KudoZ home » English to Romanian » Medical: Pharmaceuticals

altered mental status

Romanian translation: stare mintală alterată


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:altered mental status
Romanian translation:stare mintală alterată
Entered by: andreea irimia

07:51 Aug 25, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: altered mental status
Neuroleptic malignant syndrome has been associated with antipsychotic treatment, including quetiapine (see section 4.8). Clinical manifestations include hyperthermia, altered mental status, muscular rigidity, autonomic instability, and increased creatine phosphokinase. In such an event, quetiapine should be discontinued and appropriate medical treatment given.

Este un termen specific pentru "altered mental status"? Multumesc!
andreea irimia
stare mintală alterată
Explanation:
http://www.sfatulmedicului.ro/Medicamente/ZYPREXA_tableta_27...

HTH
Selected response from:

Irina-Maria Foray
Romania
Grading comment
Multumesc mult de ajutor!:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7stare mintală alteratăIrina-Maria Foray
4status mental alterat
Maria Diaconu
5 -3alterarea stării de constienţăautorulanei


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
stare mintală alterată


Explanation:
http://www.sfatulmedicului.ro/Medicamente/ZYPREXA_tableta_27...

HTH

Irina-Maria Foray
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 53
Grading comment
Multumesc mult de ajutor!:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lia Sabau
0 min
  -> Mulţumesc, Lia !

agree  valdo75
28 mins
  -> Mulţumesc !

agree  Mihaela Petrican: parcă varianta "mentală" îmi sună mai familiar, totuşi :-) salutări, Irina!// mulţumesc, asemenea!
34 mins
  -> Mulţumesc, Mihaela, ai dreptate, "mentală" sună mai familiar :) O săptămână frumoasă !

agree  Cristina Bolohan
1 hr
  -> Mulţumesc, Cristiana !

agree  lucca: Prefer mintal. De fapt, de ce "mental"?
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  RODICA CIOBANU
1 day11 mins
  -> Mulţumesc, Rodica !

agree  madalina_ro
9 days

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -3
alterarea stării de constienţă


Explanation:
Cu neurolepticele clasice s-a semnalat aparitia Sindromului Neuroleptic Malign, caracterizat prin hipertermie, rigiditate musculara, instabiliate autonoma, alterarea constientei si niveluri CPK ridicate

Example sentence(s):
  • Cu neurolepticele clasice s-a semnalat aparitia Sindromului Neuroleptic Malign, caracterizat prin hipertermie, rigiditate musculara, instabiliate autonoma, alterarea constientei si niveluri CPK ridicate
  • Din traducerea instructiunilor de folosire pentru medicamentul Rispolept

    Reference: //http://www.sfatulmedicului.ro/Medicamente/HALDOL_compr_258...
    Reference: http://www.farmaline.ro/sp.php?pid=3355&
autorulanei
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mihaela Petrican: mă întreb cum aţi traduce "altered consciousness"; în limbaj medical (şi despre asta este vorba aici), conştienţa se referă la starea de veghe, iar în contextul dat, termenul nu îşi are locul. Discuţiile psiho-filosofice le las altora
15 mins
  -> interesanta distinctia (cel putin aparentă...) pe care o faceti intre "constienta" si "minte". eu de formatie sunt psiholog... putem dezbate subiectul?

disagree  Maria Diaconu: este cu totul altceva, de acord cu Mihaela
48 mins
  -> În redactarea instrucţiunilor de utilizare a medicamentelor, exista o preocupare din ce în ce mai mare pentru a aduce formulările cât mai aproape de capacitatea medie de înţelegere a publicului larg... Ele nu se adresează medicilor

disagree  lucca: De acord cu Mihaela şi Maria.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
status mental alterat


Explanation:
Mai des folosit în limbajul medical. "Status" este un cuvânt intrat în uz de multă vreme. Avem, de exemplu, şi "status de performanţă".

BRONSITA CRONICA, EMFIZEMUL SI OBSTRUCTIA CAILOR RESPIRATORII
Manifestările majore la aceşti pacienţi se pot limita la febră, tahipnee, agitaţie şi status mental alterat. Pacienţii în vârstă sau cei în stare gravă pot ...
rezidentiat.3x.ro/rom/pneumonia.htm - 95k - În Cache - Pagini similare
Activitate - CURS DE PRIM AJUTOR - CAPITOLUL III - TRAUMA ...
... crepitatii sau deformari la nivelul gâtului pacientului; la orice pacient care prezinta un status mental alterat (aflati sub influenta alcoolului...) ...
www.smurd.com/pages/curs32.html - 7k - În Cache - Pagini similare

Maria Diaconu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 84