KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

non-immuno-compromised host

Romanian translation: organism gazdă fără imunitate compromisă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-immuno-compromised host
Romanian translation:organism gazdă fără imunitate compromisă
Entered by: Magdalena Iacob

13:44 Feb 23, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: non-immuno-compromised host
In the non-immunocompromised host, a wide spectrum of disease presents with focal infiltrates lasting longer than one month...
Magdalena Iacob
Romania
organism gazdă fără imunitate compromisă
Explanation:
Contextul este totuşi important...dacă este vorba de o patologie infecţioasă (de ex., HIV, infecţii parazitare etc.) termenul consacrat este "gazdă".
Dacă este vorba de transplanturi/grefe de organ, termenul adecvat poate fi recipient/primitor/receptor etc...

...totul depinde de context

HTH
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1organism gazdă fără imunitate compromisă
Mihaela Petrican
4gazda imunocompetentacezara lucas


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
organism gazdă fără imunitate compromisă


Explanation:
Contextul este totuşi important...dacă este vorba de o patologie infecţioasă (de ex., HIV, infecţii parazitare etc.) termenul consacrat este "gazdă".
Dacă este vorba de transplanturi/grefe de organ, termenul adecvat poate fi recipient/primitor/receptor etc...

...totul depinde de context

HTH

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 1754

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
28 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gazda imunocompetenta


Explanation:
...transplacentar la făt (IgG) prin colostru (IgA); dobândită activ prin elaborare de anticorpi în cursul infecŃiei naturale, la gazde imunocompetente; ...
www.umftgm.ro/mbl/cursuri/cursro/vir/11_Imunitate.pdf

cezara lucas
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 254

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: există şi în engleză termenul specific, immune competent host, http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/immune compe...
5 mins