KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

talectomy

Romanian translation: talectomie (astragalectomie)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:talectomy
Romanian translation:talectomie (astragalectomie)
Entered by: Krisztina Szűcs

20:22 Sep 20, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: talectomy
After full assessment and then under a general anaesthetic, bilateral talectomy procedures were performed...
Krisztina Szűcs
Romania
talectomie (astragalectomie)
Explanation:
http://www2.merriam-webster.com/cgi-bin/mwmednlm?book=Medica...
Selected response from:

lucca
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4talectomie (astragalectomie)lucca
5amputatia astragalului /indepartarea chirurgicala a astragaluluiAnca Buzatu


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
talectomie (astragalectomie)


Explanation:
http://www2.merriam-webster.com/cgi-bin/mwmednlm?book=Medica...

lucca
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 351

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Buzatu: poate ca ai dreptate, insa nu am gasit nici un termen romanesc (pe google) care sa sune asa
18 mins
  -> E o operaţie rară. Dacă nu există, termenul se formează după regulile uzuale.

agree  Antonia Toth
8 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Mihaela Petrican: astragalectomie este un termen medical incontestabil
8 hrs
  -> Mulţumesc! Să sperăm că părerea doctorilor contează.

agree  MMFORREST: ASTRAGALECTOMIE in franceza http://www.soo.com.fr/soo_site/p_protec/aoo35/A11_-_N.MAZ/A1...
9 hrs
  -> Mulţumesc! Vide supra.

agree  Cristina Moldovan do Amaral
7 days
  -> Mulţumesc!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
amputatia astragalului /indepartarea chirurgicala a astragalului


Explanation:
Se pare ca i se mai spune si "ASTRAGALECTOMY":
surgical removal of the astragalus
http://www.m-w.com/medical/astragalectomy
Din cate am inteles atunci cand are loc o fractura acestui os al piciorului-astragalul-sau necroza acestuia chiar sau in cazul unei diformitati a piciorului si nu numai, se efectueaza aceasta operatie de indepartare chirurgicala a osului.
http://www.pubmedcentral.nih.gov/pagerender.fcgi?artid=13988...
www.buletinmedical.sbc.ro/legi_m.php?id=12 - 206k
www.cereas.ro/legislatie/leg_bin/11/a10_16_2000.doc

--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2007-09-20 23:41:32 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rosalortopedic.ro/?tgt=8&c=1&s=1
http://lex.webis.ro/Lege_244_2003_Parlamentul_Energie_167bad...

Anca Buzatu
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU: pozitiv, dar amputare
9 hrs
  -> AMPUTÁRE s. (MED.) amputaţie, tăiere. (~ braţului.)

disagree  lucca: Se poate amputa numai ceea ce se poate amputa (o "extremitate"). Nu merge amputarea stomacului, tumorii, astragalului... "Îndepărtarea chirurgicală" merge, dar termenii cu -ectomie sunt concişi şi bine-cunoscuţi tuturor medicilor.
12 hrs
  -> vezi referintele, se foloseste!

neutral  Mihaela Petrican: din punctul meu de vedere, este o explicaţie a termenului şi nu o traducere; mă întreb cum ai traduce "talus excision/amputation/surgical removal" în acest caz
14 hrs