KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

loss of words

Romanian translation: negăsirea cuvintelor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:loss of words
Romanian translation:negăsirea cuvintelor
Entered by: lucca

16:52 Mar 6, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: loss of words
"3.
Word Finding Difficulty: (check level of impairment)
1 No Impairment: no signs of difficulty with word finding
2 Mild: noticeable circumlocution or synonym substitution
3 Moderate: ***loss of words*** without compensation on occasion
4 Severe: nearly total loss of content words; speech sounds empty; 1- to 2-word utterances"
xxxMihai Badea
Luxembourg
negăsirea cuvintelor
Explanation:
Şiu că nu e o traducere prea elegantă, dar este exactă şi, cred, rezistă mai bine decât alte variante la o eventuală back translation.
Ocazional, negăsirea cuvintelor fără compensare.
Pe de altă parte, ACOG are cel puţin o variantă în română şi se foloseşte la noi.
Selected response from:

lucca
Romania
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4uitarea cuvintelor
Antonia Toth
4saracire a limbajuiuiAnca Nitu
4negăsirea cuvintelorlucca
3dificultate (moderată) în exprimare
Florin Ular
3deficit lexematic/lexemicmicawber_7


Discussion entries: 5





  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
deficit lexematic/lexemic


Explanation:
Este o echivalare in termeni foarte generali si s-ar putea folosi in masura in care acceptam ca 'deficit' poate fi un bun sinonim pentru 'pierdere' (dictionarul de sinonime online il indica in acest sens). In rest, notiunea de 'lexem' se suprapune destul de bine peste cea de 'cuvant'.

micawber_7
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 19

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dificultate (moderată) în exprimare


Explanation:
Cred că dacă era afazie îi spunea, pur şi simplu, aphasia.

Florin Ular
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ioana Costache: Depinde de scopul textului. Poate ca o solutie si mai buna ar fi "anomia", the inability to name things, fiindca se intelege cumva din text ca nu e vorba de incapacitatea de a folosi categorii gramaticale, ci categorii lexicale.
26 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
negăsirea cuvintelor


Explanation:
Şiu că nu e o traducere prea elegantă, dar este exactă şi, cred, rezistă mai bine decât alte variante la o eventuală back translation.
Ocazional, negăsirea cuvintelor fără compensare.
Pe de altă parte, ACOG are cel puţin o variantă în română şi se foloseşte la noi.

lucca
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 351
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ioana Costache: Imi place argumentul cu back translation ;)
11 mins
  -> Mulţumesc!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
saracire a limbajuiui


Explanation:
http://www.referatele.com/referate/biologie/online7/Celule-n...
sau afazie
desi afazie e cam mult spus

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 15

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitarea cuvintelor


Explanation:
http://www.sfatulmedicului.ro/articole/Psihiatrie/Boala_Alzh...

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2007-03-07 05:15:33 GMT)
--------------------------------------------------

sau "omisiune de cuvinte"

OMISIÚNE, omisiuni, s.f. Faptul de a omite; trecere cu vederea, neglijare; lucru omis, lipsă, scăpare, lacună; omitere. [Pr.: -si-u-] – Din fr. omission, lat. omissio, -onis.



Antonia Toth
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 203