KudoZ home » English to Romanian » Medical: Cardiology

raw tracing

Romanian translation: traseu brut


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:raw tracing
Romanian translation:traseu brut
Entered by: Cristina Frasineanu

12:57 Dec 15, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: raw tracing
context: the doctor will have to print-out the tracing (resting ECG, 10 last seconds of each minute of exercise and recovery; raw tracing and average complexes in twelve leads)

tracing stiu ca este traseu, problema ar fi 'raw' in contextul acesta
Cristina Frasineanu
traseu brut
Explanation:
pare sa fie vorba de fapt de inregistrare de tip holter (monitor) ECG (mai precis un test de efort, care presupune monitorizare continua ECG pe parcursul mai multor minute / ore de efort progresiv).

este de fapt vorba de traseul efectiv, inregistrarea acestuia (inregistrarea directa a vectorilor electrici ai contractiei cardiace), si nu de complexele ECG rezultate din procesarea semnalului in soft dedicat, prin suprapunerea (compunerea) vectorilor electrici inregistrati pentru a obtine valori medii pentru mai multe contractii.

de notat din explicatia de mai sus ca se folosesc in ambele cazuri "filtre" de deparazitare a semnalului - deci 'nefiltrat' / 'neprocesat' sunt termeni improprii care se preteaza la confuzii.

cu siguranta echivalentul in RO nu are de ce contine termenul 'semnal'.
in context vad ca este vorba de inregistrari din perioadele de repaus (10 minute de traseu brut si complexele medii rezultate prin suprapunerea complexelor inregistrate pe durata efortului, ambele pentru toate cele 12 derivatii ECG pe care se face achizitia)
Selected response from:

Razvan Ioan Trascu
Grading comment
Multumesc! Nu stiam daca este consacrat asa.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +4neprelucrat, nefiltratAndreea10
5traseu brut
Razvan Ioan Trascu
5semnal nefiltratGGruia


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
neprelucrat, nefiltrat


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2010-12-15 13:33:44 GMT)
--------------------------------------------------

Cred ca se refera la inregistrarea "bruta", cea care nu a fost filtrata; cu artefacte

Andreea10
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Roman
18 hrs
  -> Multumesc

agree  Cosmin Băduleţeanu
1 day 32 mins
  -> Multumesc

agree  Tradeuro Language Services
1 day 5 hrs
  -> Multumesc

agree  Claudia Coja
1 day 11 hrs
  -> Multumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
semnal nefiltrat


Explanation:
Cardiograma elaborata pe baza semnalului nefiltrat. Pentru obtinerea unui semnal "curat" este indicat sa se efectueze niste operatiuni preliminare pe locurile unde vor fi asezati electrozii. Semnalul este interpretat in baza unui algoritm, existand variatii in functie de producatorul electrocardiografului.

Example sentence(s):
  • First of all, it is important to realize that the algorithm used often interprets the raw ECG-signal, i.e., the signal before it is filtered.
GGruia
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

3 days 5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
traseu brut


Explanation:
pare sa fie vorba de fapt de inregistrare de tip holter (monitor) ECG (mai precis un test de efort, care presupune monitorizare continua ECG pe parcursul mai multor minute / ore de efort progresiv).

este de fapt vorba de traseul efectiv, inregistrarea acestuia (inregistrarea directa a vectorilor electrici ai contractiei cardiace), si nu de complexele ECG rezultate din procesarea semnalului in soft dedicat, prin suprapunerea (compunerea) vectorilor electrici inregistrati pentru a obtine valori medii pentru mai multe contractii.

de notat din explicatia de mai sus ca se folosesc in ambele cazuri "filtre" de deparazitare a semnalului - deci 'nefiltrat' / 'neprocesat' sunt termeni improprii care se preteaza la confuzii.

cu siguranta echivalentul in RO nu are de ce contine termenul 'semnal'.
in context vad ca este vorba de inregistrari din perioadele de repaus (10 minute de traseu brut si complexele medii rezultate prin suprapunerea complexelor inregistrate pe durata efortului, ambele pentru toate cele 12 derivatii ECG pe care se face achizitia)

Razvan Ioan Trascu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc! Nu stiam daca este consacrat asa.