KudoZ home » English to Romanian » Mechanics / Mech Engineering

helical tapered ball

Romanian translation: freză deget elicoidală cu profil conic şi cap sferic


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:helical tapered ball nosed end mill cutter
Romanian translation:freză deget elicoidală cu profil conic şi cap sferic
Entered by: Cristiana Coblis

13:05 Dec 28, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: helical tapered ball
The predicted and measured cutting forces,
surface roughness and stability lobes for helical tapered ball, bull nosed end mills and inserted cutters
are provided to illustrate the viability of the proposed generalized end mill analysis.
Oana Apetrei
Romania
freza deget elicoidala cu profil conic si cap sferic
Explanation:
"helical tapered ball nosed end mill cutter" denumirea completa

end mill cutter = freza deget
ball nosed = cu cap sferic = in arc de cerc
tapered = conic = se refera la profilul frezei
helical = elicoidal = se refera la faptul ca freza este cu dinti elicoidali (freza elicoidala)

Este de fapt o freza deget cu profil complex compus dintr-un profil conic + un profil circular la varf (profil in V cu varf rotunjit), care aschiaza pe toata zona profilata (freza de profilare), spre deosebire de frezele unghiulare (conice) care aschiaza numai pe zona conica si care se incadreaza in alta clasa

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 32 mins (2005-12-28 18:37:54 GMT)
--------------------------------------------------

vezi si poze
http://images.google.ro/images?svnum=10&hl=ro&lr=&q="taper b...
Selected response from:

Cristian Nicolaescu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4freza deget elicoidala cu profil conic si cap sfericCristian Nicolaescu
3freză elicoidală conică cu cap sferic
Dan Topor
4 -1bila elicoidala conica
Robert Roata


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
bila elicoidala conica


Explanation:
Incearca asa

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2005-12-28 13:24:45 GMT)
--------------------------------------------------

"ball-ended mills"- freza deget cu cap sferic. Asta e o traducere din Everest


--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-12-28 13:25:46 GMT)
--------------------------------------------------

Deci, poti incerca "cap sferic elicoidal"


Robert Roata
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Dan Topor: nu cred ca asa ceva poate exista dpdv tehnic (daca e bila, nu e conica, daramite elicoidala)
12 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
freză elicoidală conică cu cap sferic


Explanation:
Nu pot sa garantez pentru acest termen, dar fiind vorba de freze, ma gandesc la o freza conica cu dinti elicoidali, cu cap sferic. Inca nu am intalnit aceasta alaturare de termeni...

Dan Topor
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 92

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
helical tapered ball nosed end mill cutter
freza deget elicoidala cu profil conic si cap sferic


Explanation:
"helical tapered ball nosed end mill cutter" denumirea completa

end mill cutter = freza deget
ball nosed = cu cap sferic = in arc de cerc
tapered = conic = se refera la profilul frezei
helical = elicoidal = se refera la faptul ca freza este cu dinti elicoidali (freza elicoidala)

Este de fapt o freza deget cu profil complex compus dintr-un profil conic + un profil circular la varf (profil in V cu varf rotunjit), care aschiaza pe toata zona profilata (freza de profilare), spre deosebire de frezele unghiulare (conice) care aschiaza numai pe zona conica si care se incadreaza in alta clasa

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 32 mins (2005-12-28 18:37:54 GMT)
--------------------------------------------------

vezi si poze
http://images.google.ro/images?svnum=10&hl=ro&lr=&q="taper b...

Cristian Nicolaescu
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 532