KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

state licensing examination

Romanian translation: examen pentru dreptul de liberă practică în specialitate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:state licensing examination
Romanian translation:examen pentru dreptul de liberă practică în specialitate
Entered by: Maria Diaconu

17:22 Aug 11, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: state licensing examination
Contextul:
How Do You Become a Practicing Dentist?
A general practitioner or specialist can be degreed as either a D.D.S. (Doctor of Dental Surgery) or a D.M.D. (Doctor of Dental Medicine), depending on the school from which he/she graduated. The requirements for each degree are identical: four years of post-graduate study for general practice plus one to two years of advanced study for a particular specialty. A graduate must then pass a state licensing examination in order to begin practice.

Nu-mi găsesc cuvintele...
Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
examen pentru drept de liberă practică în specialitate
Explanation:
Rezidentiatul este o forma de invatamant postuniversitar infiintata in anul 1993, care se deruleaza pe o perioada cuprinsa intre 3 si 7 ani, in functie de specialitatea aleasa. ***___Dupa aceasta perioada se sustine un examen, ce confera titlul de medic specialist si dreptul de libera practica.___***

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2006-08-12 19:03:08 GMT)
--------------------------------------------------

sau examen pentru dreptul de practica in calitate de medic specialist (am lungit pentru evitarea cacofoniei :( ) - din cate am vazut, pentru intrarea cu drepturi 'depline' intr-o specialitate se sustine acest examen - dar e neaparat legat de specialitate si titlul de medic specialist
Selected response from:

Cristina Frasineanu
Grading comment
Da, având în vedere că este după "four years of post-graduate study for general practice plus one to two years of advanced study for a particular specialty", cred că aceasta este varianta corectă. Mulţumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2examen pentru drept de liberă practică în specialitate
Cristina Frasineanu
4 +1examen de stat/de licenţă
Mihaela Petrican
3rezidenţiat
Cristian Brinza


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rezidenţiat


Explanation:
parcă aşa era, nu?

Cristian Brinza
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
examen de stat/de licenţă


Explanation:
Absolventii facultatilor de medicina, stomatologie si farmacie cu examen de stat sau licenta, care practica medicina generala, stomatologia, respectiv farmacia, cu respectarea prevederilor legale la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, sunt medici de medicina generala, stomatologi si, respectiv, farmacisti cu drept de libera practica si beneficiaza de prevederile art. 1, 2 si 3.

...Examenul de rezidenţiat este examenul pentru intrarea într-o specialitate, este cu totul altceva...


--------------------------------------------------
Note added at 34 minute (2006-08-11 17:57:06 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cnsmf.ro/ordin418.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2006-08-11 19:10:28 GMT)
--------------------------------------------------

Pentru a lamuri lucrurile: studiile de medicina şi stomatologie dureaza 6 ani, se finalizeaza cu examenul de stat/de licenta care da dreptul de libera practica si/sau de inscriere la rezidentiat (dupa anul de stagiatura, daca mai exista). Rezidentiatul dureaza alti 4-6 ani, in functie de specializare. Un medic specialist are cel putin 10 ani de studii, nu este specialist dupa 4 ani de facultate.

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 1754

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Cristian Brinza: si totusi, in definitia dnei Diaconu exista referire la 4 ani de "general practice" si doi de "specialty". Examenul de licenta parca se da dupa terminare studiilor propriu-zise, nu?
22 mins
  -> durata totală a studiilor este însă 6 ani, aşa cum se studiază medicina şi stomatologia şi la noi: ultimii doi ani, deşi se numesc "de specializare", reprezintă anul V si VI la noi: la absolvire, urmeaza examenul de licenta

agree  Marinela Sandoval
2 days8 hrs

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
examen pentru drept de liberă practică în specialitate


Explanation:
Rezidentiatul este o forma de invatamant postuniversitar infiintata in anul 1993, care se deruleaza pe o perioada cuprinsa intre 3 si 7 ani, in functie de specialitatea aleasa. ***___Dupa aceasta perioada se sustine un examen, ce confera titlul de medic specialist si dreptul de libera practica.___***

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2006-08-12 19:03:08 GMT)
--------------------------------------------------

sau examen pentru dreptul de practica in calitate de medic specialist (am lungit pentru evitarea cacofoniei :( ) - din cate am vazut, pentru intrarea cu drepturi 'depline' intr-o specialitate se sustine acest examen - dar e neaparat legat de specialitate si titlul de medic specialist


    Reference: http://www.umfiasi.ro/facultate_cariera.htm
Cristina Frasineanu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Da, având în vedere că este după "four years of post-graduate study for general practice plus one to two years of advanced study for a particular specialty", cred că aceasta este varianta corectă. Mulţumesc tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristian Brinza: bingo! raspuns corect! mi-a stat si mie pe limba, insa... felicitari!
10 hrs
  -> Multumesc, Cristi, multumesc, Maria!

agree  Cristina Chaplin
20 hrs
  -> Multumesc!