KudoZ home » English to Romanian » Medical: Cardiology

bundle branch block

Romanian translation: bloc de ramură / ram


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bundle branch block
Romanian translation:bloc de ramură / ram

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
07:54 Nov 14, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: bundle branch block
Definition from Medical University of South Carolina:
An ECG change characterized by an intraventricular conduction delay affecting the left ventricular wall and septum. Acute occurrences most commonly result from myocardial ischemia.

Example sentence(s):
  • Although bundle branch block itself often requires no direct treatment, you'll need treatment of any underlying health condition that could cause bundle branch block, such as coronary heart disease. mayoclinic.com
  • Usually a person with bundle branch block shows no symptoms, but this block shows up on the electrocardiogram (ECG or EKG) as an abnormality. If you have bundle branch block, it may have only been noticed when you had an ECG. American Heart Association, Inc.
  • As your doctor points out, bundle branch block is a common condition and in about half of cases there's no obvious cause. Some of the known causes are coronary artery disease, inflammation of the heart muscle and an overdose of digitalis type drugs. bbc.co.uk
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

bloc de ramură / ram
Definition:
Tulburare cardiacă a conducţiei influxurilor electrice în ramurile fasciculului lui His, care merg de o parte şi de alta a septului interventricular (membrana musculară care separă ventriculele).
Un bloc de ramură se traduce printr-o încetinire sau chiar o întrerupere a conducţiei influxului nervos spre unul dintre cele două ventricule. Cum acest influx electric are drept rol declanşarea contracţiei musculare cardiace, se observă o întârziere a contracţiei unui ventricul în raport cu celălalt.
Un bloc de ramură este adesea asociat unei cardiopatii (hipertrofie ventriculară, cardiopatie ischemică etc.). El poate fi observat şi la pacienţii normali; el nu are nici o manifestare clinică, aspectul normal al electrocardiogramei evidenţiază întârzierea activarii electrice a ventriculului a cărui ramură este blocată. Tratamentul blocului de ramură este cel al cauzei care l-a determinat.
Selected response from:

Irina-Maria Foray
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +3bloc de ramură / ramIrina-Maria Foray
5 +2bloc de ramurăangelopf


  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
bloc de ramură


Definition from own experience or research:
denumire generica pentrut tulburarile de conducere intraventriculara localizate la nivelul fascicului His, fie pe ramura dreapta, fie pe trunchiul comun al ramurii stingi, rezultand bloc de ramura dreapta , respectiv bloc de ramura stinga. Blocul de ramura poate fi complet, major sau incomplet, minor.

Example sentence(s):
angelopf
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  liviu roth
18 hrs

Yes  cezara lucas
2 days1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bloc de ramură / ram


Definition from Dicţionar medical:
Tulburare cardiacă a conducţiei influxurilor electrice în ramurile fasciculului lui His, care merg de o parte şi de alta a septului interventricular (membrana musculară care separă ventriculele).
Un bloc de ramură se traduce printr-o încetinire sau chiar o întrerupere a conducţiei influxului nervos spre unul dintre cele două ventricule. Cum acest influx electric are drept rol declanşarea contracţiei musculare cardiace, se observă o întârziere a contracţiei unui ventricul în raport cu celălalt.
Un bloc de ramură este adesea asociat unei cardiopatii (hipertrofie ventriculară, cardiopatie ischemică etc.). El poate fi observat şi la pacienţii normali; el nu are nici o manifestare clinică, aspectul normal al electrocardiogramei evidenţiază întârzierea activarii electrice a ventriculului a cărui ramură este blocată. Tratamentul blocului de ramură este cel al cauzei care l-a determinat.

Example sentence(s):
  • Apariţia unui nou bloc de ramură sau hemibloc indică de regulă un infarct miocardic anterior întins. Există o mare probabilitate pentru a dezvolta blocul atrioventricular complet, ca şi insuficienţa de pompă - Revista română de cardologie  
  • bloc de ramură dreaptă= încetinirea impulsului electric , pe traseul care e responsabil de stimularea segmentului drept al muşchiului inimii bloc de ramură stângă=încetinirea impulsului electric, pe traseul care e responsabil de stimularea segmentului stâng al muşchiului inimii - Dicţionar medical cardiologic  
Irina-Maria Foray
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Mihaela Petrican: pentru răspunsul mai complet; oricum, "bloc de ramură" este forma uzuală
46 mins
  -> Mulţumesc frumos, Mihaela :-)

Yes  liviu roth
17 hrs
  -> Mulţumesc frumos

Yes  cezara lucas
2 days1 hr
  -> Mulţumesc




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License