iarba , off nu inseamna a distruge ci "to live off the land" = a trai cu ce iti pune peisajul la dispozitie ( ca un exemplu de limba engleza )
1 day21 hrs
  -> cred ca aici tocmai la asta se refera ca distug/mananca acele plante stabilizatoare

1 day22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
din / aici - sa consume


Explanation:
http://www.agr.gc.ca/pfra/drought/info/cereals_e.htm
exemplu de utilizare mai sus

si definitie din dictionar mai jos :
to graze off = to live off = sa consume ....

Main Entry: 2off
Function: preposition
Date: before 12th century
2: from the possession or charge of <had his wallet stolen off him>
3—used as a function word to indicate the object of an action <borrowed a dollar off him><dined off oysters>

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2008-03-17 20:01:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.merriam-webster.com/dictionary

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
păşunat excesiv


Explanation:
Sau după timpul de folosire sunt păşuni permanente, sau păşuni cultivate. Păşunatul modern pentru a împiedica distrugerea florei printr-un păşunat excesiv

--------------------------------------------------
Note added at 2 days34 mins (2008-03-17 21:49:14 GMT)
--------------------------------------------------

Să analizăm puţin textul sursă (am evidenţiat nişte cuvinte-cheie):

I’m involved with the *landcare movement* and it’s a bit of a
*concern* at times that when the *numbers of kangaroos are large* that they *do actually graze off* some of those *important dune stabilising plants*.

Cred că oamenii care se ocupă de întreţinerea terenurilor nu s-ar îngrijora dacă nişte canguri doar ar "consuma/trăi de pe urma" plantelor care stabilizează dunele.
Problema este că aceştia ameninţă să distrugă complet plantele stabilizatoare ale dunelor atunci când le pasc în număr mare, ceea ce este exact păşunatul excesiv: distrugerea vegetaţiei de către animale prin păşunat, lucru care afectează solul.

Vezi şi referinţele de mai jos (căutate la cererea expresă a dnei Niţu):

When the grass is grazed off to the ground then it must steal energy from the roots to rebuild the green leaf surfaces for harvesting sunlight.

http://www.wildflowers-and-weeds.com/wtrampling.htm


You get the most efficient use of the forage when you allow the pastures to grow 6 to 8 inches tall and then graze off by concentrating a large number of animals on a relatively small area. The forage can be grazed off and the animals moved to allow regrowth.

http://msucares.com/pubs/publications/p1022.pdf

Stock the area so it will be grazed off in one week or less, one day being ... Early winter graze-off is best done gradually rather than in a few days. ...

http://mtruncatula.com/Ag/Forage/OldWorldBluestem/page8.html





    Reference: http://ro.wikipedia.org/wiki/Păşune
Emanuel Bod
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: multumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgiana Vasilescu
2 mins
  -> Multumesc, Georgiana.

agree  Maria Diaconu: Aşa este, am mai întâlnit termenul.
1 hr
  -> Multumesc

agree  Cristiana Coblis
6 hrs
  -> Multumesc, Cristina.

agree  Tradeuro Language Services
1 day2 hrs
  -> Multumesc

neutral  Anca Nitu: poate indicati va rog utilizand orice tip de referinta cand "off" = excesiv
1 day7 hrs