KudoZ home » English to Romanian » Medical: Health Care

Global Gag Rule

Romanian translation: global gag rule ("regula căluşului mondial")


07:11 Oct 31, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: Global Gag Rule
Tje Global Gag Rule was first announced by the Reagan Administration in 1984.
Diana Loznean
Romanian translation:global gag rule ("regula căluşului mondial")
Explanation:
În general există tendinţa de a lăsa termenul sursă

Eu aş scrie global gag rule şi aş adăuga în ghilimele traducerea ("regula căluşului mondial/global")
similar cu versiunea italiană
regola del bavaglio globale
http://www.tlaxcala.es/pp.asp?lg=it&reference=3592
sau franceză
La "règle du bâillon mondial" (ou le Global Gag Rule, selon les États-Unis)
http://www.acpd.ca/fridayfacts.cfm/en/section/fridayfacts/ff...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-31 08:19:21 GMT)
--------------------------------------------------

...în orice caz, aş adăuga o explicaţie în paranteză (organizaţiilor care primesc fonduri USA le este interzis să recomande, menţioneze sau să ofere informaţii privind avortul)

Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Multumesc pentru ajutor
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5global gag rule ("regula căluşului mondial")
Mihaela Petrican
5regula globala a taceriiAnca Nitu


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
global gag rule
global gag rule ("regula căluşului mondial")


Explanation:
În general există tendinţa de a lăsa termenul sursă

Eu aş scrie global gag rule şi aş adăuga în ghilimele traducerea ("regula căluşului mondial/global")
similar cu versiunea italiană
regola del bavaglio globale
http://www.tlaxcala.es/pp.asp?lg=it&reference=3592
sau franceză
La "règle du bâillon mondial" (ou le Global Gag Rule, selon les États-Unis)
http://www.acpd.ca/fridayfacts.cfm/en/section/fridayfacts/ff...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-31 08:19:21 GMT)
--------------------------------------------------

...în orice caz, aş adăuga o explicaţie în paranteză (organizaţiilor care primesc fonduri USA le este interzis să recomande, menţioneze sau să ofere informaţii privind avortul)



Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 318
Grading comment
Multumesc pentru ajutor

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antonia Toth
7 mins
  -> mulţumesc, Antonia!

agree  bobe
28 mins
  -> mulţumesc, Persida!

agree  Cristiana Coblis
3 hrs
  -> mulţumesc, Cristiana!

agree  Mihaela Ghiuzeli
4 hrs
  -> mulţumesc, Mihaela :)

neutral  Anca Nitu: regret ca dictionarul si cele doua linkuri nu v-au convins, nu consider ca e nociv sa am o parere, sa mi-o exprim si sa mi-o sustin cu argumente, nociv poate fi contrariul :) in continuare consider ca raspunsul dvs e inexact din motivele afisate
9 hrs
  -> iar eu am oferit (şi) o traducere, motivând o alegere personală;soluţia pe care o oferiţi traduce perfect "the rule of silence" iar oricât m-aş strădui nu văd o legătură între filosofia lui Pythagoras şi o lege privind avorturile;

agree  RODICA CIOBANU
17 hrs
  -> mulţumesc, Rodica :)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
global gag rule
regula globala a tacerii


Explanation:


Domaine(s) : - politics


anglais
français

gag rule
règle du silence n. f.


Définition :
Any rule restricting open discussion or debate concerning a given issue, especially in a deliberative body (1800-1810).


Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
gag law
gag resolution
exista traducere a expresiei de ce sa n-o folosim, francezii o folosesc :)
exemple de utilizare a expresiei "regula tacerii"

http://www.clipa.com/pagpolitica690.htm
http://www.revista22.ro/html/index.php?nr=2005-10-04&art=209...
si se mai gasesc!

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2007-10-31 19:48:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.hotnews.ro/articol_23457-Cimpul-de-lupta-de-Crist...
Jurnalistii au rupt******* regula tacerii******** in privinta propriului domeniu, oamenii de afaceri contra-ataca, justitia depreciata public se compromite cu usurinta. Regulile de distributie a resurselor, pozitiile de influenta, controlul al puterii, toate par mult mai fragile decit acum o jumatate de an.

PSD si legea tacerii ( titlul vorbeste de la sine)
http://www.hotnews.ro/articol_32228-PSD-si-legea-tacerii-de-...

amandoua linkurile sunt din domeniul politic ca si intrebarea care a fost gresit incadrata ca "termen medical"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8