KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

water abrasive

Romanian translation: se erodează în contact cu apa


16:22 Mar 6, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / lentile de contact
English term or phrase: water abrasive
Soft contact lenses are made of liquid-containing plastic. The latest soft contact lenses are made of a mixture of silicone and silicone hydrogel.
Silicone is the material which best allows oxygen to pass through, but it is water abrasive and therefore liquid-containing plastics are mixed with it so that the contact lens will function together with tear fluid.

Ideea este de "impermeabil", nu?
Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
Romanian translation:se erodează în contact cu apa
Explanation:
Eu înţeleg că, deşi siliconul este cel mai bun material pentru a permite trecerea oxigenului, trebuie amestecat cu alte materiale din cauză că se erodează în contact cu apa.

Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Mulţumesc, Mihaela!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7se erodează în contact cu apa
Mihaela Petrican
5devine abraziv la contactul cu apaAngelica Guzgan
4apa corosivairina smalley


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
se erodează în contact cu apa


Explanation:
Eu înţeleg că, deşi siliconul este cel mai bun material pentru a permite trecerea oxigenului, trebuie amestecat cu alte materiale din cauză că se erodează în contact cu apa.



Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 1754
Grading comment
Mulţumesc, Mihaela!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adriana Sandru
25 mins
  -> mulţumesc, Adriana!

disagree  Angelica Guzgan: Problema nu este siliconul ci globul ocular, faptul ca devine abraziv la contatul cu lichidul lacrimal si dauneaza globului ocular.
47 mins
  -> ?!

agree  Mihaela Ghiuzeli: Dupa ceva "sapaturi" am ajuns la aceeasi concluzie.
53 mins
  -> mulţumesc, Mihaela :)

agree  Georgiana Vasilescu
1 hr
  -> mulţumesc, Georgiana!

agree  Alina Weidell
1 hr
  -> mulţumesc, Alina!

agree  Anca Nitu: asa inteleg si eu din text
4 hrs
  -> mulţumesc, Anca :)

agree  Cristina Surmei: de acord, mai ales in calitate de purtatoare de lentile de contact moi.
18 hrs

agree  Iosif JUHASZ
21 hrs

agree  Tradeuro Language Services
21 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
apa corosiva


Explanation:
corodat de apa , deci apa poate defecta/strica siliconul de aceea trebuie amestecat cu alta substanta chimica

irina smalley
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 10

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
devine abraziv la contactul cu apa


Explanation:
Siliconul este un material care permite cel mai bine oxigenului sa treaca prin el, dar devine abraziv la contactul cu apa, si de aceea, lichidul care contine plastic in compozitia sa, este amestecat cu el, in asa fel incat lentilele de contact vor functiona impreuna cu lichidul lacrimal.

Angelica Guzgan
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: lichidul nu conţine plastice (din fericire ;))...este vorba de plastice care conţin lichid
6 mins
  -> multumesc pentru atentionare