KudoZ home » English to Romanian » Medical: Cardiology

in-run

Romanian translation: sistematizate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in-run
Romanian translation:sistematizate
Entered by: Cristina Frasineanu

14:40 Dec 30, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: in-run
context: - Arrhythmias: severe premature ventricular contractions [PVC] (polymorphic or R on T phenomenon), frequent PVCs (more than 10% of the complexes) with doublets or in-run, episodes of ventricular tachycardia.

Va multumesc!
Cristina Frasineanu
sistematizate
Explanation:
Este un rezultat de tip holter ECG, nu (fie holter, fie test de efort )?

Termenul propus de mine este strict contextual (altfel spus, propunerea Andreei este absolut corecta in sens general)!

In cardiologie, termenul consacrat pentru seriile de extrasistole ventriculare (ExV) este 'sistematizare' (as traduce fragmentul de mai sus prin "ExV frecvente, peste 10%, bigeminate(dublete) sau sistematizate...").
Tendinta la sistematizare in contextul ExV se refera la tendinta lor de grupare organizata, fie spre "-isme", fie spre "-ate".

NB: personal nu am intalnit formularea "dublete/dublate", insa ar fi o traducere literal corecta. Mult mai frecvent in practica este 'ExV bigeminate".

Explicatii, din categoria "TMI" (Too Much Information):
"-isme": bigeminism, trigeminism.
"-ate": bigeminate, trigeminate.

For future reference (este o greseala/confuzie frecvent intalnita):
exista o diferenta majora intre ExV bigeminate si bigeminism:

bigeminate: suita de 2 ExV, urmata de contractii normale, urmata de suita de ExV. Exemplu:
N-N-N-ExV-ExV-N-N-N-N-N-ExV-ExV-N-N-ExV-ExV-...

bigeminism:alternanta contractie normala-ExV:
N-ExV-N-ExV-N-ExV-...

similar se face distinctia intre trigeminism si trigeminate.

Link-uri: un ghid de ECG in RO si un curs de ECG in FR
Selected response from:

Razvan Ioan Trascu
Grading comment
Multumesc frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3sistematizate
Razvan Ioan Trascu
1in serieAndreea10


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
in serie


Explanation:
- cred ca se refera la o serie de astfel de episoade

Andreea10
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
sistematizate


Explanation:
Este un rezultat de tip holter ECG, nu (fie holter, fie test de efort )?

Termenul propus de mine este strict contextual (altfel spus, propunerea Andreei este absolut corecta in sens general)!

In cardiologie, termenul consacrat pentru seriile de extrasistole ventriculare (ExV) este 'sistematizare' (as traduce fragmentul de mai sus prin "ExV frecvente, peste 10%, bigeminate(dublete) sau sistematizate...").
Tendinta la sistematizare in contextul ExV se refera la tendinta lor de grupare organizata, fie spre "-isme", fie spre "-ate".

NB: personal nu am intalnit formularea "dublete/dublate", insa ar fi o traducere literal corecta. Mult mai frecvent in practica este 'ExV bigeminate".

Explicatii, din categoria "TMI" (Too Much Information):
"-isme": bigeminism, trigeminism.
"-ate": bigeminate, trigeminate.

For future reference (este o greseala/confuzie frecvent intalnita):
exista o diferenta majora intre ExV bigeminate si bigeminism:

bigeminate: suita de 2 ExV, urmata de contractii normale, urmata de suita de ExV. Exemplu:
N-N-N-ExV-ExV-N-N-N-N-N-ExV-ExV-N-N-ExV-ExV-...

bigeminism:alternanta contractie normala-ExV:
N-ExV-N-ExV-N-ExV-...

similar se face distinctia intre trigeminism si trigeminate.

Link-uri: un ghid de ECG in RO si un curs de ECG in FR


    Reference: http://www.scribd.com/doc/22453477/Adrian-Alecu-Ghid-Ekg
    Reference: http://www.besancon-cardio.org/cours/33-extrasys-ecg.php
Razvan Ioan Trascu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc frumos!
Notes to answerer
Asker: Multumesc pentru '(T)MI', intotdeauna binevenite. Ma mai uitasem pe ghiduri, dar, desigur, nu realizasem diferenta intre '-isme' si '-ate' in cadrul acelor ghiduri. Am intalnit si 'dublete', 'triplete'. Probabil literala, intr-adevar.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  liviu roth: scuze, am postat în discussion înainte să-ți citesc răspunsul.
2 days 15 hrs
  -> multumesc!

agree  Iosif JUHASZ
3 days 8 hrs
  -> multumesc!

agree  Tradeuro Language Services
44 days