KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

neck of the womb

Romanian translation: col uterin / vezical


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:neck of the womb
Romanian translation:col uterin / vezical
Entered by: Cristiana Coblis

14:07 Oct 21, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: neck of the womb
Hysteroscopy is examination of the interior of the womb with a small telescope passed through the cervix (neck of the womb).
Ramo 19
col uterin / vezical
Explanation:
Răspunsul este dat de definiţia cuvântului cervix;

Partea inferioară a uterului sau a vezicii urinare; col uterin sau vezical. – Din fr. cérvix.

HTH
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9col uterin / vezical
Cristiana Coblis
4 +2gatul uterului
Irina Adams


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
col uterin / vezical


Explanation:
Răspunsul este dat de definiţia cuvântului cervix;

Partea inferioară a uterului sau a vezicii urinare; col uterin sau vezical. – Din fr. cérvix.

HTH

Cristiana Coblis
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: fiind vorba de histeroscopie, este evident col uterin
3 mins
  -> indeed :) Mulţumesc, Mihaela.

agree  Antonia Toth
10 mins
  -> mulţumesc.

agree  lucca
53 mins
  -> mulţumesc.

agree  MMFORREST: col uterin
1 hr
  -> mulţumesc.

agree  clauswe
2 hrs
  -> mulţumesc.

agree  Ivona Tillett
3 hrs
  -> mulţumesc.

agree  liz askew: Rings a bell in French i.e. "col uterin"...
6 hrs
  -> Thanks.

agree  Iosif JUHASZ
18 hrs
  -> Mulţumesc, Iosif :)

agree  RODICA CIOBANU
1 day5 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gatul uterului


Explanation:
1. Partea de jos a uterului - varful "parei" - este denumita stiintific colul uterin (insemnand, in traducere, "gatul uterului").

http://www.121.ro/content/show_article.php3?article_id=864&p...

2. Din punct de vedere al mecanismului crampele sunt asemenatoare durerilor din timpul nasterii. Uterul se contracta pentru a deschide cervixul (gatul uterului) in asa fel incat copilul sa poata fi impins.

http://www.copilul.ro/a_116_4365_Durerile_menstruale__o_prob...

3. Sub influenţa hormonilor din ovarul care se pregăteşte să ovuleze, gâtul uterului (cervixul) începe să producă mucus.

http://www.woomb.org/bom/lactation_ro.html



    Reference: http://www.121.ro/content/show_article.php3?article_id=864&p...
    Reference: http://www.copilul.ro/a_116_4365_Durerile_menstruale__o_prob...
Irina Adams
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antonia Toth: da, dacă punem în ghilimele, explicaţie "băbească", deşi cam toată lumea ştie ce e acela col uterin...
11 mins
  -> pai asta este ce se cere. Textul deja zice cervix, si in paranteze o explicatie mai pe limba tuturor. Exact ca in sursa a doua de mai sus. Multumesc.

agree  RODICA CIOBANU
1 day5 hrs
  -> multumesc