KudoZ home » English to Romanian » Mechanics / Mech Engineering

pop rivet

Romanian translation: nit pop


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pop rivet
Romanian translation:nit pop
Entered by: asco

11:32 Mar 24, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / mechanics
English term or phrase: pop rivet
machinery
Poate e: "nit exploziv"??
Péter Tófalvi
Hungary
nit pop
Explanation:
se zice chiar asa: nit POP, si se foloseste in locurile unde la nituire nu se poate ajunge pentru a "tine contra" din partea celalalta, astfel ca in loc de contra, se trage de o tija cu o umflatura la capat, care evazeaza capatul nitului din partea cealalta si apoi se rupe tija, dupa ce si-a facut treaba.
Capatul rupt, care a evazat nitul, cade jos, iar nitul ramane deformat si fixat.
Se foloseste de exemplu in aviatie, la nituirea aripii de avion, unde nu s-ar putea ajunge in interior la capat, pentru a "tine contra" la nituire.

Nu e nit exploziv, ci se deformeaza mecanica la rece.

vezi si:

http://www.aboveboardelectronics.com/pop/rivets.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 19:35:57 (GMT)
--------------------------------------------------

am uitat sa scriu: nitul e tubular, iar tija se trage prin nit.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 19:42:10 (GMT)
--------------------------------------------------

POP e marca, dar s-a consacrat si ca tip, cam ca la ADIDASi, sau XEROX.
Selected response from:

asco
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1nit pop
asco
5nit orb
costinro
5nit introdus cu pistolul
Janos Fazakas
4nit cu mansonAnca Nitu


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
nit introdus cu pistolul


Explanation:
Denumirea exactă nu o ştiu, dar este vorba de niturile care sunt "împuşcate" în suprafaţa care trebuie nituită. Asemănător cu metoda prin care împuşti dublurile în pereţii din beton armat. În maghiară este "popszegecs" sau "robbanó szegecs"

Janos Fazakas
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
nit orb


Explanation:
Fisa din GDT spune ca pop rivet este sinonim cu blind rivet si il traduce in franceza prin rivet aveugle (in domeniul mechanical engineering).

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 08:10:17 (GMT)
--------------------------------------------------


Domaine(s) : - mechanical engineering
(connection components)


anglais > français

pop rivet = rivet aveugle n. m.

synonyme(s)
blind rivet
blind-rivet

variante(s) graphique(s)
Pop rivet




--------------------------------------------------------------------------------

[Office de la langue française, 1990]


© OQLF







    Reference: http://www.steinel.ro/item-3-77.html
    Reference: http://www.abatech.ro/fatade%20ventilate/trespa/trespa.htm
costinro
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nit cu manson


Explanation:
e vorba de un manson din material plastic care se introduce in gaura de imbinare dupa care se insurubeaza surubul de prindere
materialul mansonului se expandeaza se obtine o imbinare nedemontabila
din care cauza se cheama nit si nu surub
se foloseste multin constructii la pereti modulari sau multistrat

ex: (sre si poza)
http://www.arthrotek.com/prods/lsorb_pr.html



--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 18:10:30 (GMT)
--------------------------------------------------

sau poti sa-i zici
surub cu manson expandabil pt imbinari nedemontabile
si asa precizezi exact despre ce e vorba

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 22:30:29 (GMT)
--------------------------------------------------

da, la cam asa ceva ma gindeam se cheam si \"wall plug\" sau \"screw anchor\" in constructii adica \"Dübel\" sau \"Wanddübel\"la modul general nu neaparat Fischer
mai exista si nitul POP al lui asco dar grafia din textul original e pop si nu POP asa ca nu ma pot pronunta
dar la ce e folosit ? un desen daca exista ajuta foarte mult


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 256

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nit pop


Explanation:
se zice chiar asa: nit POP, si se foloseste in locurile unde la nituire nu se poate ajunge pentru a "tine contra" din partea celalalta, astfel ca in loc de contra, se trage de o tija cu o umflatura la capat, care evazeaza capatul nitului din partea cealalta si apoi se rupe tija, dupa ce si-a facut treaba.
Capatul rupt, care a evazat nitul, cade jos, iar nitul ramane deformat si fixat.
Se foloseste de exemplu in aviatie, la nituirea aripii de avion, unde nu s-ar putea ajunge in interior la capat, pentru a "tine contra" la nituire.

Nu e nit exploziv, ci se deformeaza mecanica la rece.

vezi si:

http://www.aboveboardelectronics.com/pop/rivets.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 19:35:57 (GMT)
--------------------------------------------------

am uitat sa scriu: nitul e tubular, iar tija se trage prin nit.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 19:42:10 (GMT)
--------------------------------------------------

POP e marca, dar s-a consacrat si ca tip, cam ca la ADIDASi, sau XEROX.

asco
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: poate sa fie si asta , depinde foarte mult de context, mechanics e destul de vag
2 hrs