KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

urinary isoprostanes

Romanian translation: nivelurile izoprostanilor în urină


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:urinary isoprostanes
Romanian translation:nivelurile izoprostanilor în urină
Entered by: Maria Diaconu

09:20 Oct 21, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: urinary isoprostanes
Isoprostanes are compounds that are produced as a result of oxidative damage to cell membranes. Elevated tissue, serum, and urinary isoprostane levels have been described in a number of inflammatory diseases.

(context asemănător cu cel din textul meu de tradus)

Este vorba despre analizele de efectuat într-un studiu clinic cu pacienţi cu diabet zaharat de tip II, iar "urinary isoprostanes" apare sub categoria "oxidative stress parameters".

Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
nivelurile izoprostanilor în urină
Explanation:
un parametru al inflamaţiei, într-adevăr

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2006-10-21 09:24:27 GMT)
--------------------------------------------------

Iar stressul oxidativ de care se face vorbire e şi el parte a procesului inflamator
Selected response from:

Ciprian Patrascu
Romania
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4nivelurile izoprostanilor în urină
Ciprian Patrascu
5 -1concentratia isoprostanelor in urina
Could-you


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
nivelurile izoprostanilor în urină


Explanation:
un parametru al inflamaţiei, într-adevăr

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2006-10-21 09:24:27 GMT)
--------------------------------------------------

Iar stressul oxidativ de care se face vorbire e şi el parte a procesului inflamator

Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 656
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
2 mins
  -> mulţumesc

agree  Janos Fazakas: corect
2 hrs
  -> mulţumesc

agree  divas
2 hrs
  -> mulţumesc

agree  Mihaela Petrican
5 hrs
  -> mulţumesc

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
concentratia isoprostanelor in urina


Explanation:
Sunt de acord cu colegii. Numai oferez alta varianta de expresia -> CONCENTRATIA ...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-10-21 15:36:56 GMT)
--------------------------------------------------

8-iso Prostaglandin F2α = isoprostane = 8-epi PGF2a

http://www.caymanchem.com/app/template/Product.vm/catalog/51...

Could-you
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mihaela Petrican: cred că s-ar impune, în primul rând, cunoaşterea limbii române; gradul de confidenţă este nejustificat cu soluţia propusă; isoprostane nu există în limba română. Înainte de se pretinde profesionist,traducătorul trebuie să cunoască perfect limba v."oferez"
7 mins
  -> De acord cu Dv, dar daca este vorba de profesionalist, cred ca poate fi acceptata traducerea mea:-) Va oferez atunci termenul care poate fi mai cunoscut in limba Ro -> "8-iso Prostaglandin F2α"