KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

transient elastography

Romanian translation: elastografie în dinamică


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:transient elastography
Romanian translation:elastografie în dinamică
Entered by: Maria Diaconu

16:09 Feb 15, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / medical imaging
English term or phrase: transient elastography
Context (nu este ceea ce traduc eu, ci este un context foarte asemănător luat de pe internet):
Transient elastography is a new non-invasive rapid and reproducible method, allowing evaluating liver fibrosis by measurement of liver stiffness.

Nu îmi dau seama la ce se referă "transient".
Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
elastografie în dinamică
Explanation:
"transient" / "în dinamică" se referă la utilizarea unei unde mecanice, elastice, trimisă spre a se propaga în ţesutul studiat. În mod concomitent, cu ajutorul echografiei pulsatile sau puls/Doppler se măsoară "live", în dinamică, deformarea produsă pe unitatea considerată de volum, şi de aici se calculează indicele de elasticitate al ţesutului.

Prin comparaţie, elastografia aşa-zis statică trimite în ţesut o undă sonoră sub nivelul audibil, sub observaţie RMN (rezonanţa magnetica nucleară). În acest caz deformarea ţesutului este urmărită pe "frame"-urile înseriate pe care le scoate aparatul RMN, iar calculul indicelui de elasticitate se face post-factum, în funcţie de modificările constate de la un "frame" la altul.
Selected response from:

Ciprian Patrascu
Romania
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1elastografie în dinamică
Ciprian Patrascu
4elastrografie tranzitorie
Andrei Albu


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elastrografie tranzitorie


Explanation:
elastrografie tranzitorie

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2006-02-15 16:13:55 GMT)
--------------------------------------------------

pardon, ELASTOGRAFIE

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2006-02-15 16:25:39 GMT)
--------------------------------------------------

Referinţe în română nu am găsit. Poate ajută, totuşi, următoarea:
Vector21.com - [ Translate this page ]
Esta ferramenta permite estudar O fígado sem O recurso à tradicional biopsia
hepática, tendo por base a Tecnologia da elastrografia transitória. ...
www.vector21.com/?iddoc=5264 - 30k - Supplemental Result - Cached - Similar pages

Scuze pt. typo

Andrei Albu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 117

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
elastografie în dinamică


Explanation:
"transient" / "în dinamică" se referă la utilizarea unei unde mecanice, elastice, trimisă spre a se propaga în ţesutul studiat. În mod concomitent, cu ajutorul echografiei pulsatile sau puls/Doppler se măsoară "live", în dinamică, deformarea produsă pe unitatea considerată de volum, şi de aici se calculează indicele de elasticitate al ţesutului.

Prin comparaţie, elastografia aşa-zis statică trimite în ţesut o undă sonoră sub nivelul audibil, sub observaţie RMN (rezonanţa magnetica nucleară). În acest caz deformarea ţesutului este urmărită pe "frame"-urile înseriate pe care le scoate aparatul RMN, iar calculul indicelui de elasticitate se face post-factum, în funcţie de modificările constate de la un "frame" la altul.


    Reference: http://72.14.207.104/search?q=cache:F3StssQFe5UJ:www.medscap...
    Reference: http://www.infomedicina.ro/pagmed/showpm.asp?id=10&dir=oncol...
Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 656
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
13 hrs