KudoZ home » English to Romanian » Medical: Pharmaceuticals

anti-dementia drugs

Romanian translation: medicamente împotriva demenţei


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:anti-dementia drugs
Romanian translation:medicamente împotriva demenţei
Entered by: cezara lucas

19:44 Feb 13, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: anti-dementia drugs
Grupa farmacoterapeutică:
anti-dementia drugs; anticholinesterases; ATC-code N06DA02

Sigur că m-am dus la codul ATC în româneşte, însă este diferit conceput. Anticolinesterazicele apar sub N07AA, iar N06D nici nu există. Nu am găsit nimic ce poate fi o traducere pentru "anti-dementia". Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
medicamente impotriva dementei
Explanation:
Dementele vasculare
-preventie secundara a accidentelor vasculare cerebrale (antiagregante, statine, antihipertensive)
-Inhibitorii de colinesteraze
-galantamina
- Memantina
-Extractul standardizat de Ginkgo biloba Egb761

Exista insa alte nenumarate forme de demente si implicit clase terapeutice diferite; asa ca medicamente impotriva dementei este denumirea generica pt numeroase clase terapeutice.

Anticolinesterazicele sunt doar o mica parte din resursele terapeutice disponibile fct. de etiologie.

http://psihiatru.pulsmedia.ro/article--x-Abordari_terapeutic...
Selected response from:

cezara lucas
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +8medicamente impotriva dementeicezara lucas
4medicamente pentru combaterea dementei/ anti dementa
sanda_vladescu
Summary of reference entries provided
v.
Denise Idel

Discussion entries: 14





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +8
medicamente impotriva dementei


Explanation:
Dementele vasculare
-preventie secundara a accidentelor vasculare cerebrale (antiagregante, statine, antihipertensive)
-Inhibitorii de colinesteraze
-galantamina
- Memantina
-Extractul standardizat de Ginkgo biloba Egb761

Exista insa alte nenumarate forme de demente si implicit clase terapeutice diferite; asa ca medicamente impotriva dementei este denumirea generica pt numeroase clase terapeutice.

Anticolinesterazicele sunt doar o mica parte din resursele terapeutice disponibile fct. de etiologie.

http://psihiatru.pulsmedia.ro/article--x-Abordari_terapeutic...

cezara lucas
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
3 mins
  -> Multumesc, Lucian

agree  Mihaela Ghiuzeli: Right.! Vad ca doctorii imi "sar in ajutor" aici.
11 mins
  -> Multumesc Mihaela

agree  ioana2183
12 mins
  -> Multumesc, Ioana

agree  Sigina
30 mins
  -> Multumesc, Sigina

agree  Iosif JUHASZ
10 hrs
  -> Multumesc, Iosif

agree  Addriana
12 hrs
  -> Multumesc, Addriana

agree  Tradeuro Language Services
1 day20 hrs

agree  Ciprian - Vasile Popescu
1 day23 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medicamente pentru combaterea dementei/ anti dementa


Explanation:
stiu pentru ca am in familie
totusi asteptati si parerea unui specialist

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2009-02-13 20:08:38 GMT)
--------------------------------------------------

De fapt medicamentele nu pot decat sa incetineasca procesul de degradare, acesta fiind ireversibil si ducand la moartea pacientului.
Asadar nici combatere nici anti nu mi se par exact ceea ce trebuie. E doar o idee.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Acetylcholinesterase_inhibitor
sanda_vladescu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




Reference comments


1 hr peer agreement (net): +1
Reference: v.

Reference information:
Tratament medicamentos

Doctorii folosesc medicamente pentru tratarea dementei in urmatoarele scopuri:
- corectarea unei conditii subiacente care cauzeaza dementa, ca de exemplu administrarea de hormoni tiroidieni in caz de hipotiroidism, de vitamine in caz de deficit de vitamina B12 sau antibiotice pentru infectii
- mentinerea functiei mentale cat mai mult timp posibil in cazul in care dementa nu poate fi recuperata
- prevenirea agravarii dementei vasculare prin accidente vasculare cerebrale de mici dimensiuni, la persoanele cu tensiune arteriala crescuta si nivel crescut de colesterol
- managementul depresiei, insomniei, halucinatiilor, agitatiei si agresivitatii.
Medicii pot prescrie urmatoarele medicamente care sa ajute la mentinerea functiei mentale (vezi mai sus):
- inhibitori de colinesteraza
- memantine.
Doctorul poate prescrie medicamente pentru tensiunea arteriala crescuta si pentru nivelul crescut de colesterol, atunci cand aceste conditii sunt prezente, fiind factori de risc pentru dementa vasculara. Aceste medicamente nu pot recupera dementa instalata deja, dar ele pot preveni aparitia in viitor de noi accidente vasculare cerebrale si de boli cardiace care pot provoca o noua vatamare a creierului.
- medicamente pentru scaderea tensiunii arteriale includ inhibitorii enzimei de conversie ai angiotensinei sau diuretice
- medicamente pentru scaderea colesterolului, numite statine.
Medicamente prescrise pentru controlarea problemelor de comportament sau ale tulburarilor de dispozitie sunt:
- antidepresive pentru tratarea depresiei, care este frecvente in dementa
- medicamente precum risperidona (Rispolept) sau olanzapina (Zyprexa). Acestea pot fi utile in tratamentul anumitor simptome, precum anxietatea, starile de agitatie, tulburarilor de somn, convingerilor false sustinute cu tarie (iluzii) si halucinatiilor.
http://www.sfatulmedicului.ro/articole/Neurologie/Dementa/Tr...

Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  RODICA CIOBANU
14 hrs
  -> Multumesc, Rodica! :-)