KudoZ home » English to Romanian » Marketing / Market Research

shopping spree

Romanian translation: tur de cumpărături


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shopping spree
Romanian translation:tur de cumpărături
Entered by: Cristian Brinza

04:16 Nov 20, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: shopping spree
Am găsit pe Proz "febra cumpărăturilor", dar nu se potriveşte într-un context de genul acesta:
"On November 4th, Nicolle Wallace contacted Fox News and Newsweek and falsely accused Governor Palin of purchasing additional wardrobe accessories, even after the $150,000 ***shopping spree*** revelation was made public."
http://race42008.com/2008/11/06/breaking-palin-smears-and-co...
Aveţi vreo idee mai zglobie? Mulţumesc.
Cristian Brinza
Romania
tur de cumpărături
Explanation:
Este o expresie frecvent utilizată pentru "shopping spree" în ofertele agenţiilor de turism...

--------------------------------------------------
Note added at 50 minute (2008-11-20 05:06:29 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă aş vrea să fiu zglobiu, aş folosi poate "dezmăţ/orgie de cumpărături"... ;-)
Selected response from:

George Blum
Grading comment
Mulţumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +11tur de cumpărături
George Blum
4 +4Goană după cumpărături
Elena ILISOI
4 +3partida de cumparaturi
Rodica Stefan
4sesiunea de shoppingCristina Balmus
3vâjâiala
Rose Marie Matei


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Goană după cumpărături


Explanation:
o sugestie zglobie

Elena ILISOI
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: asta şi este :)
1 hr

agree  ayast: asa e mai exact
2 hrs

agree  Denise Idel: sau isteria cumpărăturilor... dacă mă uit la sumă :-)
6 hrs

agree  Ştefania Iordan
6 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +11
tur de cumpărături


Explanation:
Este o expresie frecvent utilizată pentru "shopping spree" în ofertele agenţiilor de turism...

--------------------------------------------------
Note added at 50 minute (2008-11-20 05:06:29 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă aş vrea să fiu zglobiu, aş folosi poate "dezmăţ/orgie de cumpărături"... ;-)


    Reference: http://www.marshal.ro/romana/circuit/250
George Blum
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mulţumesc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bobe: cam asa m-am gandit si eu/sau "rundă de c."/sau "cheful/accesul/criza ...
7 mins
  -> Mulţumesc. Cu aceeaşi îndreptăţire se potrivesc şi "runda" şi "accesul".

agree  anamaria bulgariu: orgie de cumpărături :))
33 mins
  -> Mulţumesc. :-)

agree  Adriana Sandru
1 hr
  -> Mulţumesc.

agree  Vera Costea
1 hr
  -> Mulţumesc.

agree  Denise Idel
5 hrs
  -> Mulţumesc

agree  RODICA CIOBANU
7 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Iosif JUHASZ
7 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Ilinca Florea
9 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  intense
11 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  wordbridge
17 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Tradeuro Language Services
2 days13 hrs
  -> Mulţumesc

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
partida de cumparaturi


Explanation:
este un termen mai neutru, unlike dezmat, orgie etc., arear poate mai aproape de adevar, la USD 150 000...

Rodica Stefan
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  adami
1 hr

agree  Ştefania Iordan
5 hrs

agree  Ede Lungu
6 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vâjâiala


Explanation:

după ce vâjâiala de 150.000 USd la cumpărături fusese ..

o idee ...

Rose Marie Matei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sesiunea de shopping


Explanation:
Varianta.

Cristina Balmus
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian