KudoZ home » English to Romanian » Mechanics / Mech Engineering

pilfer band

Romanian translation: inel/bandă de sigiliu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pilfer band
Romanian translation:inel/bandă de sigiliu
Entered by: Robert Tanase

18:25 Nov 1, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / pilfer band
English term or phrase: pilfer band
pilfer band
Aha cucu
inel/bandă de sigiliu
Explanation:
Presupun că este vorba de capace (mai ales din aluminiu) cu filet, folosite în principal la îmbutelierea băuturilor alcoolice, dar şi pentru alte produse din industria alimentară. (vezi spre ilustraţie http://www.remplast.home.ro/site/remplast_home_ro/PP_high_2....

Astfel de dopuri/capsule, numite "dopuri/capace/capsule (de) tip pilfer" sau "dopuri cu sigiliu Pilfer Proof" (http://www.ghidul.ro/rezultat.php?n=PROCAPS IND) au ca element de siguranţă un gen de sigiliu, constând în faptul că dopul/capacul în sine este unit de un inel situat sub dop/capac. Deschiderea recipientului nu se poate face decât rupând sigiliul prin răsucirea capacului/dopului.

Gândindu-mă mai bine, observ că în engleză se vorbeşte şi de un "pilfer ring", ceea ce ne îndreptăţeşte să ne închipuim că există şi o "bandă de sigiliu".

Nu ştiu să existe în română un termen consacrat pentru acest element, de aceea traducerea mea este doar o sugestie.
Selected response from:

Robert Tanase
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1inel/bandă de sigiliu
Robert Tanase
4 +1bandă cu punţi de rupere (de protecţie anti-deschidere)lucca


Discussion entries: 3





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bandă cu punţi de rupere (de protecţie anti-deschidere)


Explanation:
Sună ciudat, dar este banda din partea de jos a dopurilor metalice cu filet, cu punţi (li se poate spune şi altfel) care se rup la deschiderea (deşurubarea) dopurilor.
V. cele două imagini de la:
http://midas.npl.co.uk/midas/content/ma22.html

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Could-you
2 hrs
  -> Mulţumesc

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
inel/bandă de sigiliu


Explanation:
Presupun că este vorba de capace (mai ales din aluminiu) cu filet, folosite în principal la îmbutelierea băuturilor alcoolice, dar şi pentru alte produse din industria alimentară. (vezi spre ilustraţie http://www.remplast.home.ro/site/remplast_home_ro/PP_high_2....

Astfel de dopuri/capsule, numite "dopuri/capace/capsule (de) tip pilfer" sau "dopuri cu sigiliu Pilfer Proof" (http://www.ghidul.ro/rezultat.php?n=PROCAPS IND) au ca element de siguranţă un gen de sigiliu, constând în faptul că dopul/capacul în sine este unit de un inel situat sub dop/capac. Deschiderea recipientului nu se poate face decât rupând sigiliul prin răsucirea capacului/dopului.

Gândindu-mă mai bine, observ că în engleză se vorbeşte şi de un "pilfer ring", ceea ce ne îndreptăţeşte să ne închipuim că există şi o "bandă de sigiliu".

Nu ştiu să existe în română un termen consacrat pentru acest element, de aceea traducerea mea este doar o sugestie.

Robert Tanase
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Prims-Grup
12 hrs
  -> mulţumesc