KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

anastomotic leak

Romanian translation: scurgere/pierdere de fluid la nivelul liniei de anastomoză


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:anastomotic leak
Romanian translation:scurgere/pierdere de fluid la nivelul liniei de anastomoză
Entered by: Sigina

18:11 Nov 12, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / abdominal surgery
English term or phrase: anastomotic leak
..."increased risk of *anastomotic leak-related* events (fistula, abscess, leak, sepsis and peritonitis)".

Fisurare, infiltratie, scurgere ??? Termenul medical ?
Mulţumesc frumos.
bobe
United States
scurgeri la nivelul liniei de anastomoză/sutură
Explanation:
.
Selected response from:

Sigina
Romania
Grading comment
Mulţumesc Sigina şi tuturor celorlalţi pt. contribuţiile utile.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6scurgeri la nivelul liniei de anastomoză/sutură
Sigina
5 +2fistula/dehiscenta anastomotica
adami
5risc crescut de dehiscenta a anstomozeixxxM&T


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
fistula/dehiscenta anastomotica


Explanation:
cf. http://dexonline.ro/search.php?cuv=fistula
Fistula anastomotica a fost prezenta în 18 cazuri (13,6%):
- fistulele anastomozelor cervicale au fost mai frecvent întâlnite comparativ cu fistulele
anastomozelor toracice (p<0,05);
- fistula anastomotica a fost asociata mai frecvent cu anastomozele eso-gastrice (p<0,05);
- fistulele au fost întâlnite mai frecvent în stenozele esofagiene maligne (p<0,001);
- în grupul stenozelor benigne nu au existat diferente între bolnavii cu interventii seriate fata de
cei la care interventia s-a efectuat într-un singur timp operator (p>0,05);
- în grupul stenozelor maligne fistulele au fost întâlnite mai frecvent în esofagectomiile
transhiatale comparativ cu cele transtoracice (p<0,05) si au fost mai frecvente dupa
anastomozele eso-colice (35,29%; p<0,05), fata de anastomozele eso-gastrice (18,6%).
http://www.umfcluj.ro/home/masterat-doctorat/Zdrinca_rezumat...
http://www.google.ro/search?hl=ro&q="fistule anastomotice&bt...
http://www.google.ro/search?hl=ro&q="fistula anastomotica&bt...

adami
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ilinca Florea
1 min
  -> multumesc!

agree  Sigina : am auzit mai nainte pe aici prin casă, da nu am ascultat :))
3 mins
  -> multumesc!

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
scurgeri la nivelul liniei de anastomoză/sutură


Explanation:
.

Sigina
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mulţumesc Sigina şi tuturor celorlalţi pt. contribuţiile utile.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ciprian Patrascu: "scurgere/pierdere de fluide la nivelul liniei de anastomoză" Apariţia unei fistule sau, mai mult, a unei dehiscenţe, reprezintă doar stadiul anatomopatologic avansat.
1 hr
  -> Mulţumesc pentru completare :)

agree  Alina Weidell
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  Mihaela Petrican
1 hr
  -> Mulţumesc :) eram in dilemă, hih!

agree  Irina-Maria Foray
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Cristina Bolohan
14 hrs
  -> Mulţumesc

agree  xxxairineiv
17 hrs
  -> Mulţumesc

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
risc crescut de dehiscenta a anstomozei


Explanation:
sau risc crescut de dehiscenta anastomotica

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-11-12 18:28:10 GMT)
--------------------------------------------------

ups...m-am miscat mai greu...dar in acelasi timp,

xxxM&T
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8