KudoZ home » English to Romanian » Management

spin-out/spin-off company

Romanian translation: companie externalizata/dependenta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spin-out/spin-off company
Romanian translation:companie externalizata/dependenta
Entered by: iulian dobreanu

19:04 Aug 11, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: spin-out/spin-off company
"Promoting entrepreneurship, facilitating the creation and development of new firms, and promoting spin-out and spin-off companies from research institutions or firms using a variety of techniques (for example, awareness raising; prototyping; tutoring and the provision of managerial and technological support to entrepreneurs-to-be)."
Definitii si explicatii pe web am gasit, dar nu si echivalentul in romana. Francezul le spune "sociétés innovantes " (... et en encourageant le maintien ou la création de sociétés innovantes à partir des institutions ou des entreprises travaillant dans le domaine de la recherche en utilisant diverses techniques ...)
Multumesc anticipat tuturor!
T&I Contprest
Romania
companie externalizata/dependenta
Explanation:
spin out: a centrifuga
spin-off: transmitere parţială a activului unei firme
vechi unei alte firme nou constituite, contra
participării la capitalul acesteia din urmă

In politica antreprenoriala original mioritica, asa sunt legiferate KAPUSHELE!
Selected response from:

iulian dobreanu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1firme desprinse/in participaţie
Cristina Frasineanu
4firme din acelaşi domeniu sau din domenii adiacecteEugen Avram
3 +1companie externalizata/dependentaiulian dobreanu
4companii afiliate sau derivatelucca


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
companii afiliate sau derivate


Explanation:


lucca
Romania
Meets criteria
Native speaker of: Romanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
companie externalizata/dependenta


Explanation:
spin out: a centrifuga
spin-off: transmitere parţială a activului unei firme
vechi unei alte firme nou constituite, contra
participării la capitalul acesteia din urmă

In politica antreprenoriala original mioritica, asa sunt legiferate KAPUSHELE!

iulian dobreanu
Meets criteria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin
1 day18 hrs
  -> multumesc

1 day58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
firme desprinse/in participaţie


Explanation:
se pot gasi si pe google, iar ideea cam asta e, conform definitiilor, iar termenii pot fi usor gasiti-intelesi


    Reference: http://www.primet.ro/ultima_ora_articol.php?ID=2532
    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls...
Cristina Frasineanu
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  andreea: da, şi eu tot ceva de genul acesta înţeleg.
1 day12 hrs
  -> Multumesc!

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
firme din acelaşi domeniu sau din domenii adiacecte


Explanation:
spin-out: care gravitează în jurul, adică se învârt în acelaşi domeniu;
spin-off: to produce as an outgrowth or secondary benefit, development, etc. (Webster), adică pot aduce şi ele o contribuţie din afară.

Eugen Avram
Romania
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian